Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hjemmelading av Leaf - strømproblemer

Startet av Teslanewbie, fredag 17. januar 2014, klokken 23:49

« forrige - neste »

Newbee

Den "enkle" hvite er ensfarget, mao ingen beskyttende klarlakk. Selv ville jeg ha sort, men valgte den bort av den enkle grunn at den også er ensfarget.
Det ble derfor en rød, ettersom jeg er litt over middels opptatt av å holde bilen blank og fin.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Frodebo

Jeg har en hvit Audi i dag, og hadde opprinnelig tenkt å ha sort bil denne gangen. Etter min mening kan hvit være en flott farge på mange biler, på andre blir det litt overkill.

Da jeg fikk se TMS i hvit var valget enkelt. Med sort tak var dette perfekt. Samtidig som jeg har mye erfaring med hvit som en "enkel" farge; mikroriper synes ikke i samme grad som mørke farger, og evt. riper er relativt enkle å fikse selv. Perlehvit er også flott på TMS, men etter min mening ligner det litt i overkant på min garasje-nabos perlehvite Toyota Auris. Litt for "soft" etter min smak.

Flickr-bildene som Teslanewbie linker til viser forskjellen tydelig, og i alle fall etter min mening er det ingen tvil. Perlemor nei, vanlig hvit ja ;-)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Teslanewbie

Ja , perlehvit fremstår som kremfarget..

http://www.flickr.com/photos/nickjhowe/7775854824/in/photostream/

http://www.flickr.com/photos/nickjhowe/7775856558/in/photostream/

Er glad jeg valgte den enkle hvite , med sort tak, spoiler ,mørke felger, røde bremsecalipere og sort skinn så blir dette en pen sportige hvit/sort kontrast isteden for en kremhvit/sort kontrast..

Begge fargene er pene , men gir ulike inntrykk.

Perlehvit  er mer luksuriøs og kanskje litt "damete"... " er jo en typiske farge de bruker på neglene sine  :D "

Jeg trur mange har kjøpt perlhvit for at det var den dyreste fargen i tillegg så viser ikke Teslas prøver gulskjæret da disse prøve palettene er små..man må nok se hele bilen..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øggen

Kommer vel litt ann på lyset.
Men takk til alle som "disser" fargen min før jeg får sett den selv.  >:(

He he

rakriste

Sitat fra: Øggen på lørdag 11. januar 2014, klokken 08:45

He he

Du blir ikke skuffet ;)
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Teslanewbie

Sitat fra: rakriste på lørdag 11. januar 2014, klokken 11:29

He he

Du blir ikke skuffet ;)

Trur ikke du blir skuffet , fargen er meget pen på bilen , det spørs hva du vil at bilen ska fremstå som.. Sportige eller luksuriøs ...

Til perlehvit bør man kjøpe sølvfargete felger og beige skinn interiør, til hvit passer sorte felger og sort interiør..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Stig O

Ikke vær lei deg du, for du har selvfølgelig gjort det riktige valget. Pearl white ser mere eksklusivt ut på en så stor bil. Hadde det vært en liten Roadster så kunne det vært greit med standard hvit. For meg blir det for mye varebil.Lakken er bedre på pearl, og gir også mere skyggevirkning som fremhever linjene på bilen.I følge Jimpec,hvis jeg husker rett, så var det en av den mest spennende fargen å jobbe med.Ja,ja det var denne smaken da!
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

OW

Har alle sett broom anmeldelsen av Model S?

Den bilen Jan Erik kjører er en av prøvekjøringsbilene. Faktisk den samme som vi prøvde (vi tok bilde når vi prøvekjørte og reg nr er samme). Vi hadde i utgangspunktet bestemt oss for grå eller blå, men endret mening den dagen. Det var en skikkelig solskinnsdag, og dybden i lakken kom veldig godt frem. Vi skulle egentlig ha S, men pga den bilen med carbon spoiler, carbon interiør og alcantara i taket ble det P. Kona insisterte  :)

For de som lurer. Det er altså en perlehvit han kjører, og jeg har ikke noen gang registrert noe gulskjær. Det kommer heller ikke frem på videoen?

Om man stiller en hvit og en perlehvit ved siden av hverandre blir forskjellen nok tydelig, men hvem som blir penest avhenger nok veldig av lysforhold. Under lysforhold der dybden kommer ordentlig frem er perlehvit helt magisk. Under alle andre forhold vil de fleste si at dette er en helt vanlig hvit bil. I alle fall på 3 meter avstand. Når man kommer nære så vil man også se dybden selv om lyset ikke er så optimalt. Jeg gleder meg helt sykt til vi får vår perlehvite! Tror ingen som har valgt det vil angre. Når det er sakt så er også vanlig hvit veldig fin. Spesielt med kontraster mot sorte detaljer (f.eks spoiler).

Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

janmb

Sitat fra: Newbee på fredag 10. januar 2014, klokken 23:35
Den "enkle" hvite er ensfarget, mao ingen beskyttende klarlakk.

Selv om den er ensfarget har den klarlakk - mange lag.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

JWinterburn

He he
+ 1

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Havebigfun

Sitat fra: JWinterburn på lørdag 11. januar 2014, klokken 13:28

He he
+ 1
Gled dere til bilene deres -alle fargene er fine og heldigvis har vi forskjellig smak.
Når man har tatt et valg vil man seff forsvare dette valget med nebb og klør
Perlemor hvit er riktignok litt gul men har en dybde som er meget bra. Dessuten synes Jimpec at perlemorfargene er de beste å jobbe med og såvidt jeg forsto de mest motstandsdyktige.
Uansett hva dere velger vil mange synes at dere har fine biler. Don´t worry- be happy 8)

Teslanewbie

Eneste problem er at fuglene driter mer på hvite biler enn andre farger..

Sad but true... Men noen studier sier at røde biler er mer foretrukket av fugler...

http://www.bris.ac.uk/news/2005/743

...............

Her er en annen studie som rangerer biler som fugler foretrekker

Eighteen percent of red cars got pooped on, blue 14 per cent, black 11 per cent, white seven per cent and grey or silver three per cent, while only one in a hundred green cars got guano-bombed.

http://www.iol.co.za/motoring/industry-news/the-car-colours-birds-poop-on-most-1.1325624#.UtFLCX-9KK0
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

JWinterburn

Da er min perlehvite ankommet treondheim, og den er hvit;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

valvolainen

At biler driter mest på hvite biler?
Jeg tror dette er tøys.
Min gamle pendlebil var hvit, og har stått ute i ca. et års tid.
Har enda ikke hatt fugledrit på den.
Bror min sin bil er sort. En sommer var det fugledrit på den hver dag.
Jeg tror at fuglene driter der andre fugler driter, akkurat som oss, og at hvor dette skjer er tilfeldig.
Min båt f.eks har kun en sommer vært utsatt for 'bombing'. da var det til gjengjeld skikkelig plagsomt. Tre andre år på samme bryggeplass - urørt.

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

fredag

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 10. januar 2014, klokken 20:48
Lurer på vedrørende hvitfargen til  Tesla S , har bestilt hvit bil etter at dama syntes at perlehvit var en damefarge.
Ville ha en strikt sort/hvit farge med kontraster uten gulskjær som den perlehvite fargen har. Men jeg er litt i tvil.

Har lest om at multilayer perlehvit er vanskligere å matche ved en evt skade.

Synes begge fargene er pene men gikk til slutt for den enkle hvite fargen med sorte felger, panotak, spoiler.

Hva sier dere andre , er vanlig hvit kjedelig ?

Jeg er veldig fornøyd med perlehvit. Hvis du har pengene, så go for it. Det blir ikke feil med perlehvit.

Jeg var litt bekymret på forhånd om gulskjær, men det er ikke noe gulskjær å snakke om. Den er ikke krem som en hvit Leaf, og den er ikke så gulaktig som en hvit Auris.

Model S med varebil-hvit lakk gir hardere kontraster, og mindre "dybde".

Jeg har fått veldig mye skryt for fargen av andre.

Det fine med de hvite, grå og den røde er at de er lysere enn de andre fargene (som alle er veldig mørke), og dermed synes formen på bilen bedre.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA