Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Lille Lance, fredag 17. januar 2014, klokken 17:53

« forrige - neste »

elbil-1

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 16. september 2015, klokken 23:29
Sitat fra: elbil-1 på onsdag 16. september 2015, klokken 20:17
Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 06. juni 2015, klokken 16:11
Jeg tenkte det samme, å informere om ladeplassbehov og feks tidsbegrense lading for bedre bruk.
Men klarer virkelig ikke å finne kontaktinfo om dette sentret, noen som vet hvem som er senterleder eller hva driftsselskapet heter? Søk på butikkene gav ingen kontaktresultat?

google??

godtebutikken

nordby.se - kontakt oss.

Administration
Centerchef; Ståle Løvheim
Tel: +46 (0)526-407 91
Mob: +46 (0)704-222 118
E-post: lovheim@nordby.se

Nei, ikke Nordby, gjelder det lille sentret med Systembolag, godtebutikk og helsekostbutikk i Strømstad. Men det har jo i sommer åpnet nye Gallerian vegg i vegg med ca 15 ladepunkter så den hvite Outlandern (stort sett ferdigladet) får fortsette å ta opp en av de to ladeplassene der hele dagen.

Ellers prøvde vel hdh å si at hurtiglader på Nordby nå er låst til Vattenfall sitt ladesystem. Jeg har sendt mail til senterledelse der om å få flere muligheter å lade ved den for norske elbilister, siden Vattenfall appen bare fungerer for svenske abonenter etter hva jeg forstår.

Godtebutikken i etasjen over - supergott - er i eurocash gruppen, så de vet kanskje mer om ladestasjonen i etasjen under også?

Kontaktinfo:
SERVICEKONTORET
Tel: 010-55 05 400, Oslovägen 58, Strömstad

VD:
Fredrik Jakobsson
fredrik.jakobsson@eurocash.se

MARKNADSCHEF:
Henrik Almqvist
henrik.almqvist@eurocash.se

tutti

Jeg har prøvd å innstallere Vattenfall app via mobilen min tidligere uten hell. Men nå har jeg oppdaget at man kan installere denne via google play på nettet hjemme. Da går det bedre. Det eneste jeg trenger å teste nå er å legge inn mitt kredittkort og kjøre meg en tur til nærmeste Vattenfall snabblader.

AmocoCadiz

Ja er kanskje mulig å få app til Vattenfall.
Men i grenseregionen er det vel bare en lader, så en i Gøteborg og resten rundt Stockholm. Og for prisen 3kr/min el 2.4kr som er tilbud nå, er ikke noe særlig bedre enn Fortum som har mange lader tilgjenglig bl.a. i Sarpsborg. Men skal man til Stockholm er det jo nyttig.

AmocoCadiz

Er hurtigladeren på Nordby sentret åpen til fri bruk eller fortsatt lukket med Vattenfalls ladekort system?

Erik182

Er fremdeles lukket til vattenfalls app eller ladekort. Kortet får man bestilt via vattenfall.se

Utfordringen med hurtigladeren der er at den er stadig ute av funksjon..
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

AmocoCadiz

Merkelig at den er ute av funksjon med betalt bruk, er vel ikke så mange som har Vattenfall app.
Men laderen har vært litt på og av, i august åpen og fri, i september kun betaling med en klistrelapp om betaling i vattenfalls app, i slutten av september, klistrelapp om betaling til vattenfall borte og åpen og gratis....og nå lukket igjen?!

-ja ja, skal ikke være lett og forutsigbart med elbillading!  ;)

AmocoCadiz

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 15. oktober 2015, klokken 23:59
Merkelig at den er ute av funksjon med betalt bruk, er vel ikke så mange som har Vattenfall app.
Men laderen har vært litt på og av, i august åpen og fri, i september kun betaling med en klistrelapp om betaling i vattenfalls app, i slutten av september, klistrelapp om betaling til vattenfall borte og åpen og gratis....og nå lukket igjen?!

-ja ja, skal ikke være lett og forutsigbart med elbillading!  ;)
Da kan jeg svare meg selv med følgende bilde fra dagens elbiltur til harryland ( og billedteksten på ladedisplay er: "Laddaren är trasig." -ja trasig er ordet , eller kanskje helst tragisk...

Nordmenn som velger miljøvennlige elbiler som drar til Nordby legger igjen X antall milliarder kr på harryshopping og null NOx i utslipp, kan vi bli respektert nok til å få tilgang til en hurtiglader som faktisk driftes noenlunde  profesjonelt...?

Erik182

Den var ute av drift når jeg var der sist for 2 uker sidrn også. Ekstremt klønete at den er ute av drift. Tenkte jeg skulle nedover en tur til uka. Men blir nok til å ta dieselpurka.

Vet det er tilgang på lading oppe på parkeringshuset. Men får ikke ladet med 16A ladekabel der oppe..

tutti

Skal man også til Strømstad så kan man prøve Statoil ved E6. Der skal det være en Clever hurtiglader. Kort med 20 kwh kjøper man på bensinstasjonen (og kan påfylles ytterligere 10 kwh gratis hjemmefra hvis du registrerer deg på nett). Det vil gi en pris på 5 SEK pr. kwh uansett temperatur/sesong.

pudderjagar

Hvis dere kjører 30min leger sørover i Sverige så kjem dere til Tanum Shoppingsenter i Tanumshede. Dette er eit heilt nytt senter og der er det 3 stk multistandard (type2 43kw, CCS og Chademo) hurtigladere

Dei er gratis i bruk!!!!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

tutti

Sitat fra: pudderjagar på lørdag 17. oktober 2015, klokken 22:04
Hvis dere kjører 30min leger sørover i Sverige så kjem dere til Tanum Shoppingsenter i Tanumshede. Dette er eit heilt nytt senter og der er det 3 stk multistandard (type2 43kw, CCS og Chademo) hurtigladere

Dei er gratis i bruk!!!!
Fortsetter du til Trollhätten så er det også samme gratis opplegget på kjøpesenteret der og hvis det er av interesse.

AmocoCadiz

Hvilket kjøpesenter er det i Trollhættan?
Lenge siden vi var i Trollhættan, men interessant å vite hvor laderne ligger.

AmocoCadiz

Hva er det med denne laderen på Nordby?
Ladet der ved 12 tiden på vei sørover idag no problem, kom tilbake ved 18 tiden for å finne den samme hurtigladrene igjen med følgende melding "snabbladdaren ær trasig"  stein død var den.
På Nordby legger Nordmenn igjen miliarder i året...
Fikk sjekket ut Tanum shoppingcenter på veien, 3 (tre!) fungerende og gratis hurtigladere der! Blir Tanum neste gang igjen!

Erik182

Nordby bør få ordnet en lader til eller få den som er der til å fungere ordentlig.

Noen som har vært borte i celeber laderen i Strømstad?  Må man ha ladekort for å få ladet?

AmocoCadiz

Sitat fra: Erik182 på lørdag 14. november 2015, klokken 09:38
Nordby bør få ordnet en lader til eller få den som er der til å fungere ordentlig.

Noen som har vært borte i celeber laderen i Strømstad?  Må man ha ladekort for å få ladet?
Mener du Clever laderen i Strømstad? Du kjøper kort med antall kWh du ønsker. Er dog en regel med begerenset gyldighet som man bør være obs på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA