Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Omtaler/Tester/Bilder/Video - i3

Startet av Mackan, torsdag 16. januar 2014, klokken 20:42

« forrige - neste »

Mackan

Jag undrar om någon har tips på bilhandlare som hjälper till med import till Norge vid köp av en brukt Tesla? Från Tyskland/ Nederland för exempel.
Kjører Tesla Roadster 2.5

leafster

Man det lønne seg iom at Norge er eneste land uten avgifter?

Kagex

min bil koster 200 tusen mer i tyskland enn det jeg betaler for den i Norge, NY
P29687

Mackan

Priset är i genomsnitt högre men totalkostnaden för att ta in en elbil i Norge är inte så stor. Tanken är inte att köpa så mycket billigare utan att hitta någon som kan hjälpa till med import :-)
Kjører Tesla Roadster 2.5

Kagex

skjønner ikke helt, du kan jo få bilen på www.finn.no, hvorfor importere noe som er dyrere?
P29687

Mackan

Jovisst men jag har redan hittat en bil att köpa som inte blir direkt dyrare och dessutom finns inte den på finn.no :-) så behöver som sagt bara ha kontakt med en bilhandlare. :-)
Kjører Tesla Roadster 2.5

TB

Sitat fra: Mackan på fredag 10. januar 2014, klokken 15:01
Jovisst men jag har redan hittat en bil att köpa som inte blir direkt dyrare och dessutom finns inte den på finn.no :-) så behöver som sagt bara ha kontakt med en bilhandlare. :-)

Før du importerer, sjekk ut om Tesla sin fabrikkgaranti gjeld på ein bil som er importert. På bilar importert frå USA gjeld ikkje fabrikkgarantien, men på bilar frå Europa bør det vere garanti, men mulig ikkje like god som på bil kjøpt i Norge?

Du kan importere bilen som privatperson, men forbrukerkjøpsloven vil ikkje gjelde.

Kjøper du bilen av eit norsk firma, som tar den inn til Norge, så vil forbrukerkjøpsloven gjere at du som privatperson kan reklamere på feil og mangler i 5 år (frå nybildato) til det firma som du kjøpte bilen av.

Om Tesla ikkje gir fullgod garanti kan det bli kostbart for det firma du kjøpte av. Dermed vil dette firma måtte rekne seg ein god fortjeneste - og bilen blir fort dyrere enn du tenkte.

Mulig du kan "løyse" dette ved at du kjøper bilen direkte frå Tyskland/ Nederland, og eit norsk firma hjelper til med importdelen. Du vil i det tilfelle reklamere mot opprinnelig selger.

Om Tesla Norge gir samme fabrikkgaranti som på Norsk bil kan du trygt importere direkte, men sjekk i forkant.

Bil + reparasjon + ingen garanti + Norge = dyrt

Sjå her for meir informasjon om import og garanti:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11611.0.html
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11429.0.html
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Mackan

Kjører Tesla Roadster 2.5

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA