Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av FrodeW, torsdag 16. januar 2014, klokken 08:13

« forrige - neste »

mj

Nei, kun at mange hadde problemer. Skyldtes det norske strømnettet. Samme som de vel sa i vinter da mange hadde ladeproblemer ?? Jeg spurte om jeg fikk det automatisk så sa han at jeg var notert for bytte så mulig alle som har problemer må selv nevne det når de er i kontakt med Tesla eller skal ha service.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

jazzwheel

Jeg har hatt bilen i en drøy uke og har bare klart å åpne med UMC 1-2 ganger.

Problemet er at det ikke nødvendigvis virker fra skjermen eller fra app heller. Jeg hører klikkelyd som om den skulle åpnes og app'en sier at porten er åpen, men det er den ikke. Eneste måten jeg klarte å få til dette på var å putte neglen inn i ladeporten og hjelpe den litt slik at den åpner seg når klikkelyden kommer når jeg bruker app'en.

Håper dette i det minste virker hver gang inntil jeg får en permanent løsning på problemet fra Tesla. Inntil videre ser det veldig smart ut med all kløninga når man skal lade et offentlig sted...

NilsG

Min har så langt fungert 100%. De eneste gangene den ikke virker er når bilen er låst.....  ;)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

shb

Min har ikke kunnet åpne ladeporten på flere måneder. Den kutter ladingen så selve knappen er ok. Fikk ny i uken nå på service i Bergen. Sammen med ny schuko adapter som passer i alle stikk. Fikk også el speil montert. :)
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

jorkus

Etter masse problemer med div. feilmeldinger og 12V batteri kluss, har jeg i mange måneder kun brukt Mennekes (13A) kabel.  Har etter dette ikke hatt noen meldinger/feil, og har f.eks hatt bilen tilkoblet på Gardemoen i oppil 10 dager i strekk uten problemer (og vedlikeholdsladet). Hva er status på lading med UMC nå? Kan man stå tilkoblet over lengre tid? Er alle feil eliminert med de siste FW oppgraderinger?
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Muffinman

Jeg var veldig plaget med UMC før men den har fungert eksemplarisk en tid nå.

cairnz

Aldri hatt problemer med UMC, men så fikk jeg bilen rett over nyåret så de store problemene den hadde var løst innen den tid. Den åpner, lader, stopper, starter, fortsetter og kveiler seg nesten opp av seg selv når den er ferdig.
Elbilist

satheesh.net

Sitat fra: jorkus på torsdag 17. juli 2014, klokken 08:18
Etter masse problemer med div. feilmeldinger og 12V batteri kluss, har jeg i mange måneder kun brukt Mennekes (13A) kabel.  Har etter dette ikke hatt noen meldinger/feil, og har f.eks hatt bilen tilkoblet på Gardemoen i oppil 10 dager i strekk uten problemer (og vedlikeholdsladet). Hva er status på lading med UMC nå? Kan man stå tilkoblet over lengre tid? Er alle feil eliminert med de siste FW oppgraderinger?

Så lenge du er på en av de nyere firmwarene (v5.9x) så tror jeg de fleste ladeproblemene er ute av verden. Med andre ord; du kan trygt bruke UMC'en hvis du ønsker. :)

jorkus

Jeg er på aller siste FW etter et besøk på Skøyen i forrige uke for oppgradering av speil og ladesystem, så da tester jeg med UMC framover, selv om jeg ikke tør å la den stå en uke på flyplassen foreløpig...
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Elmo

Sitat fra: eKul på fredag 27. juni 2014, klokken 09:35
Finnes det noen alternativer for ladeportåpner, andre enn denne som er utsolgt:
http://www.stegen.com/en/home/52-model-s-chargeport-opener.html

Har hørt av en som har en slik at den åpner ladeporten på alle Model S i nærheten :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cairnz

Heldigvis er det noen av oss som ikke har problemer med dette. 37000km og null tull med lading, om det så er SC, Type2, UMC eller noe annet. Knappen på UMC åpner luka og gjør akkurat som den skal, noe den alltid har gjort.
Elbilist

Øyvind.h

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor noen opplever at den knappen holder i flere måneder, mens andre opplever at knappen ryker på UMC nr 2-3-4-5 og 6. Knappen ryker i både sol og snø, hos folk som lader utendørs og i garasje.
Skulle ønske jeg var så heldig at jeg fikk en robust UMC :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Jeg lurer på hva som er forskjell på de som er på Superchargerne (som alltid fungerer) kontra de vi selv har fått utlevert (som svikter). ???

cairnz

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 20. august 2014, klokken 12:42
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor noen opplever at den knappen holder i flere måneder, mens andre opplever at knappen ryker på UMC nr 2-3-4-5 og 6. Knappen ryker i både sol og snø, hos folk som lader utendørs og i garasje.
Skulle ønske jeg var så heldig at jeg fikk en robust UMC :)

Ikke aner jeg, men jeg har enda ikke dratt av plasten som ligger over knappen for å åpne ;) - ikke at det har så mye å si, den har ladet i regn og snø, sol og skygge, liggende her, hengende der...
Elbilist

Veggen

Da har åpnefunksjonen på min UMC også begynt å fuske etter snart et års problemfri bruk.
Til frigjøring av kabel fungerer den fremdeles fint.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA