Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i vinterland.

Startet av petersv, onsdag 15. januar 2014, klokken 17:46

« forrige - neste »

19quiz76

Var ikke klar over at det finnes en slik inndeling - hvor står det om dette? Vet jo at forumet er delt inn etter biltype, men det er vel fordi brukerne er mest interessert i å lese om sin egen bilmodell?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

petersv

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 02. februar 2014, klokken 22:53
Mangler det en "Kontakt Oss"-knapp på sidene til TOCN eller har jeg oversett den?
Ville bare høre hva man skal betale når man allerede er medlem av Elbilforeningen og hadde krysset av for "ønsker medlemsskap i TOCN" ved innmelding. Ser det er en besparelse ved å tegne i begge foreninger samtidig..

Det manglet knapp, men stod under "om klubben". Vi har nå en "kontakt oss" i menyen dog som er spam-safe-isj. ;)

19quiz76

Regner med TOCN stiller med et par velformulerte argumenter på Litteraturhuset i kveld? ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

TS

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 06. februar 2014, klokken 19:37
Regner med TOCN stiller med et par velformulerte argumenter på Litteraturhuset i kveld? ;)

Jeg sendte epost til NRK, men har ikke fått svar.
Drar uansett ned og prøver meg ved inngangen.

Det viktigste må vel være å fortelle inntrykket jeg har av hvilke biler vi erstatter og hva dette har å si for miljøet

Meg selv: 08 Toyota Avensis Diesel stv
Familie på fire.
Har kun én bil. Tesla Model S med plass til 7 + bagasje
Kjørt 7.000km på 3mnd .
Over 3år koster den mindre enn om jeg hadde kjøpt en godt utstyrt ny Passat 2.0D. Og da tenker jeg på større verditap (kanskje ), men rimeligere drift.
Dersom Model S ikke hadde kommet til Norge eller kostet mye mer?

Selv hadde jeg kjøpt en brukt bil, kanskje 2012 BMW 520DA
Ikke ren med andre ord.

Prius avsto jeg fra da det er en blikkboks, uten elektrisk rekkevidde

Hvilke andre alternativer enn S har jeg dersom jeg må bruke bil i jobb og privat og ikke vil skade luften barna våre skal puste inn?
Ingen andre elbiler enn Tesla Model S hadde vært aktuell som bil nr 1

Det et merkelig at når god gjennomført miljøpolitikk vedtatt av et samlet storting blir bannlyst av enkelte bedrevitere når det dukker opp en elbil som "alle" har lyst på.
Som tilfeldigvis er penere og raskere enn fossile biler.

Jeg tror noen får et stort sinne fordi de nettopp har kjøpt seg et fossilt dråg av en stor bil og betalt avgifter, fyller dyrt drivstoff og står i kø når lekre elbiler triller lydløst forbi på E-18..

Forurenser betaler. Så enkelt er det.

Teslaeiere er nødvendigvis ikke miljøforkjempere, men det er jo akkurat det som er det geniale. Miljøet vinner, ialle fall lokalt..

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 03. februar 2014, klokken 17:21
Det er mulig at begge ledelsen i begge foreningene er enige men jeg har så langt ikke sett ett vettug argument for å splitte ut i egen forening. Siden elbilforeningen allerede har undergrupper så vil jeg tro at en slik løsning ville vært akseptabelt for dem også for de Tesla eierne som opplever at de har spesielle behov.

Støtter Kallagtunet her. Ikke minst når vi ser stormløp mot elbil generelt fra Stray Spetalen m.fl.

laumb

Hvorfor er det ingen som klager over at det finnes merkespesifikke klubber innenfor fossilbiler? Burde kanskje bare være en fossilbilforening for alle?

Kallagtunet

Sitat fra: laumb på lørdag 08. februar 2014, klokken 12:28
Hvorfor er det ingen som klager over at det finnes merkespesifikke klubber innenfor fossilbiler? Burde kanskje bare være en fossilbilforening for alle?

For all del la oss ikke stå sammen!

Jeg synes også at det er merkelig at elbilforeningen lar TOCN få reklamere fritt i alle tråder samtidig som en lar TOCN har en egen seksjon på forumet. Her har du en ryddejobb å gjøre på vegne av elbilforenigen Laumb! 

Enda mer spesielt blir at elbilforeningen TOCN prøver å etablere (og reklamerer her) for eget konkurrerende forum...  Hvis samarbeidet er så godt fra TOCN sin side så er det vel ingen ting i veien for at TOCN bruker den egne seksjonen på elbilforeningen som sitt eget forum??

orjan

Jeg blir så sabla lei all den negativiteten din, Kallagtunet. Fenomenet med undergrupper som ivaretar spesialinteressene til mindre grupper er ikke noe som er forbeholdt verken elbiler eller biler generelt. Jeg ser klare fordeler med TOCN da en slik spisset gruppering vil kjempe for oss rundt ting som er unikt for Tesla - slik som superchargers og feil som bare angår disse bilene. Det er uansett fullt mulig å få både pose og sekk, spesielt siden de fleste som melder seg inn i TOCN nok også blir medlemmer i elbilforeningen.

Jeg kan rett og slett ikke fatte at du ikke ser dette. Virker mest som du maser og klager bare fordi du syntes det er kjekt!
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

paalv

Enig, orjan!

Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Harlex

Jeg kjøper mye av argumentasjonen til Kallagtunet uten å være 100% enig. Splittelse av interresser har ALDRI vært positivt. Jeg tenker imidlertiv at Teslaeiere har sin en egen forening har sin misjon. Teslaeiere har nok i mange tilfeller anderledes interesser enn andre el-bil eiere..... Det ligger mest sannsynlig  mer bilinteresse enn miljøinteresse i Teslaeierne (?) Snakker da for meg selv. I så fall blir fokuset anderledes. Jeg... Og det har jeg formidlet før...har problemer med dette engasjementet i forhold til hurtigladepunkt som Tesla owners club har...Har INGEN tro på dette og mener det er langt utenfor hva en interesseorganisasjon på dette nivå bør belemre seg med. Dette er en fellessak for alle med El-bil bør og bør siktes mot hovedforeninger eller helst  myndigheter. Slik Teslaeiere blir fremstilt for tiden kan jeg ikke tenke meg at der er mye å hente på å kjøre solo......... Jeg er et kommende medlem så snart dette luftslottet ved å være en premissleverandør for ladepunkt er vekke i Tesla klubben... TOCN kan nok få etablert noen punkt men i den store sammenheng? PISS I HAVET!!!
Skål!!! Og god natt!!!

God morgen :)
Etter å ha sovet på det vil jeg komme med noen tilføyelser:
All honnør til dem som orker/har kapasitet til å drive TOCN. Det står det uansett respekt av.
Hvis det med tiden viser seg at jeg tok kraftig feil ang. betydningen/verdien av et TOCN ladenettverk i Norge så har jeg den greie egenskapen at jeg ikke har problemer med å legge meg flat når det er på sin plass.... Time will show... :)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

don

Ser følgende på Elbilforeningen innmeldingsside nå:
Vær oppmerksom på at alle som fra NY bil fra ordinær forhandler:
- Tesla ModelS (fra 15. februar 2014)
får velkomstpakke og første års medlemskap i Elbilforeningen av leverandøren. NB! du må selv aktivere medlemskapet via lenken over.

En oppdatering på TOCN sidene er vel på sin plass?
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

turfsurf

Sitat fra: Harlex på søndag 09. februar 2014, klokken 02:37
Jeg... Og det har jeg formidlet før...har problemer med dette engasjementet i forhold til hurtigladepunkt som Tesla owners club har...Har INGEN tro på dette og mener det er langt utenfor hva en interesseorganisasjon på dette nivå bør belemre seg med. Dette er en fellessak for alle med El-bil bør og bør siktes mot hovedforeninger eller helst  myndigheter. Slik Teslaeiere blir fremstilt for tiden kan jeg ikke tenke meg at der er mye å hente på å kjøre solo......... Jeg er et kommende medlem så snart dette luftslottet ved å være en premissleverandør for ladepunkt er vekke i Tesla klubben...

Helt enig. Dette alene gjør at medlemsskap er uaktuellt.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

laumb

Dere takker oss den dagen Leafen du tilfeldigvis kjører trenger strøm og vår stolpe er alternativet.
Du takker oss og den dagen du som Tesla- sjåfør kan planlegge den ene turen du bare måtte ta og vår stolpe bidrar!

krister461

Sitat fra: turfsurf på torsdag 13. februar 2014, klokken 06:17
Sitat fra: Harlex på søndag 09. februar 2014, klokken 02:37
Jeg... Og det har jeg formidlet før...har problemer med dette engasjementet i forhold til hurtigladepunkt som Tesla owners club har...Har INGEN tro på dette og mener det er langt utenfor hva en interesseorganisasjon på dette nivå bør belemre seg med. Dette er en fellessak for alle med El-bil bør og bør siktes mot hovedforeninger eller helst  myndigheter. Slik Teslaeiere blir fremstilt for tiden kan jeg ikke tenke meg at der er mye å hente på å kjøre solo......... Jeg er et kommende medlem så snart dette luftslottet ved å være en premissleverandør for ladepunkt er vekke i Tesla klubben...
Helt enig. Dette alene gjør at medlemsskap er uaktuellt.
Jeg for min del skjønner ikke helt denne negativiteten. For de som er skeptisk til TOCN sin jobb med å etablere ladestasjoner så kan man jo bare velge standard medlemskap. Da sponser man ikke disse ladestasjonene.

Men, at denne jobben TOCN gjør skal være så negativt at det gjør medlemsskap uaktuelt kan jeg ikke skjønne.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA