Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av FrodeW, torsdag 16. januar 2014, klokken 08:13

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: cairnz på mandag 01. september 2014, klokken 10:59
Jeg har enda ikke dratt av plasten på min umc (over utløseren) - og den har ladet i regn og snø og det som er.. kanskje smart å legge litt tape/film/folie over der?
Har enda plasten på min jeg også, og den har alltid hengt tørt i garsjen - Bruker en Menneskes lader på tur.
Uansett så sluttet åpneknappen å virke etter ca 2 uker. Det var den tredje som tok kvelden for meg og jeg venter utålmodig på et bedre design.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Car-El

Har hatt bilen i over 10 måneder. UMC virker helt som forventet. Trykker på knappen så spretter ladeluken opp. For å avslutte lading så går jeg forbi førerdøren så bilen låsesopp, så bruker jeg knappen for å avslutte lading. Virker i 999 av 1000 ganger.  (Og for den som er oppegående i logikk forstår den siste setningen.)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

cairnz

Car-El:

Du har virkelig vært ivrig på ladingen med 1000 ladinger!

På disse 285 dagene har du da ladet i snitt 3.508771929824 ganger om dagen.

Elbilist

Car-El

@cairnz
Så leser vi det som står i parentesen igjen.

Sitat fra: Car-El på mandag 01. september 2014, klokken 19:47
Har hatt bilen i over 10 måneder. UMC virker helt som forventet. Trykker på knappen så spretter ladeluken opp. For å avslutte lading så går jeg forbi førerdøren så bilen låsesopp, så bruker jeg knappen for å avslutte lading. Virker i 999 av 1000 ganger.  (Og for den som er oppegående i logikk forstår den siste setningen.)

cairnz

Sitat fra: Car-El på mandag 01. september 2014, klokken 20:14
@cairnz
Så leser vi det som står i parentesen igjen.

Sitat fra: Car-El på mandag 01. september 2014, klokken 19:47

Jeg leser -mellom- linjene.. ;)
Elbilist

Car-El

sn0le

Da kan det se ut som jeg har blitt medlem av en ikke alt for eksklusiv klubb.
Knappen er veldig kranglete om dagen, og i dag ga jeg opp og åpnet fra skjermen inne i bilen.
UMC henger 99% av tiden i garasjen og er alltid koblet til.
Så det tok 4 mnd før den konka.
Mistenker kondens inni elektronikken.
Under lading blir det varmt i pistolen, og når ladingen er ferdig så sørger lave høst-temperaturer for at det oppstår kondens.
Får vel fyre av en Mail til Tesla og vente 2uker på en ny UMC.  ::)

Edit:
Ringte Teslas 800-nummer i dag. Fikk snakket med en engelsktalende fyr.
Han noterte ned og sa han skulle ta kontakt med nærmeste servicesenter for å skaffe meg ny UMC.
Jeg var litt overrasket over dette, siden jeg har lest her inne at en ny er under utvikling og er ferdig om 2 Tesla-uker.
Etter 5 minutter ringer han meg tilbake og sier at de desverre ikke kunne gi meg en ny UMC siden en ny var under utvikling, og at det ville ta tid før jeg kunne få en ny UMC.  ::)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Muffinman

Har to UMC``er og ingen av dem evner å åpne luka. Ei heller superladere. Alle klarer fint å avslutte lading og løse ut kabelen. Merkelig nok klarer en tredjeparts lukeåpner å åpne luka.

Tesla har sjekket dette ved et tidligere besøk, og finner av en eller annen grunn ingen feil.

Dette har jeg forlengst skrevet på lista over ting som aldri vil bli fikset.

Veggen

Fikk til min overraskelse utdelt ny UMC på service i Drammen i dag.
Hadde påpekt at knappen ikke fungerte for å åpne ladeluka lenger, men ellers fungerte den helt fint.

Den nye ser lik ut, men har revisjon C, min originale var A.
Det ble sagt at dette var den oppdaterte versjonen som skulle tåle norsk klima og ha mer holdbar åpnefunksjon.
Tiden vil vise om det stemmer.

hgs

Sitat fra: Veggen på tirsdag 25. november 2014, klokken 20:53
Hadde påpekt at knappen ikke fungerte for å åpne ladeluka lenger, men ellers fungerte den helt fint.

Det ble sagt at dette var den oppdaterte versjonen som skulle tåle norsk klima og ha mer holdbar åpnefunksjon.

Fikk du beholde den gamle? Glimrende å ha som fast kabel i garasjen.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Veggen

Sitat fra: hgs på tirsdag 25. november 2014, klokken 22:15
Fikk du beholde den gamle? Glimrende å ha som fast kabel i garasjen.

Nei, de hadde lagt den nye baki og fjernet den gamle før jeg fikk bilen.
Spurte ikke heller, tok det som en selvfølge at de ville ha de gamle ut av sirkulasjon.

satheesh.net

Sitat fra: Veggen på tirsdag 25. november 2014, klokken 20:53

Bilde og fungerer nå knappen for åpning av ladeluken?

Veggen

Knappen fungerer!
Blir spennende å se hvor lenge.

Nuvolari

Snakket med Tesla i dag. Ingen nye umc'er hadde kommet til Norge.

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Veggen

Artig!
Da har jeg i så fall blitt feilinformert.
Noen andre som har rev C av UMC?
Kabelen virker uansett fint og skulle den feile en gang i fremtiden så får jeg vel den nye "nye" da.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA