Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Monterte slangevarmer med sirkulasjonspumpe, men ingen virkning i kupe

Startet av Teslafrank, lørdag 18. januar 2014, klokken 13:52

« forrige - neste »

olehelge

#15
Sitat fra: Teslafrank på lørdag 11. januar 2014, klokken 10:43
Har sett litt innlegg rundt om kring i de ulike trådene her, men finnes det en egen tråd for vinterlading?

Har opplevd nå at bilen ikke lader i kalde perioder.
Akkurat nå er jeg på Bjorli, og tempmåler viser 19 minus.

Satt bilen på lading i går, 16 A shucko. Da var bilen varm, hadde ca 140km igjen. Nå står den på 227km.

I dag morres stod det at den ladet 9km/t, men trekker bare 1 A.

Satt på forvarme med appen, da steg den til 13A, men ikke høyere ladehastighet.

Trakk så ut ladepluggen og satt den inn igjen. Den "lader" men 0km/t og trekker fortsatt bare 1 A.

Er det rett og slett for kaldt til å lade, og forvarmeren greier ikke å få til ladetemeratur på batteriet?

I så fall er det en skandale...

Da er det to svarte TMS på Bjorli i dag - her lader den som normalt, men måtte stille ned til 6A da det var litt mye beslastning på 16A kursen jeg har på spikerteltet når jeg kjørte 13A og 3 varmeovner samtidig-  minus 21 nå
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

Teslafrank

Ser ut for at jeg har en defekt kjølevæskepumpe...

D.O

Sitat fra: Teslafrank på lørdag 11. januar 2014, klokken 19:08
Ser ut for at jeg har en defekt kjølevæskepumpe...
de har oppgradert disse. Er 3stk i frunk. I USA byttes disse ut med nye. Usikker på om det kun er tidligere modeller eller alle. Trolig har nyere biler den oppgraderte pumpa. De tilfellene jeg har sett er på biler i kalde deler av USA
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Når det gjelder lading med range mode på ser det forresten ut til at batterivarmeren er i funksjon likevel. Lader med 5A, og det er 5-6 blå. Visible Tesla viser at varmeren starter et øyeblikk med noen timers intervall. Snitt på lading er nå 4,3 tkm /t.

tormodl

#19
For meg ser det ut som "Range Mode" PÅ har klar påvirkning på lading i kulde -  med negativt fortegn.
Vil anta det har med varming av batteriet å gjera. Dette var i Stavanger med ein temperatur på ca +1.

Satte på lading i går kveld (ute og med schuko), når eg kikka inn i bilen for å sjekka stod den å stanga mellom 1 og 2 A uten å komma vidare.
Såg det an eit minutt eller to, når den fremdeles stod slik tok eg ut ladekabelen og satte den i på nytt.

Denne gongen kom den seg opp på 13 A etter ei stund, men viste 0 tkm/t lading.
Etter nokre minutt viste det 1 tkm/t lading, så eg lot den bare stå litt.
Ila ca 10 minutt hadde den komme seg opp på 6 tkm/t lading, men det gjekk jo veldig smått.

Eg pleier å ha "Range Mode" AV, men kom på at eg tidlegare på dagen hadde satt den PÅ for å sjå korleis det virka inn på forbruket.
Det hadde jo positiv innvirkning på det, men ikkje på ladinga tydelegvis.

For når eg skrudde "Range Mode" AV og starta lading på nytt virka alt som normalt igjen.
Rett opp på 13A og 12-13 tkm/t lading med ein gong.
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA