Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Uoriginal ladekabel garanti

Startet av FrodeW, torsdag 16. januar 2014, klokken 08:13

« forrige - neste »

Batteritralla

Zzzzzzzzzzz ....... Bilen min kommer ikke før om noen måneder, men jeg har allerede bestillt meg 3.parts lader som en forkant aktivitet. Pri 1 med en elbil er jo at man må kunne lade den, og det ser ikke ut til at Tesla har noen form for prioritet på å få dette på plass. Imponert over tålmodigheten til dere som opplever disse problemene til dagen uten å eksplodere. Føler meg til tider dum som har bestillt en bil til 700K som jeg med stor sannsynlighet vil oppleve problemer med å lade...


Finnes den NOEN som har hatt problemfri lading på IT nett med Tesla UMC?
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

D.O

Funker alltid her, men går ikke å starte fra app. Da får jeg grønt lys men den blir stående med charging will start meldinga så lenge ar jeg tror ikke den begyner å lade igjen( har ikke giddet å vente for å se) . Funker både på it og tn, både i Norge og Sverige.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Øyvind.h

Til dere som opplever defekte åpne-knapper for ladeluken: er dette UMC``er som brukes utendørs, innendørs eller begge deler? Tenker ift. om det er dårlig fuktsikring rundt knappen som kan være årsaken.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

gbzdoc


Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 09. januar 2014, klokken 07:10
Til dere som opplever defekte åpne-knapper for ladeluken: er dette UMC``er som brukes utendørs, innendørs eller begge deler? Tenker ift. om det er dårlig fuktsikring rundt knappen som kan være årsaken.

Min blir brukt både ute og inne (i garasje).

OleJA

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 09. januar 2014, klokken 07:10
Til dere som opplever defekte åpne-knapper for ladeluken: er dette UMC``er som brukes utendørs, innendørs eller begge deler? Tenker ift. om det er dårlig fuktsikring rundt knappen som kan være årsaken.
Har brukt min ute 2-3 ganger, da kun når det ikke har regnet.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Nuvolari

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 09. januar 2014, klokken 07:10
Til dere som opplever defekte åpne-knapper for ladeluken: er dette UMC``er som brukes utendørs, innendørs eller begge deler? Tenker ift. om det er dårlig fuktsikring rundt knappen som kan være årsaken.

Ute
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Maartensommer

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 09. januar 2014, klokken 07:10
Til dere som opplever defekte åpne-knapper for ladeluken: er dette UMC``er som brukes utendørs, innendørs eller begge deler? Tenker ift. om det er dårlig fuktsikring rundt knappen som kan være årsaken.

Jeg bruker min for det meste i garasje, men det forekommer at den blir benyttet utendørs.  Min "ladeportknapp" sluttet å fungere 21. desember.  Tok kontakt med Tesla og hentet ut en flunkende ny kabel på tirsdag. 

Har tidligere fått beskjed på Skøyen at det vil komme en ny UMC.  Eksakt leveringsdato var ukjent, men de håpte at de kunne starte å bytte ut de gamle UMCene ila januar.

Cronos

Har hatt bilen i straks 4 mnd nå.

UMC brukes både ute og inne. Det fungerer 99% av gangene, etter at jeg begyte å holde den opp mot bakruten.
(Noen få ganger har jeg trøbbel med å lade, men da har kabelen vært kald)

Har også aller nyeste SW på bilen.

Tror noen her må revurdere teoriene om at "alle" kabler er dårlige.










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Kallagtunet

Vår UMC har ikke vært ute av garasjen og ikke sett en dråpe fuktighet. Åpne knappen funket litt fra og til i starten døde helt etter noen uker.

Dvs ikke fuktrelatert i vårt tilfelle.

D.O

Jeg har kun brukt den ute, da garasjen er full. Alt fra -10 til + 12 grader og all slags vær. Gjorde en test nå og den åpner ladeport på en avstand på 120cm.

La også merke til at selv om skjermene er slått på strømsparing, så får jeg kontakt via app like raskt som når denne funksjonen er av, så lenge bilen er tilkoplet lading.

Starte lading via app funker trolig ikke, grønt lys men teller ikke opp ampere. Står bare charging will start momentarly ( eller noe sånt) gav opp etter 5min.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

FrodeW

Min har vært brukt en gang på gardermoen, bortsett fra det har den kun vært benyttet og lagret i garasjen. Byttet til reserve umc, den funket med en gang!

Forsøkte defekt umc på gardermoen idag, måtte fortsatt åpne via skjerm inne i bilen

ebbrey

Det som er rart med min knapp.. På kjøpesenteret fungerer den hver gang på første forsøk.
Hjemme i garasjen derimot.. 20 trykk. Testet sist idag. Nesten komisk.

(Dette har selvfølgelig ingen ting å si.. Men på kjøpesenteret er det TN, hjemme er det IT.)

Og siden jeg ikke kan lade på mitt IT anlegg en gang får den all skylda.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

eclipse

Sitat fra: Batteritralla på torsdag 09. januar 2014, klokken 00:59
Zzzzzzzzzzz ....... Bilen min kommer ikke før om noen måneder, men jeg har allerede bestillt meg 3.parts lader som en forkant aktivitet. Pri 1 med en elbil er jo at man må kunne lade den, og det ser ikke ut til at Tesla har noen form for prioritet på å få dette på plass. Imponert over tålmodigheten til dere som opplever disse problemene til dagen uten å eksplodere. Føler meg til tider dum som har bestillt en bil til 700K som jeg med stor sannsynlighet vil oppleve problemer med å lade...

Bare ta det rolig, det store flertallet av Tesla eiere har ikke andre ladeproblemer enn at de av og til må sette pluggen i bilen et par ganger når de lader med schuko, du må huske at flesteparten av Teslaeierene er ikke her på forumet.

Med blått adapter har jeg aldri noe problem med å få bilen til å lade.


Finnes den NOEN som har hatt problemfri lading på IT nett med Tesla UMC?
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Batteritralla

Sitat fra: eclipse på fredag 10. januar 2014, klokken 07:25
Sitat fra: Batteritralla på torsdag 09. januar 2014, klokken 00:59
Zzzzzzzzzzz ....... Bilen min kommer ikke før om noen måneder, men jeg har allerede bestillt meg 3.parts lader som en forkant aktivitet. Pri 1 med en elbil er jo at man må kunne lade den, og det ser ikke ut til at Tesla har noen form for prioritet på å få dette på plass. Imponert over tålmodigheten til dere som opplever disse problemene til dagen uten å eksplodere. Føler meg til tider dum som har bestillt en bil til 700K som jeg med stor sannsynlighet vil oppleve problemer med å lade...

Bare ta det rolig, det store flertallet av Tesla eiere har ikke andre ladeproblemer enn at de av og til må sette pluggen i bilen et par ganger når de lader med schuko, du må huske at flesteparten av Teslaeierene er ikke her på forumet.

Med blått adapter har jeg aldri noe problem med å få bilen til å lade.


Finnes den NOEN som har hatt problemfri lading på IT nett med Tesla UMC?

At ikke alle Tesla eiere er her på forum'et - betyr det at lading virker fint hos dem?

Min samboer er vel omtrent på samme nivå som min kusine når det gjelder bil. Forskjellen er st min kusine har en fuc....... Leaf, og den lader ALLTID....

Kan noen berolige meg og si med 100% sikkerhet at dette alltid kommer til å være tilfellet med min kommende Tesla - til trippel "Leif" pris?

Er det jeg som er i overkant skeptisk etter å ha brukt for mye tid på dette fora???
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

jgilberg

Jeg har kun brukt min UMC innendørs, og jeg må trykke meg i hjel for å få åpnet ladeporten... Sånn har den vært siden jeg fikk bilen 11 des. Kanskje jeg bør få meg en "bytter"....
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA