Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hjemmelading av Leaf - strømproblemer

Startet av Teslanewbie, fredag 17. januar 2014, klokken 23:49

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: fredag på lørdag 11. januar 2014, klokken 18:07
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 10. januar 2014, klokken 20:48
Lurer på vedrørende hvitfargen til  Tesla S , har bestilt hvit bil etter at dama syntes at perlehvit var en damefarge.
Ville ha en strikt sort/hvit farge med kontraster uten gulskjær som den perlehvite fargen har. Men jeg er litt i tvil.

Har lest om at multilayer perlehvit er vanskligere å matche ved en evt skade.

Synes begge fargene er pene men gikk til slutt for den enkle hvite fargen med sorte felger, panotak, spoiler.

Hva sier dere andre , er vanlig hvit kjedelig ?

Jeg er veldig fornøyd med perlehvit. Hvis du har pengene, så go for it. Det blir ikke feil med perlehvit.

Jeg var litt bekymret på forhånd om gulskjær, men det er ikke noe gulskjær å snakke om. Den er ikke krem som en hvit Leaf, og den er ikke så gulaktig som en hvit Auris.

Model S med varebil-hvit lakk gir hardere kontraster, og mindre "dybde".

Jeg har fått veldig mye skryt for fargen av andre.

Det fine med de hvite, grå og den røde er at de er lysere enn de andre fargene (som alle er veldig mørke), og dermed synes formen på bilen bedre.

Dette er ikke et prisspørsmål... Da hadde jeg kjøpt en S85... Det er spørsmål om hva hver og en synes er pent.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

ebbrey

Hadde jeg gått for hvit hadde det vært multibelegg/pearl. Men hadde jeg først valgt multibelegg er rød mere sexy!
Eller kanskje ikke.. den hvite er ganske sexy den også.. Og den blå. Og den grå.

Hmm. Ikke rart jeg valgte svart. Kan enda ikke velge.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

valvolainen

Haha, morsomt. Kjenner en lettere skeiv fyr med hvit rcz. Spot on sir!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

gbzdoc

Den perlehvite fremhever bilens fantastiske linjer, den hvite nærmest skjuler dem i sollys.

Og denne bilen er er nyyydelig når linjene vises!

Just my 2 cents... :D

Zneip

Sitat fra: gbzdoc på søndag 12. januar 2014, klokken 00:00
Den perlehvite fremhever bilens fantastiske linjer, den hvite nærmest skjuler dem i sollys.

Og denne bilen er er nyyydelig når linjene vises!

Just my 2 cents... :D

Akkurat det samme sa detaileren som lakkforseglet min bil...har lagt merke til det selv også. Linjene kommer mye tydeligere frem på perlehvit. Jeg er meget fornøyd med mitt valg - og jeg er en skikkelig mannemann...det sier i hvert fall fruen :P
Nord Trøndelag | X90D

JWinterburn

Ja, kommer noen og forteller meg jeg har valgt en femi farge blir det startkabler og tåa koplet på minus og øret på pluss polen på hovedbatteriet for vedkommende.... Har selv solgt biler hele livet , den peneste fargen jeg til nå har levert på en bil er på en hvit  metallic, mener den også het perlehvit, 2011 modell toyota camry hybrid 50th anneversary. Dersom teslaen har bare halve dybden i lakken som denne er det en rå farge... Dessuten har jeg forståelse av at det er en tykkere lakk, og desto mer solid..

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Teslanewbie

Sitat fra: JWinterburn på søndag 12. januar 2014, klokken 09:12
Ja, kommer noen og forteller meg jeg har valgt en femi farge blir det startkabler og tåa koplet på minus og øret på pluss polen på hovedbatteriet for vedkommende.... Har selv solgt biler hele livet , den peneste fargen jeg til nå har levert på en bil er på en hvit  metallic, mener den også het perlehvit, 2011 modell toyota camry hybrid 50th anneversary. Dersom teslaen har bare halve dybden i lakken som denne er det en rå farge... Dessuten har jeg forståelse av at det er en tykkere lakk, og desto mer solid..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ha ha , ser for meg hva jeg kommer å si når jeg møter noen i en femi perlehvit bil :-) :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA