Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av FrodeW, torsdag 16. januar 2014, klokken 08:13

« forrige - neste »

Alfa Bergen

Min åpneknapp har nå fungert HVER gang de siste 3-4 månedene, men før det måtte jeg gjerne trykke 5-10 ganger og holde kabelen opp mot bakluka. Har en mistanke om at det rett og slett kommer av at jeg KUN har ladet i garasje de siste 3-4 månedene, men ladet utendørs noen ganger i vinter.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

OddB

Sitat fra: Alfa Bergen på søndag 25. mai 2014, klokken 11:34
Min åpneknapp har nå fungert HVER gang de siste 3-4 månedene, men før det måtte jeg gjerne trykke 5-10 ganger og holde kabelen opp mot bakluka. Har en mistanke om at det rett og slett kommer av at jeg KUN har ladet i garasje de siste 3-4 månedene, men ladet utendørs noen ganger i vinter.
Min ble plugget inn i 32A kontakten min i garasjen den dagen jeg fikk bilen og var aldri frakoblet før den sviktet etter 3 uker. Tørt og fint og kun plussgrader så jeg tror ikke fysisk påvirkning har noe å si. Rett og slett dårlig kvalitet på en eller annen komponent i senderen i håndtaket. Siden knappen virker for å løse ut kabelen etter lading er det nok ikke selve bryteren..
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Bjoris

Da har min knapp tatt kvelden også, utfra det jeg leser her så nytter ikke resett av UMC heller (har ikke sett på hvordan det fungerer). Jeg får ta den med å få ny når jeg skal oppgradere ladingen snart hos Tesla Bergen.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Muffinman

På min er det helt sporadisk om åpneren fungerer, og det er likedan på to UMC``er. Superlader åpner heller ikke luka lenger. Men den tredjeparts fjernkontrollen fungerer. Snodig.

BMW850

Og min virker ikke lenger. Fungerte helt fint en periode men etter 7 uker og 2800 km virker den ikke i det hele tatt. Gjelder både UMC og superlader...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Car-El

Nå er det to som sier dem ikke får åpnet ladeluka med SC sin knapp, ei heller med UMC sin knapp. Kan det være et problem inne i bilen? For hvis knappen på SC virker på andre biler så er det da ikke feil med denne knappen. Kanskje prøve UMC mot andre biler. Og andre sin UMC på deres bil.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

UMC fungerte tydeligvis når Tesla testet, og superlader fikk de ikke prøvd. Ingenting gjort, og problemet har vært likedan.

Man må nok bare akseptere at en rekke feil ikke blir utbedret ser det ut til.

Trustno1

Hos meg så fungerer heller ikke knappen på UMC, men på superchargerene har jeg foreløpig ikke hatt noe problem med å åpne luken fra knappen.

Rasmus.B

På min bil får jeg åpnet ladeluka både med UMC og med tredjeparts åpner, men får ikke løst ut etter lading. Må bruke Fob eller åpne fra skjermen. Det er nok ikke UMC som er ødelagt.
Det gikk fint å løse ut før, men ikke nå lenger.
Har ikke giddet å ta det opp med Tesla enda.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

jkirkebo

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 26. juni 2014, klokken 09:30
Hos meg så fungerer heller ikke knappen på UMC, men på superchargerene har jeg foreløpig ikke hatt noe problem med å åpne luken fra knappen.

Morsomt :) Jeg har faktisk aldri tenkt at ladeluka kan åpnes fra SC-kabelen og alltid åpnet den innenfra på forhånd...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eKul

Finnes det noen alternativer for ladeportåpner, andre enn denne som er utsolgt:
http://www.stegen.com/en/home/52-model-s-chargeport-opener.html

cstromme

Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 26. juni 2014, klokken 10:25
På min bil får jeg åpnet ladeluka både med UMC og med tredjeparts åpner, men får ikke løst ut etter lading. Må bruke Fob eller åpne fra skjermen. Det er nok ikke UMC som er ødelagt.
Det gikk fint å løse ut før, men ikke nå lenger.
Har ikke giddet å ta det opp med Tesla enda.

Diskuterte dette med noen andre og dette er nok av sikkerhetsmessige årsaker. Hvis du bruker din egen kabel er det fryktelig kjedelig hvis hvem som helst kan bruke samme generiske radiosignal som er brukt til å åpne luken til å løse ut kabelen. Det gir mening at den kun kan løses ut hvis du har tilgang til bilen/nøkkelen.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Muffinman

Utløsing av kabel fungerer litt ymse hos meg, noen ganger låses kabelen fast igjen  0,1 sekund etter utløsning slik at jeg ikke får tatt den ut. Noen ganger er eneste mulighet for å løse ut via skjerm, noen ganger funker dobbeltklikk på fob og enkelte ganger knappen på UMC. Ikke noe mønster.

mj

Jeg har hatt bilen under 2 uker men har registrert at det ikke alltid går å åpne med knappen. Nevnte dette for service i Drammen hvor bilen skal inn i midt Juli for et par andre ting. Han sa da at det var mange som hadde problemer med dette og at kabelen vil bli byttet ut når de får nye i August.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Car-El

Sitat fra: mj på fredag 27. juni 2014, klokken 14:43
...og at kabelen vil bli byttet ut når de får nye i August.

Sa dem noe om årstall?  ;D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA