Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladedrit

Startet av JWinterburn, torsdag 16. januar 2014, klokken 22:35

« forrige - neste »

cairnz

Vanskelig å selge en med 3M-klistremerke-logoen intakt hvis du har revet den av en bil ;)
Elbilist

Cato76

Sitat fra: cairnz på torsdag 07. august 2014, klokken 13:22
Vanskelig å selge en med 3M-klistremerke-logoen intakt hvis du har revet den av en bil ;)

Er vel bare å fjerne den gamle tapen og legge på ny 3M tape (med klistremerke)...  ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cirion

Sitat fra: Cato76 på torsdag 07. august 2014, klokken 13:25
Sitat fra: cairnz på torsdag 07. august 2014, klokken 13:22
Vanskelig å selge en med 3M-klistremerke-logoen intakt hvis du har revet den av en bil ;)

Er vel bare å fjerne den gamle tapen og legge på ny 3M tape (med klistremerke)...  ???
Er ikke det en amerikansk spoiler? De var matte når de kom til Europa.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Nasse

Jaja, ser at jeg skulle bestilt med spoileren og tatt den av etterpå... så hadde jeg fått finansiert et par dekk :'(

Synest i og for seg at en søt liten P er alt som skal til av "styling" - så det er mulig jeg beholder den. Det er jo tross alt nesten den eneste forskjellen fra en S85 - ytelsen er i hvert fall knapt merkbar (etter du har kommet opp i 15 km/t)

Føler meg nesten lurt etter å ha betalt gode 70k for en liten rød P bakpå :o

Muffinman

Sitat fra: Nasse på torsdag 07. august 2014, klokken 15:42
Føler meg nesten lurt etter å ha betalt gode 70k for en liten rød P bakpå :o
Og jeg har røsket den av. Men jeg beholdt spoileren :)

Harlex

Sitat fra: Nasse på torsdag 07. august 2014, klokken 15:42
Jaja, ser at jeg skulle bestilt med spoileren og tatt den av etterpå... så hadde jeg fått finansiert et par dekk :'(

Synest i og for seg at en søt liten P er alt som skal til av "styling" - så det er mulig jeg beholder den. Det er jo tross alt nesten den eneste forskjellen fra en S85 - ytelsen er i hvert fall knapt merkbar (etter du har kommet opp i 15 km/t)

Føler meg nesten lurt etter å ha betalt gode 70k for en liten rød P bakpå :o
Tja... I tillegg til en betydelig effektøkning fikk jeg no med luftfjæring, skinn og carboninteriør på kjøpet da jeg bestilte P. Og hvis du seriøst mener at det knapt er forskjell på 85 og 85p over 15 km/t så ja.... Du har faktisk blitt lurt.... ;) :)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Nasse

#36
Sitat fra: Harlex på torsdag 07. august 2014, klokken 17:48
Sitat fra: Nasse på torsdag 07. august 2014, klokken 15:42
Jaja, ser at jeg skulle bestilt med spoileren og tatt den av etterpå... så hadde jeg fått finansiert et par dekk :'(

Synest i og for seg at en søt liten P er alt som skal til av "styling" - så det er mulig jeg beholder den. Det er jo tross alt nesten den eneste forskjellen fra en S85 - ytelsen er i hvert fall knapt merkbar (etter du har kommet opp i 15 km/t)

Føler meg nesten lurt etter å ha betalt gode 70k for en liten rød P bakpå :o
Tja... I tillegg til en betydelig effektøkning fikk jeg no med luftfjæring, skinn og carboninteriør på kjøpet da jeg bestilte P. Og hvis du seriøst mener at det knapt er forskjell på 85 og 85p over 15 km/t så ja.... Du har faktisk blitt lurt.... ;) :)

Joda, det er satt litt på spissen - med en kjerne av sannhet...

70k er det du betalte ekstra for P - skinn og luftfj kunne du kjøpt som tillegg (tror P kostet 90 eller 100k i seg selv).

Da de hadde S85 og P85 på benk ble P85 målt til (ca på husken) 423 hk/414Nm og S85 til 403hk/414Nm. Målt dreiemoment er altså nesten likt, pg S85 har flere hester enn oppgitt.
Ser en på tallene er det nesten bare helt i starten på
aksellerasjonen det er forskjell å snakke om.

Hadde jeg valgt i dag hadde det blitt S85... :-\

EDIT: Link til effekttesten http://m.dinside.no/929508/tesla-model-s-gir-mer-enn-de-lover

Muffinman

Sitat fra: Nasse på torsdag 07. august 2014, klokken 22:14
Da de hadde S85 og P85 på benk ble P85 målt til (ca på husken) 423 hk/405Nm og S85 til 403hk/405Nm. Målt dreiemoment er altså nesten likt, pg S85 har flere hester enn oppgitt.
Ser en på tallene er det nesten bare helt i starten på
aksellerasjonen det er forskjell å snakke om.
Ser du BAK tallene finner du at disse målingene er riv ruskende feil da testbenken slettes ikke greide å måle kreftene i lav hastighet, men slo ut.

Fasiten er at P er omkring 36% sterkere i mye av området opp til 60-70, og det er faktisk godt merkbart. Over det er det mindre og knapt merkbar forskjell. Har selv kjørt begge varianter og uten at jeg visste at jeg satt i en S85 merket jeg at den var betydelig slappere ved forbikjøringer enn min egen P85 i moderat hastighet.

Men veldig enig i at det fornuftige valget er S85. Jeg ville valgt den om karbon interiør og mørke felger var tilgjengelig på standard slik det er nå. Min bil gikk forresten opp fra ca. 690" til 770" like etter at jeg hentet den ut.

Øyvind.h

Performance akselererer hardere enn S85 helt i starten. Dvs stopper du i et lyskryss kan du absolutt kjenne forskjellen første sekundet. Deretter klarer i hvert fall ikke jeg kjenne forskjell, men målbar forskjell er ikke minimert før du når 60-70km/t. Ved mellomaks (forbikjøring etc) klarer jeg ikke kjene forskjell.

Korrigert for ekstrautstyr koster P 70-80 ekstra. Noen synes det er verd pengene, andre synes det er alt for mye å betale for alt for lite. Selv tenker jeg litt hipp som happ. Sjekket muligheten for å bytte til P selv, men helt likegyldig til at jeg ikke rakk å bytte.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Jærbuen

Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

SK901

Sitat fra: D.O på torsdag 09. januar 2014, klokken 22:11
Husker den tiden //M merket og spoiler var så harry det kunne bli på en BMW uten å være original og med rett motor. Må si at spoiler på Tesla Uten P i dette tilfelle er veldig nært.
Bestilte min bil uten model betegnelse og uten spoiler. Men da kontra beskjeden om at spoiler ikke kunne leveres med bilen umontert, valgte jeg å beholde denne pga evt salg og verdi på spoiler. Plukker den kanskje av etterhvert. Bilen ble levert uten typebetegnelse/merker.

Edit: skal ikke selge spoiler(oppbevares til evt salg av bil en gang i fremtiden)

Denne støtter jeg. Det er og vil alltid blir harry å klistre M bakpå en 520 - eller AMG bak en C220CDI. Selv om forskjellene ikke er like store her, er dette tilnærmet samme greie.

Thor2014

Hvordan ville det vært å lakkere spoiler i bilens farge?
Hvit bil med hvit spoiler?
Photoshop anyone?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA