Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Lille Lance, fredag 17. januar 2014, klokken 17:53

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: weld77 på lørdag 14. mars 2015, klokken 19:47
I dag hadde en gjøk med Tesla parkert på en av de tre reserverte plassene med lademulighet. Var sånn ca 400 andre parkeringsplasser ledige på senteret.

Det er mange flere ladeplasser på senteret, i 2.etg i parkeringshuset som er nærmest rundkjøringen. Ta til venstre rett etter rundkjøringen, opp rampa og til høyre så finner du 8 ladeplasser rett ved inngangen der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

weld77

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 14. mars 2015, klokken 20:18
Sitat fra: weld77 på lørdag 14. mars 2015, klokken 19:47
I dag hadde en gjøk med Tesla parkert på en av de tre reserverte plassene med lademulighet. Var sånn ca 400 andre parkeringsplasser ledige på senteret.

Det er mange flere ladeplasser på senteret, i 2.etg i parkeringshuset som er nærmest rundkjøringen. Ta til venstre rett etter rundkjøringen, opp rampa og til høyre så finner du 8 ladeplasser rett ved inngangen der.

Sikkert - jeg trenger ikke å lade selv (har Tesla) bare synest det var ganske unødvendig å oppta en av plassene når det ikke skulle lades.

DannyRS

Der står vel et gigantisk skilt rett over de tre plassene det er snakk om. Type 2 x 5 meter?
'14 Nissan Leaf Acenta

Kent

Ja. Om man ikke klarer å se at de er reserverte burde man enten få seg nye briller eller levere fra seg lappen :)'

Edit: henta bildet på google, innså akkurat at der står det 3 stk som burde levert fra seg lappen :p
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

naitsirk

Da er det vel bare å parkere på tvers bak dem, og evt koble til kabel om man har lang nok, sperrer jo ikke innen noen elbil som plassene er reservert til..

Var forøvrig inne på denne tråden fordi jeg lurer på ladestatus i Nordby. Skal flytte til Drammen/Lier og har samtidig tenkt å endelig anskaffe elbil, og da blir jo alltids spørsmålet hvilken rekkevidde jeg trenger på bilen og hvilke som nå er aktuelle. Tesla blir for dyrt ift hvor lite jeg kommer til å kjøre, men ønsker å kunne komme meg til Nordby/Strømstad en gang i blant..
Ser ut som hurtiglading på Fortum Sarpsborg på nedturen og Vestby på returen gjerne blir greie mellompunkt. Da kan det vel gjerne gå med de fleste elbiler med oppgitt 150+ km rekkevidde om man sper på med litt saktelading på Nordby ?

weld77

Ville ikke basert meg på at det er ledig på sakteladingen på Nordby...

abc

Var på Nordby nå i helgen.

1 stk hurtiglader med 3 stk ledninger og kontakter stikkende ut har poppet opp i det innerste parkeringshuset. Innkjørsel sånn ca ved gatekjøkkenet (Max?) og 10 meter rett til høyre.

Jeg bare kjørte forbi så jeg så ikke så nøye, men vil tro at det er 43kw ac, chademo osv...

Det som irriterer meg mer er at jeg ikke så etter hvem som var operatøren og hvilke priser som var oppgitt.

Vær beredt på kø. Det er trangt der. Skiltet med parkering max 30 minutter.

Erik182

Kjørte til Nordby idag. Hurtigladeren er oppe å går. Gratis å lade i 30 min!
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

turfsurf

Sitat fra: weld77 på tirsdag 21. april 2015, klokken 19:20
Ville ikke basert meg på at det er ledig på sakteladingen på Nordby...

Hm, det er totalt 15 sakteladeplasser på Nordby + den nye hurtigladeren og flere røde stikk rundt om kring. Har aldri opplevd å ikke få lade der, men ta med skjøteledning og overganger. Trist at de ikke får opp mere enn en hurtiglader dog, ikke noe man kan basere seg på med ett så travelt sted som Nordby.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

TB

Sitat fra: Sven-E på torsdag 30. april 2015, klokken 18:39
Men der sto joggu en Golf og ladet, enda begge tregladerne var ledige.
Hvor mye strøm får en Golf ut av 22kW Type2 egentlig?
eGolf kan vel maks lade på 3,6 kW / 16 A - dvs. ikkje spesielt god utnytting av 22 kW.
Mulig dei andre ladere var opptattt når eGolfen kom?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

svisj

Sitat fra: Sven-E på fredag 01. mai 2015, klokken 12:53
Sitat fra: TB på torsdag 30. april 2015, klokken 19:54
Sitat fra: Sven-E på torsdag 30. april 2015, klokken 18:39
Men der sto joggu en Golf og ladet, enda begge tregladerne var ledige.
Hvor mye strøm får en Golf ut av 22kW Type2 egentlig?
eGolf kan vel maks lade på 3,6 kW / 16 A - dvs. ikkje spesielt god utnytting av 22 kW.
Mulig dei andre ladere var opptattt når eGolfen kom?
Tror ikke de var opptatt.
Det er svært sjelden det står noen der.
Grunnen til det er at sikringen går hvis man prøver å lade der. I allefall hvis man prøver å lade på 16A.

DannyRS

Dumt, hadde tenkt til å belage meg på denne i løpet av uka.
Ser at den ikke står oppført hos Vattenfall.
'14 Nissan Leaf Acenta

goggo

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 05. mai 2015, klokken 06:15
Har du nok til ca. 46km lenger, så når du ned til Tanum Shoppingsenter.
Der står det 3 stk. ladestasjoner, gratis å bruke, men må ha en eller annen form for RFID.

WOW, tre gratis multistandard hurtigladere på rekke og rad foran et kjøpesenter.  Sånn liker vi det.

Jeg holdt nesten på å si "det er nesten for mye av det gode", men jeg sa selvfølgelig ikke det!  ;)

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

DannyRS

Sitat fra: Sven-E på tirsdag 05. mai 2015, klokken 06:15
Har du nok til ca. 46km lenger, så når du ned til Tanum Shoppingsenter.
Der står det 3 stk. ladestasjoner, gratis å bruke, men må ha en eller annen form for RFID.
Skal ikke så langt syd  ;)

Jeg ringte Vattenfall nå i dag, og de mente at det ikke var de som drifta den selv om det står Vattenfall på den. Trodde at Nordbysenteret hadde kjøpt den av Vattenfall, helt i egen regi, og er da utenom vattenfalls systemer.

edit:
Jeg sendte en mail til Nordbysenteret, og de svarte at det er Vattenfall som drifter den. Vattenfall var innom i går og nå er snabbladdaren i orden! :)
'14 Nissan Leaf Acenta

Erik182

Den var iværtfall ikke i drift når jeg var der istad.. Tror ikke den er helt til å stole på. Fikk heldigvis nok saktelading til at jeg kom meg trygt til McDonalds i Sarpsborg
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA