Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjemmelading av Leaf - strømproblemer

Startet av Teslanewbie, fredag 17. januar 2014, klokken 23:49

« forrige - neste »

Teslanewbie

Lurer på vedrørende hvitfargen til  Tesla S , har bestilt hvit bil etter at dama syntes at perlehvit var en damefarge.
Ville ha en strikt sort/hvit farge med kontraster uten gulskjær som den perlehvite fargen har. Men jeg er litt i tvil.

Har lest om at multilayer perlehvit er vanskligere å matche ved en evt skade.

Synes begge fargene er pene men gikk til slutt for den enkle hvite fargen med sorte felger, panotak, spoiler.

Hva sier dere andre , er vanlig hvit kjedelig ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Orcuz

Har du sett perlehvit? Den er ikke gul som på bildet, men helt hvit og utrolig fin. Det var mitt valg helt til jeg så rød ;)

Teslanewbie

Sitat fra: Orcuz på fredag 10. januar 2014, klokken 20:51
Har du sett perlehvit? Den er ikke gul som på bildet, men helt hvit og utrolig fin. Det var mitt valg helt til jeg så rød ;)

Ja , har sett den og sett begge fargene side ved side, den hvite fargen er hvit men den perle hvite har en gulton i seg.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Orcuz

Da har du bedre syn enn meg. Jeg HATER sånn eggeskall hvit osv pga gultonen, men klarte ikke se den på perlemor hvit

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Teslanewbie

Sitat fra: Orcuz på fredag 10. januar 2014, klokken 20:53
Da har du bedre syn enn meg. Jeg HATER sånn eggeskall hvit osv pga gultonen, men klarte ikke se den på perlemor hvit

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Fra amerikansk tesla site:

rlr | 2. JUNI 2013
My wife and I just returned from a drive to the service center to compare the Model S to another vehicle. Luckily, some service guys were working on Sun and had temporarily moved two white ones outside - a "plain" white and "pearl" white...they were back to back and on a mostly cloudy day, I actually preferred the "plain" white...the pearl had a yellowish or darkish tint to it that I didn't care for...my wife, who was staunchly for the "pearl" white, decided there was really very little difference and it wasn't worth the $1,500...I chatted with the service mgr about the "plain" white also being easier to repair/touch up...both are very pretty, but if you're at the top of your budget (like we are) and needing to prioritize options, then the "plain" white may be the way to go...I think it is for us...

pvetesla | 3. JUNI 2013
I just got a loaner car that is Pearl. Mine is White.

I was happy as the Tesla Rep showed up to my house with the "cream colored" replacement. Next to my car you could really see the difference in brightness of the pure white. Once my car left on its way to the service center I could no longer see the creamy color I noticed next to my car.

So at the end of the day I'm happy I didn't spend the money.

Just my 2 cents

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Jeg synes vanlige hvit er mer sportig og perlehvit mer luksuriøs ...

Kan ikke se for meg en Bmw m5 Porsche C4,amg E63  eller Audi S6 med perle hvit. Alle har lignende "alpinhvit ( Bmw alpine white, amg polar white , Audi artic white)" farge som Tesla med litt blåskjær.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

JWinterburn

Varebilhvit luxusbil, nei ellers takk;) har du sett skinnet til denne i sola haddu du nok revurdertd ette en gang til. Dessuten leser jeg den hvite er utrolig tynn, på linje med den sorte.. Blir fort skader på den.. Etter hva jeg hører. Jeg får min perlehvite neste uke...

Sent from my iPad using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Teslanewbie

Sitat fra: JWinterburn på fredag 10. januar 2014, klokken 21:08
Varebilhvit luxusbil, nei ellers takk;) har du sett skinnet til denne i sola haddu du nok revurdertd ette en gang til. Dessuten leser jeg den hvite er utrolig tynn, på linje med den sorte.. Blir fort skader på den.. Etter hva jeg hører. Jeg får min perlehvite neste uke...

Sent from my iPad using Tapatalk

Det var slik noen sa det.. Når du ser en perlehvit bil forventer du å se en dame kjøre den..  Varebilhvit er jo litt annerledes enn alpinhvit, polarhvit eller arctichvit.. Ser mange x6 og amg mercedeser til over 1,5-2 millioner kroner i hvit farge .. Ser sportigere ut..

Rart at det angis at fargen er tynn ..  Leser på mange sted at den er tåligere en multilayer hvit..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Bilde som viser forskjell , perlehvit ser mer eggeskallaktige ut..

Den til høyre er perlehvit.

http://www.flickr.com/photos/nickjhowe/7775857974/
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

frskby

Jeg har perlemor, og har vært helt klar hele veien at denne er den peneste på TMS. Har absolutt ikke i noe slags lys sett noen form for gulfarge/skjær i den.
Er strålende fornøyd, og synes også vanlig hvit hører sammen med varebiler, og har ikke noe på en så vakker bil å gjøre. Har sett begge to ved siden av hverandre, og er ikke i tvil, men smaken er som kjent forskjellig.

Sammen med carbonspoiler og mørke felger synes jeg kombinasjonen er helt uslåelig!  :)
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

laumb

Parkerte ved siden av en perlehvit i Lillestrøm i dag.
Må helt klart si (og ikke i bakgrunn av at jeg har hvit) - at jeg synes vanlig hvis ser best ut.
Min mening er at skal man ha hvit bil så kjøper man hvit - ikke halvveis sølvgul med hvitskjær.

Heldigvis er smaken som en kebab mistet i bakken - spredt!

Teslanewbie

TINO F | 14. AUGUST 2012
I think there is a lot more to the question than what is being addressed here. First of all, the Pearl White is a Multi Coat/3 stage paint. Very rich in depth perception, but there are many things outside of this to consider. First of all, enamel paints are in fact the most durable by far (i.e. Reg White or Black). The regular White is by no means a flat color. It has a lot of gloss, and very easy to work with, and buffer friendly. The paint will stand up to the elements much better than any metallic paint. Another very important point to mention is that metallic paints, when in need of repair, have to be blended. That is to say, if you scratched a fender, you can not simply paint that fender. You have to blend or paint into the surrounding panels. For instance, scratch the front fender, and plan on painting into the door as well to blend them so as not to see a paint differential. Also consider that it takes a much more talented painter to work with a multi coat finish. For ease of ownership, the Enamel White is the way for many. If your Tesla will be a garage baby, than shop with your eyes. They are both beautiful cars to look at, and they look the same from the drivers seat at 90 mph.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

OleJA

Perlehvit er et smykke - veldig fornøyd med det valget ;D
...Bortsett fra at det blir mye vasking, men det er fremdeles bare moro.

Har også fått lakkert opp en dør uten synlige forskjeller.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Mons

Jeg har perlehvit selv og er godt fornøyd med den. Den har et litt annet skinn enn flat hvit. Noen kaller det skyggeeffekt, dypde eller glans, mens andre synes det ødelegger den hvite fargen. Jeg liker det, som sagt. Særlig på kveldstid får den et fint skinn.

Med sølvfargede felger ser den edel ut. På vinterdekkene har jeg gunmetal mørkegrå felger, og det gjør den mer sportslig. Synes kanskje flat hvit ser et par hakk mer sportslig ut sammen med svarte felger, men samtidig også litt simplere. Etter min mening blir dette et valg om du vil gå i sportslig retning eller satse på en edel stil. Bra ser bilen ut uansett.

Når dette er sagt, hadde nok jeg selv spart pengene og heller brukt de på noe annet. Det var kona som insisterte på perlehvit over flat hvit.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA