Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forbruk av strøm i praksis

Startet av foijord, torsdag 16. januar 2014, klokken 22:00

« forrige - neste »

Hyperstress

Hva med å ha ski fra baksetet og fram i frontruta, på utsiden av passasjersetet? Pleide å ha dem der i Mazda 626-en til fattern i gamle dager  ;D .
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

vrom

Det var (minst) en som spurte Elon om å skjære ut en "luke" i det midtre baksetet - dette skulle ikke påvirke garantien på noe annet enn selve setet. Eventuelt om man delte bakesetet slik at alle 3 kunne legges ned individuelt ?

Noen som har tro på at dette lar seg gjøre (profesjonelt selvfølgelig) til en fornuftig pris / utseende ? Det er jo plenty med lagringsplass i bilen.. Det er noe forb***** herk å måtte styre med taktstativ og skiboks, for ikke å snakke om tap av rekkevidden..

Any thoughts ?

Stiania79

Sitat fra: vrom på tirsdag 04. februar 2014, klokken 12:10
Det var (minst) en som spurte Elon om å skjære ut en "luke" i det midtre baksetet - dette skulle ikke påvirke garantien på noe annet enn selve setet. Eventuelt om man delte bakesetet slik at alle 3 kunne legges ned individuelt ?

Noen som har tro på at dette lar seg gjøre (profesjonelt selvfølgelig) til en fornuftig pris / utseende ? Det er jo plenty med lagringsplass i bilen.. Det er noe forb***** herk å måtte styre med taktstativ og skiboks, for ikke å snakke om tap av rekkevidden..

Any thoughts ?

Ingen dum ide, men KUN skistativ kan vel ikke ta mye rekkevidde? Jeg tenker at jeg ikke gidder å kjøpe boks da bilen har 900 liters baggasjerom... med 2 m bredde får man jo greit mange ski på taket som er aerodynamiske fra før :-)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

jsu224

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 09. januar 2014, klokken 20:33
Sitat fra: foijord på torsdag 09. januar 2014, klokken 20:26
Glemte armlenet mellom setene... det går selvsagt ikke an å legge ski der  :-[

Prøver å finne en mulighet for å droppe pano tak. Vi har soltak på bilen nå, og jeg har ikke åpnet det en eneste gang på 5 år. Det er uaktuelt å borre hull i taket eller bruke sugekopp...

Du skal ikke se bort i fra at du kommer til å åpne dette soltaket  ;)

Fantastisk kommentar! +1

fonberg

Sitat fra: laumb på torsdag 09. januar 2014, klokken 21:31
Tror den tunellen i setet er droppet med hensikt: Skjermen foran.

Jeg ville valgt det hvis det var mulig å få hull i bakseterygg med integrert skipose som ekstrautstyr - men det er kanskje ikke så stort marked for en slik løsning?

Pr. i dag legger jeg ned høyre bakseterygg, og løs skipose til ski+staver. Fungerer greit for mine ski som er opp til 205 cm lang. Det eneste jeg ikke er fornøyd med med denne løsningen er at det er vanskelig å bruke beltet i midtsetet når høyre seterygg er lagt ned.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

laumb

Jeg krøyp til korset... Brukte gavekortet mitt på takstativ i går. :)
Angret på at jeg ikke monterte det når jeg var på Maxbo og ville ha med utforinger. Fikk ikke plass til å ta ned sidesetet med to barneskoler montert.

Men, skipose integrert kunne vært et alternativ. Risikoen for at denne blir ødelagt over lang tid er jo og tilstede. Jeg hadde ikke turt å velge det.

FruTesla

Sitat fra: laumb på tirsdag 04. februar 2014, klokken 13:37
Angret på at jeg ikke monterte det når jeg var på Maxbo og ville ha med utforinger. Fikk ikke plass til å ta ned sidesetet med to barneskoler montert.
Hvor mange barn har du da Laumb? To barneskoler montert i baksete........ha ha  ;)
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

Thor2014

Men, skipose integrert kunne vært et alternativ. Risikoen for at denne blir ødelagt over lang tid er jo og tilstede. Jeg hadde ikke turt å velge det.

Hva kostet stativet hos Tesla?
Får man det uten moms hvis man bestiller det med bilen?

Teslaguten

Sitat fra: Felice på fredag 10. januar 2014, klokken 20:54
Dersom man legger ned høyre del av baksetet for å få plass til ski, er det da fortsatt plass til to 10-åringer sittende på venstre side og i midten?

Ja.
God plass til to stk sitteputer, bør og gå greitt å få festa 2 barnestolar om dei ikkje er for breie. Høgre bakseterygg ned er for meg mykje betre enn skipose, da eg får plass til mine pudderfjøler på 191, og div. super G/storslalom/langrennski i tilleg. Alle ski ligg i ein gammal seilpose, så ingen skarpe kantar på skinn og setet.
Whispbaren er framleis i boksen, men må nok på taket til påskeferien..
Model X #1094
P85D RN6614200

laumb

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 04. februar 2014, klokken 16:47

Hva kostet stativet hos Tesla?
Får man det uten moms hvis man bestiller det med bilen?

2200 sa en sjel til meg.
1760 står det på fakturaen (da er mva satt til 0 av en eller annen grunn).
Spent på om jeg har igjen 300 eller 760kr på gavekortet når jeg returnerer.

laumb

Sitat fra: FruTesla på tirsdag 04. februar 2014, klokken 16:30

Hvor mange barn har du da Laumb? To barneskoler montert i baksete........ha ha  ;)

Hahaha! Jævla mobilordbok...

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA