Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Lille Lance, fredag 17. januar 2014, klokken 17:53

« forrige - neste »

olegregert

Utrolig at ikke Nordbysenteret ser behov for hurtigladere tilsvarende Tanum senteret har etablert

Er man ikke i stand til å se behovet og hvilken kundeservice dette betyr for oss som vil bruke elbil og ikke har 45 mil på tanken

leafdriver2013

Stod en bil å ladet på hurtiglader på fredag, men i dag var den ute av drift igjen.

MortenRA

Var på Nordbyen selv i går (for første gang med Leafen), og hurtigladeren var fortsatt ikke fungerende.... Heldigvis var de vanlige ledige. Noen som vet hvor evt. nærmeste hurtiglader i området rundt Nordbyen er? Mener å ha sett at det skal være en på Statoil i Strømstad? Eller er Tanum og Sarp. de eneste?
Tesla Model S 75D - Soon to come

Kent

Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

turfsurf

#64
Sitat fra: mortenriise på tirsdag 02. juni 2015, klokken 13:44
Var på Nordbyen selv i går (for første gang med Leafen), og hurtigladeren var fortsatt ikke fungerende.... Heldigvis var de vanlige ledige. Noen som vet hvor evt. nærmeste hurtiglader i området rundt Nordbyen er? Mener å ha sett at det skal være en på Statoil i Strømstad? Eller er Tanum og Sarp. de eneste?

Var der i går, og ladet først en stund på Chademo, for så å bytte til 22kW. Funket som fjell begge deler.

Edit: Er en 22kW i garasjen under systembolaget i Oslovägen 56 i Strömstad.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

mariowing

#65
Sitat fra: turfsurf på fredag 05. juni 2015, klokken 13:45
Edit: Er en 22kW i garasjen under systembolaget i Oslovägen 56 i Strömstad.

Som var opptatt i går når jeg var der av en Kia. Noen som kan si hva den maks kan lade på et 22 kw punkt? Jeg kom meg heldigvis tilbake til Teslas egen lader på Solli uten problemer og med hele 3 km rekkevidde igjen :-P

EDIT: Også to vanlige stikkkontakter i den garasjen, den ene var opptatt av en svensk registrert Outlander Hybrid og på den andre var sikringen gått.

Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

AmocoCadiz

 
Sitat fra: mariowing på fredag 05. juni 2015, klokken 14:28
Sitat fra: turfsurf på fredag 05. juni 2015, klokken 13:45
Edit: Er en 22kW i garasjen under systembolaget i Oslovägen 56 i Strömstad.

EDIT: Også to vanlige stikkkontakter i den garasjen, den ene var opptatt av en svensk registrert Outlander Hybrid og på den andre var sikringen gått.

Har vært der regelmesseig siste året og HVER gang har denne svensk reg Outlander hybrid stått der  ferdigladet og opptatt den ene av 2 vanlige ladeplasser hele dagen, mest sannsynligvis en ansatt. Og som oftest er stikk nr 2 strømløst (sikring?), - også idag. Med få ladepunkter i Strømstad, er det grei praksis....?

jkirkebo

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 06. juni 2015, klokken 01:05
Sitat fra: mariowing på fredag 05. juni 2015, klokken 14:28
Sitat fra: turfsurf på fredag 05. juni 2015, klokken 13:45
Edit: Er en 22kW i garasjen under systembolaget i Oslovägen 56 i Strömstad.

EDIT: Også to vanlige stikkkontakter i den garasjen, den ene var opptatt av en svensk registrert Outlander Hybrid og på den andre var sikringen gått.

Har vært der regelmesseig siste året og HVER gang har denne svensk reg Outlander hybrid stått der  ferdigladet og opptatt den ene av 2 vanlige ladeplasser hele dagen, mest sannsynligvis en ansatt. Og som oftest er stikk nr 2 strømløst (sikring?), - også idag. Med få ladepunkter i Strømstad, er det grei praksis....?

Send mail til senterledelsen og forklar problemet, så kanskje de får opp flere 22kW ladepunkter. Det har stort sett vært ledig når jeg har vært der, men jeg kjører som regel dit på "ukurante" tider da (som mandag formiddag).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

AmocoCadiz

Jeg tenkte det samme, å informere om ladeplassbehov og feks tidsbegrense lading for bedre bruk.
Men klarer virkelig ikke å finne kontaktinfo om dette sentret, noen som vet hvem som er senterleder eller hva driftsselskapet heter? Søk på butikkene gav ingen kontaktresultat?

hdh

Jeg var på nordbysenteret seinest i går. Når jeg skulle bruke hurtigladeren fikk jeg meg en overraskelse. De tidligere gangene jeg har brukt den har det bare vært å
Sort '14 Renault Zoe Intens

elbil-1

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 06. juni 2015, klokken 16:11
Jeg tenkte det samme, å informere om ladeplassbehov og feks tidsbegrense lading for bedre bruk.
Men klarer virkelig ikke å finne kontaktinfo om dette sentret, noen som vet hvem som er senterleder eller hva driftsselskapet heter? Søk på butikkene gav ingen kontaktresultat?

google??

nordby.se - kontakt oss.

Administration
Centerchef; Ståle Løvheim
Tel: +46 (0)526-407 91
Mob: +46 (0)704-222 118
E-post: lovheim@nordby.se

turfsurf

Sitat fra: Sven-E på onsdag 16. september 2015, klokken 20:04
Kan overraskelsen ha vært støt?

Er vel heller det at det har blitt betalingsløsning. Var en lettere forvirret kar der med en Leaf på lørdag som prøvde å få kontakt med vattenfall. Fant meg heller en 400V kontakt å plugge i.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

AmocoCadiz

Sitat fra: elbil-1 på onsdag 16. september 2015, klokken 20:17
Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 06. juni 2015, klokken 16:11
Jeg tenkte det samme, å informere om ladeplassbehov og feks tidsbegrense lading for bedre bruk.
Men klarer virkelig ikke å finne kontaktinfo om dette sentret, noen som vet hvem som er senterleder eller hva driftsselskapet heter? Søk på butikkene gav ingen kontaktresultat?

google??

nordby.se - kontakt oss.

Administration
Centerchef; Ståle Løvheim
Tel: +46 (0)526-407 91
Mob: +46 (0)704-222 118
E-post: lovheim@nordby.se

Nei, ikke Nordby, gjelder det lille sentret med Systembolag, godtebutikk og helsekostbutikk i Strømstad. Men det har jo i sommer åpnet nye Gallerian vegg i vegg med ca 15 ladepunkter så den hvite Outlandern (stort sett ferdigladet) får fortsette å ta opp en av de to ladeplassene der hele dagen.

Ellers prøvde vel hdh å si at hurtiglader på Nordby nå er låst til Vattenfall sitt ladesystem. Jeg har sendt mail til senterledelse der om å få flere muligheter å lade ved den for norske elbilister, siden Vattenfall appen bare fungerer for svenske abonenter etter hva jeg forstår.

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA