Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av FrodeW, torsdag 16. januar 2014, klokken 08:13

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: Kilroy på lørdag 25. januar 2014, klokken 19:43
Min UMC knapp sluttet å fungere i forrige uke, dvs åpning sluttet å fungere, når det gjelder avslutting har jeg aldri fått den til å virke, jeg prøvde det de første gangene ved lading av bilen, men fikk det ikke til. Så resten av tiden har jeg utløst kabelen fra skjermen etter lading. Tenkte å vente litt med å klage, i tilfelle det er ny UMC type på gang. Selve ladingen har alltid fungert uansett temp. Synes selve knappen kjennes litt "billig" ut, så mulig at det er noe der ja.
Jeg tenker litt motsatt: Ved å klage straks så 'hjelper' jeg Tesla med å få korrekt statistikk på hvor omfattende problemet med UMCen er. Da kommer vi forhåpentligvis fortere til et punkt hvor de finner ut at UMCen ikke holder mål, og forhåpentligvis blir redesignet.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Øyvind.h

Viktig å si ifra til Tesla når UMC``en feiler, også med mindre alvorlige ting som ladeluke-åpneren.
Skal jo ikke trenge å styre med å åpne luken fra skjermen, eller måtte finne frem bilnøkkelen for å få løst ut kabelen :(
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tstens

Får vel si ifra jeg også da siden knappet aldrig har virket :o.Ellers ingen lade problemer uten den vanlige "charge cable problems" etter lading.Har ikke prøvd noe mere etter software update.
Terje
P85,White

Voll1

Min knapp på UMC fungerte fint ca en måned. Nå fungerer den ikke til å åpne ladeluka, men den fungerer til å få kontakten til å slippe når kabelen skal tas ut. Dermed er selve knappen OK. Da må feilen ligge i den trådløse kommunikasjonen eller noe slikt??  Vet vi noe mer om hva som er problemet og hva som skal til for å løse dette? Ny UMC?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

OleJA

Sitat fra: Voll1 på fredag 07. februar 2014, klokken 20:47
Min knapp på UMC fungerte fint ca en måned. Nå fungerer den ikke til å åpne ladeluka, men den fungerer til å få kontakten til å slippe når kabelen skal tas ut. Dermed er selve knappen OK. Da må feilen ligge i den trådløse kommunikasjonen eller noe slikt??  Vet vi noe mer om hva som er problemet og hva som skal til for å løse dette? Ny UMC?
jepp, ny UMC virker garantert..... en stund.....
Er nå på min tredje UMC pga dette, og nå har jammen den siste begynt å fjuske med åpneknappen også.  :-\
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Pitter fra Madla

Min har aldri fungert. Ikke en eneste gang siden 28. august. Tesla senter har hatt den inne fire ganger, og finner ikke ut av det. Når jeg trykker på knappen inne på verkstedet sier det klakk i alle de andre bilene, så UMC'en er det definitivt ikke.
Sist jeg hadde den inne sa de at de skulle få hjelp av Engineering i USA, men problemet er fortsatt ikke løst :-(
P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

Sveini83

Har dere sett denne? Kan det være lurt å kjøpe denne hvis du har lader ifra salto?


http://www.stegen.com/en/home/52-model-s-chargeport-opener.html



jorkus

Jeg bruker denne, var lei av å glemme å åpne ladeluka fra skjermen når jeg skulle sette inn Mennekes kabelen... Nå slipper jeg å sette meg inn i bilen igjen  :) Dessuten er det lettere hvis luka "sitter" litt når det er kaldt og man må hjelpe til med et plastkort.. Da må man ha laaange armer hvis man skal åpne fra skjermen....
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Øyvind.h

Sitat fra: jorkus på mandag 10. februar 2014, klokken 07:15
Jeg bruker denne, var lei av å glemme å åpne ladeluka fra skjermen når jeg skulle sette inn Mennekes kabelen... Nå slipper jeg å sette meg inn i bilen igjen  :) Dessuten er det lettere hvis luka "sitter" litt når det er kaldt og man må hjelpe til med et plastkort.. Da må man ha laaange armer hvis man skal åpne fra skjermen....

Har defekt ladeluke-åpner på kabelen nå - fy søren for noe herk! Kjøpte denne fjernkontrollen fra Stegen. Ble levert ila 3-4 dager og fungerer meget bra. Kostet bare 20 euro.

Hadde jeg hatt Salto-boks uten ladeluke-åpner ville jeg ikke nølt ett sekund. Bestill denne, og fest den til ladepistolen. Litt usikker på om den må fuktsikres på noen måte?

BTW: Ser du skriver at du bruker plastkort for å åpne luken. Hvorfor ikke bare trykke med fingeren der ladeluken er hengslet? Det er jo mye lettere, og mindre risikofritt ift. kortene :) (men du er da seff avhengig av en fjernkontroll til åpneren slik at du kan trykke på åpne-knappen og ladeluken samtidig. )
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jorkus

Har ikke helt fått til trikset med å trykke ved hengslet.. Skal forsøke når kulda kommer igjen, og luka "henger".
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Sveini83

Noen som vet hvor denne kan kjøpes?


Yagi

Etter at knappen på min UMC sluttet å virke for en stund siden er jeg nå mektig lei av å "hver gang" glemme å åpne ladeporten før jeg går ut av bilen. Noe som fører til at jeg må klatre inn igjen og fikle rundt på skjermen... Jeg var veldig godt vant med at jeg kunne åpne luka når jeg var kommet ut, så gammel vane er vond å vende.
Så, inspirert av andre her på forumet kjøpte jeg en Tesla Model S Chargeport opener. 20 euro og en uke i posten.

Jeg festet den på venstresiden i bagasjerommet med noe velcrotape jeg hadde liggende. Jeg åpner uansett bakluka for å ta ut ladekabelen, så da griper jeg bare i kanten på åpningen og fingrene treffer perfekt på denne knappen. Luka åpnes hver gang :)




Syns bilen burde ha en knapp for åpning av denne luka litt enklere plassert enn på skjermen inne i bilen. F.eks i førerdøren eller som her i bagasjerommet....
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Kallagtunet

Enda bedre ide: få Tesla til å sende deg en UMC som virker!

OleJA

#58
Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 26. februar 2014, klokken 08:43
Enda bedre ide: få Tesla til å sende deg en UMC som virker!
+1

La Tesla fikse sine egne problemer - Ikke minst er dette viktig for at de skal finne ut hvilke feil kundene sliter med, og på sikt klare å forbedre kvaliteten. UMC'en er trolig det dårligste med hele Tesla opplevelsen, og her er det viktig at Tesla får tilbakemelding, og ikke minst merker kostnadene, med dårlig design og manglende kvalitet. Da finner de forhåpentligvis ut at alle er tjent med et redesign etterhvert.
...Er selv på min 3 UMC, og kommer til å reklamere på denne også straks åpneknappen slutter å virke....
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Yagi

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 26. februar 2014, klokken 08:43
Enda bedre ide: få Tesla til å sende deg en UMC som virker!
Har forsøkt det. Fikk beskjed om at de ikke har UMC på lager  :o

Uansett er denne ekstra knappen nyttig å ha også når jeg skal lade med andre ladekabler som ikke har integrert ladelukeåpner.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA