Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av FrodeW, torsdag 16. januar 2014, klokken 08:13

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: Cirion på onsdag 10. desember 2014, klokken 11:12
Sitat fra: Nuvolari på onsdag 03. desember 2014, klokken 18:32
Det er en egen tråd om dette under Lading av Tesla delen av forumet.
Denne tråden er i den delen av forumet, og jeg ser ingen andre tråder... Er det denne du mener?!?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11646.0.html
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

eadie

Jeg fikk byttet min UMC i dag. Hadde B-versjonen, men fikk problemer etter v6.0. Byttet til C i dag, og den fi
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

eadie

Og C versjonen av UMC funket fint.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

eadie

Bytt UMC til den nye C-versjonen. Det vil gi bedring, mest sannsynlig
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Milzit

Er det i Oslo dere har fått den nye versjonen? Noen som vet tilgjengeligheten her?

Jeg sendte en mail i dag til Skøyen i dag siden jeg har ventet på ny UMC siden knappen var defekt siden april. Fikk da svart til svar fra "service concierge" at de byttet ikke dette på garanti siden bilen likevel kunne lades.. Sendte så tidligere mail hvor de har sagt at denne skal byttes og fikk en "okey" tilbake, men om jeg kunne vente til over nyttår siden tilgangen ikke var så bra nå.

Jeg svarte at hvis jeg skulle følge deres resonnement så skal dere ikke bytte en defekt førerdør pga. at jeg kan kjøre bilen ved  gå inn på andre siden, og at forbrukerkjøpsloven gjelder for dere også.

Haldenser

Regner med at nye kabler som deles ut er siste modell? Skal uansett rapportere tilbake på lørdag når jeg har hentet bilen min i Drammen.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

RonnyØ

Sitat fra: Milzit på torsdag 18. desember 2014, klokken 20:37
Er det i Oslo dere har fått den nye versjonen? Noen som vet tilgjengeligheten her?

Jeg sendte en mail i dag til Skøyen i dag siden jeg har ventet på ny UMC siden knappen var defekt siden april. Fikk da svart til svar fra "service concierge" at de byttet ikke dette på garanti siden bilen likevel kunne lades.. Sendte så tidligere mail hvor de har sagt at denne skal byttes og fikk en "okey" tilbake, men om jeg kunne vente til over nyttår siden tilgangen ikke var så bra nå.

Jeg svarte at hvis jeg skulle følge deres resonnement så skal dere ikke bytte en defekt førerdør pga. at jeg kan kjøre bilen ved  gå inn på andre siden, og at forbrukerkjøpsloven gjelder for dere også.
Haha! Priceless..
Husqvarna Automower 320

sn0le

Sitat fra: Milzit på torsdag 18. desember 2014, klokken 20:37
Jeg svarte at hvis jeg skulle følge deres resonnement så skal dere ikke bytte en defekt førerdør pga. at jeg kan kjøre bilen ved  gå inn på andre siden, og at forbrukerkjøpsloven gjelder for dere også.
Ikke gi dem noen gode ideer er du snill. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Hyperstress

Noen med UMC av nyere dato, der ladeknappen har sluttet å fungere? Har ikke hørt noe, så kan vi håpe feilen er utbedret?
Ladeknappen min har holdt i halvannen mnd nå. (Holdt bare 3 dager sist). Har B versjon.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

RaBalder

Knappen på min UMC ble ustabil etter 3 måneder (fikk den i 2014-03).

Av og til fungerer den. Andre ganger ikke.
UMC funger (lader) dog når jeg bruker den.

Men nå med 6.1 og mulighet til å åpne ladeluke via FOB'en, så er det jo blitt mer og mer et ikke-tema hos meg at knappen ikke fungerer.

At knappen ikke fungerer er ikke akkurat det verste som kunne hende  :)

Hyperstress


Sitat fra: RaBalder på lørdag 07. februar 2015, klokken 14:02
Knappen på min UMC ble ustabil etter 3 måneder (fikk den i 2014-03).

Av og til fungerer den. Andre ganger ikke.
UMC funger (lader) dog når jeg bruker den.

Men nå med 6.1 og mulighet til å åpne ladeluke via FOB'en, så er det jo blitt mer og mer et ikke-tema hos meg at knappen ikke fungerer.

At knappen ikke fungerer er ikke akkurat det verste som kunne hende  :)

Tenkte mer på B og C UMC-er som er levert ut siste månedene.  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

RonnyØ

Vet ikke om det hører inn i denne tråden, men jeg har et rart problem her.
Har lagt opp 32a blåkontakt i garasjen. Når jeg lader der, så blir ladingen avbrutt. Kan starte den på nytt ved å ta kabel ut og inn, men så stopper den igjen. Kan gå 1 min, 1 time eller 3 timer. Ikkeno system. Men med schuko så er det aldri problem.

Tips?
Husqvarna Automower 320

jkirkebo

Sitat fra: RonnyØ på lørdag 07. februar 2015, klokken 21:16
Vet ikke om det hører inn i denne tråden, men jeg har et rart problem her.
Har lagt opp 32a blåkontakt i garasjen. Når jeg lader der, så blir ladingen avbrutt. Kan starte den på nytt ved å ta kabel ut og inn, men så stopper den igjen. Kan gå 1 min, 1 time eller 3 timer. Ikkeno system. Men med schuko så er det aldri problem.

Tips?

For høyt spenningsfall på 32A kanskje? Om du stiller den ned til f.eks 24A, lader den fint da?

Hva er spennningen ubelastet og ved 32A lading? (ses på skjermen mens bilen ramper opp ladingen)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leif1

Lå ny umc i bilen etter jeg hentet den på service torsdag.
Eneste problemet jeg har hatt er at knappen for å åpne luken ikke virket.
Står det noe om revisjonsnummer på de?
(Bruker den nesten aldri, da jeg har ladestasjon i garasjen.)
Konvertitt fra S til X

TMS85

Hei, "bumper" denne tråden her. Skulle gjerne også visst om nyere UMCer nå fungerer som de skal, altså at knappen på UMC åpner ladeluken som de skal. Jeg skal inn på service om et par uker og vil gjerne ha ny UMC hvis disse nå fungerer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA