Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fluence ti Norge

Startet av permagne, fredag 17. januar 2014, klokken 21:12

« forrige - neste »

permagne

En kollega av meg er fra Dombås, og han kunne fortellet at i løpet av de siste par ukene har de vært minst 2 "teslaflyktninger" på supercharger-stasjonen der.

Har ikke detaljer, men det som har skjedd er at bilene ikke har tatt imot lading fra supercharger, og følgelig måtte ta til takke med mindre ladestrøm (ca 15 timer). I begge tilfellene måtte politiet hjelpe til med innlosjering over natten, og lading på en kraftigere kurs på en byggeplass i nærheten.

Tror det skal dreie seg om en kondensator i bilen som ikke fungerte.

Er veldig kritisk at man får ladet med den forventede hastigheten hvis bilen skal fungere på lengre turer i praksis.

Noen som har mer kunnskap rundt dette?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

janmb

Uansett nok et eksempel på at Tesla definitivt burde hatt en SC i hver butikk/verksted slik at de kunne verifisere alle bilene som leveres ut - det er trasig å teste dette for første gang når man allerede er på langtur.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

ArneS

Ja, jeg opplevde det sist fredag i Lyngdal.
Lysdiode blinket grønt og spenning (V) startet å telle opp til ca 360V. Strøm (A) stod på 0 i ca 5 sekunder uten å telle opp så kom der feilmelding "Unable to supercharge, try again".
Jeg forsøkte mange ganger og på alle laderne men helt umulig å få ladet.
Tesla logget seg på bilen min og mente at der var noe feil på ladeporten. Har nå vært og skiftet denne og er meget spent på om det fungerer.
Må bemerke at det har virket mange ganger før og det var etter at jeg fikk montert dobbellader at jeg fikk problemet (uten at dette trenger å være en sammenheng)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

RaBalder

Jeg ville ha satset på å få testet en superlader så fort som mulig. For å få sjekket at bilen og at denne måten å lade på fungerer. Og i alle fall før man skal på langtur.

Det vil si jeg kommer til å kjøre ens ærend innom en supercharger for å teste når den tid kommer.



Det burde være mulig for "Tesla-stedene" å ha en nedskalert versjon av en superlader. F.eks. bare 11kW. Men fremdeles med samme kabel og DC-lading utenom laderne i bilen. Fungerer det med en nedskalert versjon, så burde det også virke med the-real-thing.

  • Man får sjekket at superlading er aktivert
  • Og at det fungerer
  • Og en demonstrasjon av det ved overtakelse av bilen for dem som måtte ønske det.


Sofus

Har en mistanke om at det fortsatt er biler med dårlig ladeport. Da jeg fikk byttet den på min bil hørte jeg at det hadde vært en batch med svake ladeporter (biler levert midten av november).

Er det fortsatt noen som får melding om "charge cable unlatched" ville jeg tatt kontakt med Tesla asap.
Model S

ebbrey

#5
"Charge cable unlatched" er når den viser gule lys ikkesant?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Sofus

Sitat fra: ebbrey på fredag 10. januar 2014, klokken 17:46
"Charge cable unlatched" er når den viser gule lys ikkesant?

Teksten "charge cable unlatched" kom opp på skjermen og ble stående selv om lading startet med schuko adapteret. Er ikke sikker på fargen på lysene.
Model S

Mons

Dette skjedde meg en gang også: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11303.msg158554.html#msg158554

Alle superladere bør ha noen 22kW Type 2 punkt i reserve, tenker jeg etter dette.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Chlangum

Har vært innom Aurland og Gol SC ved en tur til Gøteborg fra Bergen og samme SC'er på hjemveien igjen + en gang til på Aurland ca 2 uker senere. Fungerte helt smertefritt for meg alle gangene (altså 5 ganger så langt)

Jeg har ikke fått ettermontert dobbeltlader. Det var allerede montert da jeg hentet bilen. Kan ikke si om den var montert her i norge siden jeg hentet bilen en halv annen uke atter at jeg hadde avtalt levering grunnet offshore jobb.

Bare for å dra litt i andre retningen slik at forumlesere som sitter på gjerdet får intrykk av at dette problemer gjelder alle  ;)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA