Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i vinterland.

Startet av petersv, onsdag 15. januar 2014, klokken 17:46

« forrige - neste »

TS

Sitat fra: TerjeV på onsdag 08. januar 2014, klokken 23:26
Har også meldt meg inn med kombi medlemskap i desember, men savner sårt ladenøkkel og veeeeeeenter på velkomstpakken fra Elbilforeningen!

Jeg fikk ladenøkkel i mappen sammen bilen.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Tai

Synes du sa du skulle svare kort TS? ;) Var ganske utfyllende synes jeg.

Dette forumet er litt avhengighets skapende, tar meg selv i å klikke refresh hver 5-10 minutt for å se om noe nytt er postet. Burde lagt meg for lenge siden selv og men det er jo så mye spennende å lese her inne ;D

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

TS

;)
Måtte bare ..

Vedtekter i Tesla Owners Club Norway :

a. Å arbeide for å samle eiere og entusiaster av Tesla Motors sine kjøretøy.

b. Å fremme et godt miljø for medlemmene.

c. Å arbeide for økt interesse og kunnskap om elektriske kjøretøy nevnt i pkt. 2 a.

d. Å arbeide for god trafikkultur og etikette

e. Organisere sosiale arrangement.

f. Enklere lading for medlemmer

Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
VIN 186XX

Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 

Cronos

Huket av for TOCN da jeg meldte meg inn i Elbilforeningen for noen måneder siden, men aner egentlig ikke hva jeg huket av for og har heller ikke hørt noe annet enn velkomstpakken fra Elbilforeningen.

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

TS

Sitat fra: Cronos på torsdag 09. januar 2014, klokken 10:09
Huket av for TOCN da jeg meldte meg inn i Elbilforeningen for noen måneder siden, men aner egentlig ikke hva jeg huket av for og har heller ikke hørt noe annet enn velkomstpakken fra Elbilforeningen.

Du huket egentlig av for interesse (i praksis pga uklart den gang) , og skal etter sigende bli kontaktet av TOCN når liste over de interesserte sendes fra Elbilforeningen til TOCN.
Des 14 SOLGT med sorg:
VIN 186XX

Konebil
Juli 2015:

Frodebo

Vi er nå ca. 150 medlemmer i TOCN. Det betyr at vi allerede nå begynner å ha kraft både som medlemsgruppe som kan bidra overfor Tesla til å gjøre en god bil enda bedre, til å få forhandlet fram gode avtaler og ikke minst til å stimulere til etablering av type 2-stasjoner. Jeg tenker at en merkeklubb for Tesla er annerledes enn for andre merker spesielt fordi det er et nytt bilmerke i utvikling der vi har store muligheter til å påvirke i positiv retning og fordi ladestruktur er viktig for å kunne bilens potensiale maksimalt.

Det er jo solgt et betydelig antall TMS siden i fjor sommer, og salget går så det griner. Hva hindrer oss i å bli 1000 medlemmer før sommeren? Jo flere vi er, jo bedre for alle. Og medlemskontigenten koster mindre enn en full tank. Som du slipper å fylle. Gang etter gang  ;D

Er du ikke medlem - meld deg inn i dag!
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Øggen

Vil for all del ikke virke negativ, men det er veldig viktig at det skjer noe i regi av klubben.
Har ordnet klart for aktuelle steder for ladefondet, men blir stående igjen som en idiot da det ikke skjer noe og det har nå også kommet andre aktører oss i forkjøpet.
Beklager negativiteten og ja, jeg vet dere har et liv ved siden av.

krister461

Jeg tenker det blir enda lettere å rekruttere når man har resultater å vise til, f.eks. noen treff og noen faktiske ladestasjoner sponset av ladefondet og evt. om man kan vise til at man faktisk virker som et talerør inn til Tesla.

En bedre organisering av innsamling og stilling av spørsmål i går ville vært en mulighet for sistnevnte, men det er absolutt mulig å få til andre ting fremover. For Tesla er det sikkert greit om TOCN samler opp spørsmål alle lurer på på forumene og poster svar her, istedenfor at 100 medlemmer stiller spørsmål til 40 forskjellige ansatte om det samme. Hva med oppfølging og flere detaljer rundt funksjonalitetene som kommer i v6? F.eks. kan vi ha spillelister i RDIO? Er det googles trafikkvarsling fra android eller en annen løsning som kommer?

Ellers er det bra med 10% hos bilnerden. Hva med forbundsrabatter hos IF? Hadde også vært kjekt med gruppetilbud på foliering, solfilm, saltoladestasjoner etc. :)

OddB

I tillegg til å få '"vanlige" medlemsfordeler ser jeg at TOCN kan ha to viktige funksjoner.  Ladefondet vil kunne bli et viktig alternativ til de kommersielle aktørene, og gir oss muligheten til å skreddersy plasseringene etter våre behov. I bakkant av lørdagens besøk av ledelsen fra Tesla ser jeg at TOCN kan bli en kommunikasjonskanal mot Tesla. Ved at ideer, erfaringer og ønsker fra brukerne går gjennom foreningen og blir "vasket" før de blir sendt videre til Tesla vil kunne gjøre at vi vil ha større sjanse for å bli hørt og tatt seriøst.
http://tocn.no/index.php/blimedlem
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OddB

Enig i at det beste rekrutteringsmidlet nå er at det skjer noe konkret. Vi har en håndfull konkrete forslag til plasseringer allerede. Da bør vi sette i gang snarest !

Lille Lance

Mange bra innspill her idag  :D
Jeg er veldig positivt til at folk sender inn spørsmål til TOCN og de setter opp en slags Topp 100 liste. De viktigste spørsmålene (ja, hva er viktigst??? ) rutes inn mot Tesla organisasjonen. Når spørsmållisten kommer fra en organisasjon med 1000 TMS brukere, ja, da kommer Elon Musk & Co til å ta dette seriøst.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

OddB

Sitat fra: Lille Lance på søndag 02. februar 2014, klokken 14:46
Mange bra innspill her idag  :D
Jeg er veldig positivt til at folk sender inn spørsmål til TOCN og de setter opp en slags Topp 100 liste. De viktigste spørsmålene (ja, hva er viktigst??? ) rutes inn mot Tesla organisasjonen. Når spørsmållisten kommer fra en organisasjon med 1000 TMS brukere, ja, da kommer Elon Musk & Co til å ta dette seriøst.
+1
Og den diskusjonen bør foregå i foreningens eget forum. Der kan også konkrete steder for ladestasjoner også meldes inn.
http://tocn.no/diskusjon/

19quiz76

Enkelt foreningsprinsipp: slagkraften kommer med antall medlemmer. Pleide å tenke at TOCN måtte vise til resultater før jeg skulle melde meg inn, men en liten runde i tenkeboksen fikk meg til å innse at det må bli motsatt. Ved å vise at man ønsker å stå samlet, vil man bli hørt og få innvirkning.

For de som fortsatt sitter på gjerdet; gi det i hvert fall et år, og meld deg heller ut da hvis du blir skuffet over manglende resultater - er tross alt ikke snakk om veldig mye penger.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

OddB

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 02. februar 2014, klokken 15:22
Enkelt foreningsprinsipp: slagkraften kommer med antall medlemmer. Pleide å tenke at TOCN måtte vise til resultater før jeg skulle melde meg inn, men en liten runde i tenkeboksen fikk meg til å innse at det må bli motsatt. Ved å vise at man ønsker å stå samlet, vil man bli hørt og få innvirkning.

For de som fortsatt sitter på gjerdet; gi det i hvert fall et år, og meld deg heller ut da hvis du blir skuffet over manglende resultater - er tross alt ikke snakk om veldig mye penger.
+1 . Slik tenker jeg og :D
I tillegg får du ved å være med fra starten muligheten til å påvirke hvordan foreningen skal utvikle seg. Det er utrolig mange ressurssterke mennesker blant eierne og med en liten innsats fra hver vil den kunne bidra til en bedre eieropplevelse.

Frodebo

Sitat fra: OddB på søndag 02. februar 2014, klokken 15:57
Sitat fra: 19quiz76 på søndag 02. februar 2014, klokken 15:22

+1 . Slik tenker jeg og :D
I tillegg får du ved å være med fra starten muligheten til å påvirke hvordan foreningen skal utvikle seg. Det er utrolig mange ressurssterke mennesker blant eierne og med en liten innsats fra hver vil den kunne bidra til en bedre eieropplevelse.

Nettopp! +1
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA