Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av FrodeW, torsdag 16. januar 2014, klokken 08:13

« forrige - neste »

SR

Jeg hadde problemer med at UMC-knappen ikke ville åpne ladeluken straks etter at jeg fikk bilen. Slik var det også de neste tre ukene. Men nå har den skjerpet seg. Jeg vet ikke hva som har skjedd, men nå virker den hver gang. Kanskje den ble redd for å bli byttet ut??
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

sn0le

Må ledningen kobles til strømuttaket for at knappen skal virke?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Øyvind.h

Sitat fra: sn0le på tirsdag 01. april 2014, klokken 00:23
Må ledningen kobles til strømuttaket for at knappen skal virke?
Det er min erfaring i hvert fall.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 01. april 2014, klokken 06:58
Sitat fra: sn0le på tirsdag 01. april 2014, klokken 00:23
Må ledningen kobles til strømuttaket for at knappen skal virke?
Det er min erfaring i hvert fall.

UMC'en inneholder en liten radiosender. Denne krever strøm. Riktignok minimalt, men må være tilstede hvis den skal fungere.

sn0le

Regnet nesten med det. Kunne vel vært et lite batteri i selve pistolen, ala det som er i bilnøkkelen f.eks.
Men siden man uansett har strøm tilgjengelig når man skal lade så er det vel ikke noe poeng med batteri i senderen på pistolen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

nikola

Sitat fra: sn0le på tirsdag 01. april 2014, klokken 00:23
Må ledningen kobles til strømuttaket for at knappen skal virke?

Som andre sier her, så trenger nok senderen litt strøm. Jeg fikk også beskjed ved overlevering av bil at UMC skulle kobles til strøm før den ble koblet til bil. Det var sikkert med god grunn dette ble påpekt.
Bestilt P85 19" med alt uten barneseter

vonar

Fikk bilen på torsdag, knappen til UMC som åpner ladeporten sluttet å fungere tirsdag. Har selvføgelig plugget kabelen i kilden, slik at kabelen har spenning. Har ikke tatt kontakt med Tesla enda, alt annet fungerer så bra og jeg er så fornøyd med bilen at jeg ikke har brydd meg med det ennå. Når det er sagt skal det jo ikke være slik, så jeg får vel sende avgårde en epost snart.

Hva er den beste teorien på hva dette kan være? La merke til at første gangen jeg opplevde det ladet jeg hos mine foreldre, som har et eldre 230V IT-nett. Tilfeldig?
Oslo

OleJA

Sitat fra: vonar på torsdag 03. april 2014, klokken 08:13
Hva er den beste teorien på hva dette kan være? La merke til at første gangen jeg opplevde det ladet jeg hos mine foreldre, som har et eldre 230V IT-nett. Tilfeldig?
Dersom jeg skal prøve meg på en teori, så henter de ut strøm til radiosenderen fra 230VAC via et motstandsnettverk og likeretter for å få passende spenning. Pga at det norske IT nettet ikke oppfører seg like ideelt som det de simulerer på labben i California, så blir senderen utsatt for overspenning i perioder og 'grilles' relativt fort.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Freddan

Jeg har erfart at bilen må være låst opp og nøkkelen i nærheten av bilen får å åpne ladeporten med UMC.
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

mgarm

Tipper du må ha strøm på UMC for at du skal kunne åpne ladeluken.
Antennen til ladeluken ligger i bakruten har de sagt til meg. Du bør derfor være litt bak bilen når du skal åpne luken.

Sjøhyene

I går sluttet min knapp også å virke gitt. :( Etter ca 3 uker / 2000km.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Lokführer

Nå reagerer min dårlig. Tar flere forsøk og lang tid før den åpnes.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Rawen76

Min sluttet å virke etter en uke. Får av og til låst opp med knappen når jeg skal ta ut kabel.
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Tai

Min sluttet også å virke etter en uke. Må vel stikke innom Tesla og få den byttet....

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Andrewas

Vår har ikke virket på mange uker (siden jul).  Dvs det går å løse den ut når bilen lader/er ferdigladet, men det går ikke å åpne ladeluka. Vi bruker "open charge port" knappen inne i bilen.

Kabelen henger fast utenpå garasjen under tak, men utsatt for vær og vind.

Den sviktet i høst også. Da tok vi den inn og lot den ligge på varmekablene i gangen over natten. Deretter virket den fint i noen uker.

Konkluderer med at den antagelig ikke er laget for høy luftfuktiget/kulde.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA