Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av FrodeW, torsdag 16. januar 2014, klokken 08:13

« forrige - neste »

sn0le

Legger ved et skjermskudd just in case. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Rasmus.B

Sitat fra: BMW850 på mandag 01. desember 2014, klokken 18:36
Regner med at de etterhvert sender ut nye til de som har registrert ett problem med UMCen da. Skal nok ikke inn til Drammen før våren. Blir uansett veldig deilig å slippe og krype inn i bilen hver gang jeg skal åpne ladeporten.
Jeg forstår ikke hvorfor du må krype inn i bilen hver gang du skal åpne ladeporten. Er det ikke slik at når du skal starte lading, så åpner du porten før du går ut av bilen, og når du skal avslutte lading så holder det med ett dobbelklikk på FOB'en?
Det er slik jeg gjør det. Fungerer hver gang.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Teslanewbie

TESLA har kommet med ny lader . Den heter mobile connector 3P Nor det serienummeret er skrevet på baksiden . Dvs dette er en dedikert lader for Norge .

På baksiden slutter P/N serienummeret på -C mot -A eller -B tidligere ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Du mener ny UMC? Får håpe den funker på å åpne ladeporten og at jeg får tilbake de grønne ladelysa mine da :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Nuvolari

Det er en egen tråd om dette under Lading av Tesla delen av forumet.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Trustno1

Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 03. desember 2014, klokken 10:12
Sitat fra: BMW850 på mandag 01. desember 2014, klokken 18:36
Regner med at de etterhvert sender ut nye til de som har registrert ett problem med UMCen da. Skal nok ikke inn til Drammen før våren. Blir uansett veldig deilig å slippe og krype inn i bilen hver gang jeg skal åpne ladeporten.
Jeg forstår ikke hvorfor du må krype inn i bilen hver gang du skal åpne ladeporten. Er det ikke slik at når du skal starte lading, så åpner du porten før du går ut av bilen, og når du skal avslutte lading så holder det med ett dobbelklikk på FOB'en?
Det er slik jeg gjør det. Fungerer hver gang.

Fungerer strålende når man husker på det. For min del så bruker jeg UMC så sjelden at jeg somregel ikke husker på dette når jeg skal bruke den. Hjemme har jeg Type2 ladestasjon og en 3. parts fjernstyring limt fast på stasjonen som åpner ladeporten.
Når jeg er på superchargere så fungerer jo knappen på pistolene.
Så når jeg innimellom trenger UMC, så husker jeg nesten aldri på at jeg må åpne luken før jeg har beveget meg bak for å ta frem kabelen.

Hadde vært veldig kjekt om UMC fungerer slik den faktisk var tiltenkt, og åpne luken med knappen. Dette fungerte vel for meg sånn ca de 2 første ukene jeg hadde bilen. Har nå hatt den i ca 9 måneder.

Rasmus.B


Sitat fra: Trustno1 på onsdag 03. desember 2014, klokken 20:31
Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 03. desember 2014, klokken 10:12
Sitat fra: BMW850 på mandag 01. desember 2014, klokken 18:36
Regner med at de etterhvert sender ut nye til de som har registrert ett problem med UMCen da. Skal nok ikke inn til Drammen før våren. Blir uansett veldig deilig å slippe og krype inn i bilen hver gang jeg skal åpne ladeporten.
Jeg forstår ikke hvorfor du må krype inn i bilen hver gang du skal åpne ladeporten. Er det ikke slik at når du skal starte lading, så åpner du porten før du går ut av bilen, og når du skal avslutte lading så holder det med ett dobbelklikk på FOB'en?
Det er slik jeg gjør det. Fungerer hver gang.

Fungerer strålende når man husker på det. For min del så bruker jeg UMC så sjelden at jeg somregel ikke husker på dette når jeg skal bruke den. Hjemme har jeg Type2 ladestasjon og en 3. parts fjernstyring limt fast på stasjonen som åpner ladeporten.
Når jeg er på superchargere så fungerer jo knappen på pistolene.
Så når jeg innimellom trenger UMC, så husker jeg nesten aldri på at jeg må åpne luken før jeg har beveget meg bak for å ta frem kabelen.

Hadde vært veldig kjekt om UMC fungerer slik den faktisk var tiltenkt, og åpne luken med knappen. Dette fungerte vel for meg sånn ca de 2 første ukene jeg hadde bilen. Har nå hatt den i ca 9 måneder.
Helt enig med deg. Vi kjører vel identiskt ladeopplegg med 3.parts fjernstyring limt fast på stasjonen.
Min åpner fint for lading, men vil ikke løse ut ladekabelen etter bruk.
Da må jeg dobbeltklikke på FOB'en, selv om bilen allerede er låst opp.
Når det gjelder bruk av orginal UMC, så har jeg bare brukt den en håndfull ganger, og da har knappen på håndtaket fungert. Superladerne har jeg enda ikke fått testet.
Kona har prøvd superlading en gang tidligere, og hadde ingenting å klage på.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Olatho

Jeg er fortsatt interessert i å kjøpe en sånn fjernkontroll hvis noen har en ekstra. De som solgte tidligere selger den jo bare sammen med ladekabel, og det trenger jeg ikke.

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Olatho

Oi, har de begynt å selge den igjen nå. Forrige gang jeg sjekka solgte de kun sammen med ladekabel.
Takk for tips. Da blir det julegave.

Løsner den kabelen hvis bilen står til lading også?

BMW850

Ikke faen om jeg skal kjøpe en egen fjernkontroll som jeg må ha i ett nøkkelknippe. Har bytta ut dørlåsen i inngangsdøra på huset med elektronisk og satser på nøkkelløst. Nei, her må vi nok få ny fungerende UMC  8)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Rasmus.B


Sitat fra: BMW850 på torsdag 04. desember 2014, klokken 18:30
Ikke faen om jeg skal kjøpe en egen fjernkontroll som jeg må ha i ett nøkkelknippe. Har bytta ut dørlåsen i inngangsdøra på huset med elektronisk og satser på nøkkelløst. Nei, her må vi nok få ny fungerende UMC  8)
Så,så. Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe noe som helst her. Enig at UMC må fungere.
Denne fjernkontrollen er jo til bruk når man ikke bruker UMC'en.
Jeg og mange andre bruker andre ladeløsninger en Tesla sin UMC.
Jeg har limt min rett på ladepistolen, på samme sted som UMC.
Fungerer fint, men løser ikke ut kabel etter endt lading på min bil. Da må jeg bruke FOB'en.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Teslanewbie

Ny UMC har kommet nå, P/N koden avsluttes med -C på de nye.  Se på din UMC på baksiden
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

brynjar

Hei,

Jeg har hatt samme problem på mitt anlegg (320V) en tid. Jordfeilalarmen slår som oftest ut når jeg lader, men slår ut med ujevne mellomrom.

Elektriker har sjekket begge kontaktene i carporten (en dedikert 16 Akurs og 32 A enfase) og finner ingen feil. Ingen jordfeil i bryterne. Problemet oppstod i høst. Har hatt bilen et drøyt år nå uten ladeproblemer. Samme resultat med begge ladekablene (Teslas og Mennekeskabelen).

Tesla hadde bilen til service, men fant heller ingen feil.  :(
Lykkelig eier av Tesla Model S P 85. Sort med beige interiør. Panotak. Lys-, lyd-, vinter- og techpakke. 8 års serviceavtale.

Cirion

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 03. desember 2014, klokken 18:32
Det er en egen tråd om dette under Lading av Tesla delen av forumet.
Denne tråden er i den delen av forumet, og jeg ser ingen andre tråder... Er det denne du mener?!?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA