Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av FrodeW, torsdag 16. januar 2014, klokken 08:13

« forrige - neste »

JTB

Jeg fikk ny UMC hos Drammen med rev C i går etter en del ladetrøbbel. Har ikke merket noe forskjell. Annet enn at bilen lader nå da ;-)
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Epleskreller

Hadde elektriker på besøk for bla. å se på muligheter for å legge 40A trefase 400V til garasjen..

Han målte jordfeil i sikringskapet på garasjesikringen til nære 30mA (om jeg forsto det rett, like ved der jordfeilbryteren slår ut). Da jeg koblet ut UMC fra stikkontakten i garasjen var jordfeil tilbake der det skal være (over 1 på instrumentet han hadde..) Det har skjedd et par ganger at jordfeilbryteren har slått ut. Elektriker sa at UMC'en var dårlig for hele mitt elektriske anlegg når den var koblet til og at jeg burde kontakte leverandøren. Fikk denne UMC'en i oktober i fjor og den har fungert utmerket..

Andre som opplever liknende verdier?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nuvolari

Sitat fra: Veggen på torsdag 27. november 2014, klokken 10:17
Artig!
Da har jeg i så fall blitt feilinformert.
Noen andre som har rev C av UMC?
Kabelen virker uansett fint og skulle den feile en gang i fremtiden så får jeg vel den nye "nye" da.

Tror absolutt du har fått rev c. Det var ment som nok et eksempel på at Tesla ikke er helt koordinerte.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

drinden

Hvordan kan man måle dette? Hadde vært interessant å måle dette på min UMC også.

Andrewas

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 27. november 2014, klokken 14:07
Hadde elektriker på besøk for bla. å se på muligheter for å legge 40A trefase 400V til garasjen..

Han målte jordfeil i sikringskapet på garasjesikringen til nære 30mA (om jeg forsto det rett, like ved der jordfeilbryteren slår ut). Da jeg koblet ut UMC fra stikkontakten i garasjen var jordfeil tilbake der det skal være (over 1 på instrumentet han hadde..) Det har skjedd et par ganger at jordfeilbryteren har slått ut. Elektriker sa at UMC'en var dårlig for hele mitt elektriske anlegg når den var koblet til og at jeg burde kontakte leverandøren. Fikk denne UMC'en i oktober i fjor og den har fungert utmerket..

Andre som opplever liknende verdier?
Var UMC koblet til bilen da målingen ble gjort? Hos oss målte vi også en slik veldig svak jordfeil. Bilen vår var en av de tidligste og var med enkeltlader de første månedene. Etter montering av lader nr 2 i bilen begynte vi å få tilsvarende problem (jordfeil sterk nok til å trigge jordfeilbryteren). Fikk den gang tips fra en elkyndig at forskjelige merker jordfeilbrytere har forskjellig grad av følsomhet. Noen trigger rett og slett "for lett".

Hos oss forsvant problemet etter at vi la opp en egen dedikert kurs for lading av bil - uten av at vi byttet UMC. Vi endret fra en kurs for hele garasjen på 13A til en for kun lading på 32A, 3 fase 230V - men koblet til et 1 fase 230V stikk.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Epleskreller

Bilen var ikke koplet til UMC.

Sitat fra: drinden på fredag 28. november 2014, klokken 09:57
Hvordan kan man måle dette? Hadde vært interessant å måle dette på min UMC også.

Elektriker målte det i sikringsskapet, kan for lite om dette til å forklare hvordan.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Moray

Jeg ville ha tatt kontakt med Tesla for å få byttet UMC'n.
S85

sn0le

Kan det være at siden du har TN-nett (400V) så stod Schukoen feil vei?

Vet at det høres helt teit ut, men mye utstyr er laget slik at den ene pinnen er L(ive) og den andre N(eutral).
Og det samme gjelder i stikkontakten på veggen.
Så avhengig av hvordan man plugger i Schukoen så kan L på ladepluggen havne på N i kontakten og vice versa.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Epleskreller

Det kan hende,  har TN. Skal snu schukoen :-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

sn0le

Ikke sikkert det hjelper, men er verdt forsøket. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

BMW850

Min UMC sluttet å åpne luka etter 14 dager. Hang bare innenbørs og har ikke vært påvirket av noe som helst.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hyperstress


Sitat fra: BMW850 på søndag 30. november 2014, klokken 10:31
Min UMC sluttet å åpne luka etter 14 dager. Hang bare innenbørs og har ikke vært påvirket av noe som helst.

Og du har rev C?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Nuvolari

Oppdatert info fra Tesla. De har levert ut noen rev c for testing i Norge.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

BMW850

Sitat fra: Hyperstress på søndag 30. november 2014, klokken 11:50

Sitat fra: BMW850 på søndag 30. november 2014, klokken 10:31
Min UMC sluttet å åpne luka etter 14 dager. Hang bare innenbørs og har ikke vært påvirket av noe som helst.

Og du har rev C?

Nei, A på slutten av PN nummeret.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Hyperstress

Får håpe rev C er oppgradert både med tanke på IT lading, samt denne 7-dagersknappen. (Eller den holdt bare 4 dager i mitt tilfelle.)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA