Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Flytte sikringer.

Startet av Griffel, tirsdag 30. september 2008, klokken 21:15

« forrige - neste »

Griffel

Forskningstorget arrangeres på Universitetsplassen i Oslo sentrum,  fredag 19. september kl 9 - 16 og lørdag 20. september kl 10 - 17.

http://www.cicero.uio.no/webnews/index.aspx?id=11021

det ikke finnes en teknologi eller en løsning som alene kan hjelpe oss til å møte klimautfordringene – løsningen består av mange små og store løsninger side om side. Utfordringene er store, men det finnes mange løsninger.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

bosonic

#1
En del av oss er allerede i gang.. 8)
Jeg har et vedfyrt anlegg i huset med en akkumulatortank på 2500 liter. Dette anlegget kan lett utvides med termiske solfangere og jeg driver for tiden på med å planlegge dette.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Baltor

Kombinasjonen av vannbåren varme, biobrensel og solfangere er helt genial, solfangerne vil gjøre jobben til langt utpå høsten. Hvor mange timer må du fyre hver dag når det er på det kaldeste?
Hvis en ikke har muligheter for vannbåren varme er det noen rimelige danske løsninger med luftsolfangere som "alle" kan innstallere.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

bosonic

 Jeg fyrer opp annenhver dag på vinteren. Anlegget er noe overdimensjonert. I ifølge malen til leverandøren(e) så dimensjoneres det som oftest med fyring hver dag på den kaldeste årstid. Dette er for hyppig etter min mening, man skal jo ha litt tid til andre sysler også, utenom å bære inn ved. Anlegget er koblet opp mot gulvvarme og har virket upåklagelig i over 8 år nå.
Om sommeren, samt deler av vår og høst så ligger intervallene mellom 4 og 8 dager. Jeg kommer til å montere bygningsintegrerte solfangere fra den norske produsenten: http://www.norsksolfangerindustri.no/   
Denne fangeren er en absolutt favoritt, og selv om den ikke leverer like høy vanntemperatur som vakumrørfangerene så foretrekker jeg denne da jeg vil ha et solvarmeanlegg som er rimelig, integrert i taket, driftssikkert og som tømmer seg når det er fare for koking (overproduksjon) eller frysing, et såkalt tømmeanlegg.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Griffel

http://www.forskning.no/artikler/2008/september/195611

"Skal vi utvikle ny og mer miljøvennlig energi, må det forskning til. Og det forskes mye på dette feltet i Norge.  Noe av forskningen på fornybar energi som foregår i Norge ble presentert under åpningsseminaret til Forskningsdagene. Det skjedde på Vitenfabrikken i Sandnes.

Fridtjof Unander fra Enova, viste først hvorfor vi bør satse på mer miljøvennlig energi.

Frem mot 2050 kommer verdens energietterspørsel til å stige kraftig. 75 prosent av dette behovet vil komme fra land som holder på å utvikle sin industrikapasitet, som Kina og India.

Mesteparten av denne energien vil komme fra kullkraft. Dermed kan de globale utslippene av karbondioksid komme til å stige med så mye som 134 prosent frem mot 2050.

For å forhindre dette, må vi minske CO2-utslippene fra energiproduksjon drastisk. Gass- og kjernekraft må erstatte noe av kullkraften.

Vi må også øke mengden energi som vi henter fra fornybare kilder. Den må øke flere titalls ganger i forhold til dagens nivå.

EU har satt som juridisk bindende mål at 20 prosent av Europas energibehov skal dekkes av fornybare kilder innen 2020.

Norge - storeksportør av miljøvennlig energi?
- Denne omleggingen betyr store muligheter for Norge, sa Oluf Ulseth fra Statkraft. Norge har potensiale til å bli Europas største eksportør av fornybar energi."

M.A.O. dyrere strøm for oss i Norge.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA