Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladedrit

Startet av jgilberg, lørdag 18. januar 2014, klokken 14:23

« forrige - neste »

jgilberg

Jeg har bodd mange år i Århus og kjenner hver en krok i byen (kjørte som taxi-driver mens jeg studerte 94-99). Nå skal kona og jeg til barndåp i Århus og jeg har i den forbindelse tatt kontakt til "alle" hoteller jeg kunne tenke meg å bo. INGEN tilbyr 400v lading. Jeg la derfor ut en forespørsel på den danske Tesla-forumet, og da fikk jeg "napp".

Jeg fikk vedlagte bilde, og der kan dere se et 400v kontakt på veggen. Nå har jeg "reservert" kontakten helgen 15-16 feb! Hotellet ligger på "Furuset" i forhold til Århus, men nå er det lademuligheter som teller ;-)

Resepsjonssjefen var superhyggelig og "skrøt" av at Tesla hadde brukt de på demo-dager.

Jeg foreslår at det blir laget en "sticky" med hoteller som tilbyr god lading!

Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Muffinman

Flott at du deler denne. Følges opp med et kart hvor hoteller og lademuligheter plottes inn muligens, og gjerne hele Skandinavia. Kunne vært veldig nyttig for min del. Jeg har 60-80 hotelldøgn i året, og velger konsekvent hoteller som tilbyr lading. I så måte har jeg besøkt Rica Namsos for siste gang. Alle andre hoteller jeg har forespurt har ordnet dette på ett eller annet vis.

fredag

Sitat fra: jgilberg på lørdag 11. januar 2014, klokken 10:56
Jeg har bodd mange år i Århus og kjenner hver en krok i byen (kjørte som taxi-driver mens jeg studerte 94-99). Nå skal kona og jeg til barndåp i Århus og jeg har i den forbindelse tatt kontakt til "alle" hoteller jeg kunne tenke meg å bo. INGEN tilbyr 400v lading. Jeg la derfor ut en forespørsel på den danske Tesla-forumet, og da fikk jeg "napp".

Jeg fikk vedlagte bilde, og der kan dere se et 400v kontakt på veggen. Nå har jeg "reservert" kontakten helgen 15-16 feb! Hotellet ligger på "Furuset" i forhold til Århus, men nå er det lademuligheter som teller ;-)

Resepsjonssjefen var superhyggelig og "skrøt" av at Tesla hadde brukt de på demo-dager.

Tesla Danmark tipset meg om dette hotellet da jeg var litt stuck i Århus i oktober, men det hjalp lite siden jeg ikke hadde fått rødt adapter fra Tesla. Og jeg har fremdeles ikke fått utlevert mitt adapter enda. :-(

Ved Radisson Blu i Århus er det en gratis sakteladestasjon med liten blå CEE16. Krever adapter fra blå CEE16 til schuko fra feks Clas Ohlsson.

http://www.nrgi.dk/om/vaerd-at-vide/praktisk-information/kort-over-ladestandere/

Clever har nylig åpnet en 22kW type2 ladestasjon på Føtex i Finlandsgade 15. Krever type2-type2 kabel og RFID-kort fra Clever.

Innendørs parkeringshus i Århus har danske stik og krever et adapter for at jordingen skal kunne brukes med "norsk" schuko-kontakt.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Bjørn

Sitat fra: Muffinman på lørdag 11. januar 2014, klokken 12:02
Flott at du deler denne. Følges opp med et kart hvor hoteller og lademuligheter plottes inn muligens, og gjerne hele Skandinavia. Kunne vært veldig nyttig for min del. Jeg har 60-80 hotelldøgn i året, og velger konsekvent hoteller som tilbyr lading. I så måte har jeg besøkt Rica Namsos for siste gang. Alle andre hoteller jeg har forespurt har ordnet dette på ett eller annet vis.

Jeg bor i Namsos, sjekket når jeg dro forbi Rica idag.. og på baksiden har dem parkeringsplasser m 4stk shcuko.. fikk du ikke bruke dem..?!

jgilberg

Sitat fra: fredag på lørdag 11. januar 2014, klokken 12:20

Tesla Danmark tipset meg om dette hotellet da jeg var litt stuck i Århus i oktober, men det hjalp lite siden jeg ikke hadde fått rødt adapter fra Tesla. Og jeg har fremdeles ikke fått utlevert mitt adapter enda. :-(

Ved Radisson Blu i Århus er det en gratis sakteladestasjon med liten blå CEE16. Krever adapter fra blå CEE16 til schuko fra feks Clas Ohlsson.

http://www.nrgi.dk/om/vaerd-at-vide/praktisk-information/kort-over-ladestandere/

Clever har nylig åpnet en 22kW type2 ladestasjon på Føtex i Finlandsgade 15. Krever type2-type2 kabel og RFID-kort fra Clever.

Innendørs parkeringshus i Århus har danske stik og krever et adapter for at jordingen skal kunne brukes med "norsk" schuko-kontakt.

Har laget meg en dansk jordkontakt til blå 1fas nå :-)
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Muffinman

Sitat fra: Bjørn på lørdag 11. januar 2014, klokken 16:32

Jeg bor i Namsos, sjekket når jeg dro forbi Rica idag.. og på baksiden har dem parkeringsplasser m 4stk shcuko.. fikk du ikke bruke dem..?!
Forespurte pr mail. Fikk tilbakemelding om at hotellet ikke har noe eget. Ble henvist til offentlige stasjoner. Men det er jo mulig de har satt opp noe nylig. Dette var tidlig i desember.

Men super observasjon. Disse stikkene, er de på selve hotellveggen?

Birger

Det er bedre med en liste over hoteller i Wiki'en.

Lange tråder blir fort uoversiktlige.

http://www.elbil.no/wiki/Model_S
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Kristian O

Sitat fra: Birger på søndag 12. januar 2014, klokken 09:31

Eller et eget "hotell- alternativ" på ladestasjoner.no?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Lokführer

Hovdestøylen Hotel kunne tilby oss lading nå i helga.
16A vanlig kontakt fra smørebua. Etter noen timers lading sank Ameperen til 10.
Jeg registrerte også at de har den blåkontakt hengende på veggen, så hurtigere lading er nok mulig. Jeg har ikke fått adapter ennå.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Bjørn

Sitat fra: Muffinman på søndag 12. januar 2014, klokken 08:59
Sitat fra: Bjørn på lørdag 11. januar 2014, klokken 16:32

Forespurte pr mail. Fikk tilbakemelding om at hotellet ikke har noe eget. Ble henvist til offentlige stasjoner. Men det er jo mulig de har satt opp noe nylig. Dette var tidlig i desember.

Men super observasjon. Disse stikkene, er de på selve hotellveggen?

De offentlige "stasjonene" her på Namsos er noen ubrukelige skramlekasser..! 1 av 6 virker for tiden.. og er tilkoblet IT nett. dessuten må du ha et spes. kort som du bare kan få på kommunen *hvis* den ene gubben som har m dem å gjøre er tilstede ..

Menaltså, dem er på baksiden av "Rock City" bygget rett ved siden av.. :) sikkert derfor dem sa dem ikke hadde.. vel, det er 4 stk på to 16A kurser. TN nett. alle 4 står rett ved siden av hverandre, idiotisk..! men sjansen for at 4 elbiler lader samtidig der her i Namsos er liten.
Men.. Biltema og Plantasjen har hver sin 32A 400V kontakt.. :) og Expert 100m bortfor har 16A 400V til sin papp-presse.. så om du godsnakker m en av dem så kanskje du får der.. :)

Muffinman

Det var nyttig info, takk :)

Da gjenstår det bare at Tesla leverer den fordømrande røde adapteren, slik at jeg får brukt bilen til det jeg skal. Tre måneder nå, og halve den tiden stod den i oppkjørselen mens jeg var på jobbtur med den gamle dieselbilen. Nå er det blå på plass og gav beskjed om at jeg ville få problemer på nyåret uten det røde. De har ikke fulgt meg opp på det med annet enn stillhet.

BauDemo

Sitat fra: Kristian O på søndag 12. januar 2014, klokken 18:05

Ni är välkomna att använda http://www.uppladdning.nu till detta.

Man kan skriva "Hotell" i början av namnet på laddplatsen. T.ex.
http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=537301a5-6106-4059-acb5-f9dba95f914f&ln=no

Behövs det något mer (typ av nät på laddplatsen till exempel), så kan jag lägga till en särskild attribut till detta.

laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Bjørn

Sitat fra: BauDemo på mandag 13. januar 2014, klokken 10:17
Sitat fra: Kristian O på søndag 12. januar 2014, klokken 18:05

Ni är välkomna att använda http://www.uppladdning.nu till detta.

Man kan skriva "Hotell" i början av namnet på laddplatsen. T.ex.
http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=537301a5-6106-4059-acb5-f9dba95f914f&ln=no

Behövs det något mer (typ av nät på laddplatsen till exempel), så kan jag lägga till en särskild attribut till detta.

Meget bra side dette her..! :) eneste jeg ser som forbedring måtte være at en god del type 2 ladere mangler oppgitt ampere/volt..

jgilberg

Hotellet i Århus er lagt inn :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

BauDemo

Sitat fra: jgilberg på fredag 24. januar 2014, klokken 18:41
Hotellet i Århus er lagt inn :-)
Tack för det! Är det ok att ladda upp bilden i din första post på uppladdning.nu?
Här är länken till hotellet:
Laddplats Hotell Scandic Århus Vest
http://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=568470b3-9ea1-40bb-9cdb-6369b92838d6

Jag har också lagt till alla nrgi stationer, även om nrgi själva säger att de planerar att ta bort dem flesta och konvertera de som är kvar till clever stationer.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA