Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av 2mash, torsdag 16. januar 2014, klokken 08:18

« forrige - neste »

2mash

Ja, jeg er litt ivrig i dag - nettopp signert kontrakten, gleder meg helt sinnsykt. Min første NYE bil !! Likevel - angsten for å ikke velge med det riktige ekstrautstyret melder seg. Når jeg først bruker kr 267.000,- for en bil, så blir det rart å kutt ut noe 'nødvendig' for å spare noen skarve lapper  :P

Låsbart deksel til ladeuttak - har det noe for seg? Er ikke ladekabelen låst til bilen når man lader?

Leste jo selvsagt artikkelen i http://www.dagbladet.no/2014/01/06/tema/dinside/motor/aller/bil/31141675/
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

Trig8

Ladekabelen kan du låse i bilen. Det låsbare dekselet har størst misjon på de tidligere modellene. Det hindrer heller ikke vann og snø fra å komme inn, så jeg vil ikke anbefale å bruke penger på det.
Da jeg kjøpte tok jeg med svarte sidelister på dørene for beskyttelse, skvettlapper og plastikkmatte i bagasjerommet. Følte ikke at det var noe annet jeg trengte.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

2mash

Leaf Tekna 2014-02 6,6kW

cra

Ser de har vindavvisere på lista. DET hadde jeg bestilt hadde jeg visst at de hadde dem. Har slike på caravella, og det er supert å kkunne ha ei glipe på vinduet uten å få inn nedbør. På Leaf'en hjelper det med ei glipe på vinduet når det dugger.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Odd

Trig8

Gummimatter medfølger som standard fra Nissan-forhandleren jeg kjøpte hos (Trio).
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

Snowjoggs

Dersom det ikke allerede følger med bilen din er det lurt å kjøpe skvettlapper for å beskytte lakken, spesiellt bak.

http://elbilshop.no/parts_new.html

Har kjøpt disse selv, veldigt enkelt å montere dersom du ikke har ti tommeltotter :) det kjekke med de fra elbilshop er at du kan få de i samme lakk farge/type som bilen din. Vil påstå de som levers med skvettlapper fra nissan forhandler i norge alltid kommer i sort.

Ellers fik jeg tak i deler av chrom pakken for en billig penge på finn, enda enklere å montere selv.

2mash

@cra: Vindavvisere er bestilt

@Odd: det stemmer som @Trig8 sier - gummimatter er standard på bilen, hvertfall de som leveres fra merkeforhandler.

Ellers har jeg fått med i 'pakken':
- skvettlapper
- bagasjeromsmatte i plast

@Snowjoggs: krompakken er også en del av pakken.

Undrer på om jeg skulle hatt de 'beskyttelseslistene' på siden, men usikker på hvordan det vil ta seg ut over kromlistene nederst på dørene....
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW

g0bben

Sitat fra: 2mash på torsdag 09. januar 2014, klokken 21:11

@Odd: det stemmer som @Trig8 sier - gummimatter er standard på bilen, hvertfall de som leveres fra merkeforhandler.

Jeg fikk med stoffmatter fra merkeforhandler, jeg sa ikke noe om at jeg ville ha det ene eller det andre, dvs. selger spurte ikke :P
Hvit EuroLeaf Tekna med krompakke - Levert 26.09.13

Knotten

Sitat fra: cra på torsdag 09. januar 2014, klokken 09:25
Ser de har vindavvisere på lista. DET hadde jeg bestilt hadde jeg visst at de hadde dem. Har slike på caravella, og det er supert å kkunne ha ei glipe på vinduet uten å få inn nedbør. På Leaf'en hjelper det med ei glipe på vinduet når det dugger.

Jeg kjøpte og ettermonterte selv vindavvisere på min kjære Leaf.  ANBEFALES!!  ;D 8)
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA