Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Semikrise - Lading i nærheten av Alvdal?

Startet av Harlex, fredag 17. januar 2014, klokken 11:54

« forrige - neste »

Harlex

Utstyrt med nyankommet adapter fra jkirkebo kobler jeg meg til 32A 3 fas punktet på jobb som jeg så lenge har siklet etter. Skuffelsen blir stor når jeg ikke får strøm.... Med håp om at det er quickfix følger jeg kabelen... Den viser seg å være kappet.... :-( Men hva finner jeg da? Ca 5 meter fra der jeg parkerer, bak en rulleport der resten av (16A schuko) ladepunktene kommer fra, dukker det opp en 400V 3 fas 16A punkt... :-) Fant ut at det var minst ett til slik i lokalet pluss et 400 V 3 fas 64A punkt som jeg antar uansett ikke kan brukes til Teslaen.... Jaja... Da ser det ut til at det blir "superlanding light" på jobben fremover :-))))))) Må bare få det rød adapteret først....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Nuvolari

#1
Sitat fra: Harlex på fredag 10. januar 2014, klokken 08:01
Utstyrt med nyankommet adapter fra jkirkebo kobler jeg meg til 32A 3 fas punktet på jobb som jeg så lenge har siklet etter. Skuffelsen blir stor når jeg ikke får strøm.... Med håp om at det er quickfix følger jeg kabelen... Den viser seg å være kappet.... :-( Men hva finner jeg da? Ca 5 meter fra der jeg parkerer, bak en rulleport der resten av (16A schuko) ladepunktene kommer fra, dukker det opp en 400V 3 fas 16A punkt... :-) Fant ut at det var minst ett til slik i lokalet pluss et 400 V 3 fas 64A punkt som jeg antar uansett ikke kan brukes til Teslaen.... Jaja... Da ser det ut til at det blir "superlanding light" på jobben fremover :-))))))) Må bare få det rød adapteret først....

Klart du kan bruke 64A punktet (bilen trekker selvfølgelig ikke mer enn 16A uansett). Kirkebø må bare lage en overgang til deg.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Harlex

Sitat fra: Nuvolari på fredag 10. januar 2014, klokken 08:05
Sitat fra: Harlex på fredag 10. januar 2014, klokken 08:01
Utstyrt med nyankommet adapter fra jkirkebo kobler jeg meg til 32A 3 fas punktet på jobb som jeg så lenge har siklet etter. Skuffelsen blir stor når jeg ikke får strøm.... Med håp om at det er quickfix følger jeg kabelen... Den viser seg å være kappet.... :-( Men hva finner jeg da? Ca 5 meter fra der jeg parkerer, bak en rulleport der resten av (16A schuko) ladepunktene kommer fra, dukker det opp en 400V 3 fas 16A punkt... :-) Fant ut at det var minst ett til slik i lokalet pluss et 400 V 3 fas 64A punkt som jeg antar uansett ikke kan brukes til Teslaen.... Jaja... Da ser det ut til at det blir "superlanding light" på jobben fremover :-))))))) Må bare få det rød adapteret først....

Klart du kan bruke 64A punktet (bilen trekker selvfølgelig ikke mer enn 16A uansett). Kirkebø må bare lage en overgang til deg.
Sikkert riktig det men etter litt nærmere øyesyn dukket det opp flere røde stikk... Både 16 og 32A. 32 til 16A adapteret har jeg.... Meget bra:-))))
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA