Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i vinterland.

Startet av petersv, onsdag 15. januar 2014, klokken 17:46

« forrige - neste »

Kallagtunet

Jepp fullstendig klar over det. Mitt poeng var at også CHAdeMO lading er ett område Tesla eiere bør stå sammen med resten av elbilistene i dette landet. Dvs ingen grunn til å ha en egen Tesla forening på grunn av det spørsmålet.

OddB

Jeg gir opp !
Les setningen over så ser du at vi er HELT ENIGE , vi har bare forskjellige innfallsvinkler !

Sent from my GT-I9100 using Forum Fiend v1.1.5.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Kallagtunet

Er ikke det bra da, ikke grunn til å gi opp da :D

Arnie

Spørsmålet som diskuteres her er en "no brainer" etter min mening. For meg er det klinkende klart at alle elbilistene bør samles i en og samme forening. Vi har felles interesser, og bør snakke med en stemme mot myndigheter og desslike. Norsk Elbilforening har vært i drift i flere år og fungerer godt - ingen grunn til å finne opp kruttet på nytt.

Elbilparken blir mer mangslungen etterhvert, men det er plass for alle under samme paraply. Og under denne paraplyen vil det være rom for å dyrke spesialinteresser. Det gjøres i andre sammenhenger, ref veteranbilfolket og LMK (Landsrådet for Motorhistoriske Kjøretøy).

Flere familier vil sikkert også ha flere elbiler - av ulike merker.

Trøndelag Elbilforening er organisert som en del av Norsk Elbilforening, og som en underavdeling av Trøndelag Elbilforening finner vi Trondheim Thinkers. Dette fungerer fint.

Det bør ikke være noen grunn til at Teslafolket ikke skulle finne seg til rette som en del av fellesskapet som Norsk Elbilforening representerer.

Arne Asphjell
Leder Trondheim Thinkers
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

19quiz76

Må bare få presisere at jeg ikke mente man bør velge bort medlemskap i NEF til fordel for TOCN, snarere som et supplement. Fastholder at TOCN har merverdi for Tesla-eiere, både med henblikk på ladeinfrastruktur i rurale strøk utover superladerne (begrenset nytteverdi for de med en i3), samt som pressgruppe overfor produsent. Et tydelig bevis på sistnevnte var seansen i Folketeatret der TOCN kunne fått åpne ballet med en shortlist av 5-6 hete forumpoteter, i stedet for at all tid brukes på 20 eiere som spør om sine smale interesser som delvis er kjent stoff.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Kallagtunet

Sitat fra: 19quiz76 på mandag 03. februar 2014, klokken 11:06
Et tydelig bevis på sistnevnte var seansen i Folketeatret der TOCN kunne fått åpne ballet med en shortlist av 5-6 hete forumpoteter, i stedet for at all tid brukes på 20 eiere som spør om sine smale interesser som delvis er kjent stoff.

Noe av dette som krever en TOCN for å få til?? Beklager ser ikke det i det hele tatt. Dette kunne vært ivaretatt av Elbilforeningen gjerne med en udnergruppe av Tesla eiere.... Mye større tilfang av input ville en også fått hvis en vil hadde kjørt det i regi av den større gruppen som er medlemmer i elbilforeningen...

Arnie

Sitat...seansen i Folketeatret der TOCN kunne fått åpne ballet med en shortlist av 5-6 hete forumpoteter, i stedet for at all tid brukes på 20 eiere som spør om sine smale interesser som delvis er kjent stoff.

Et godt eksempel. Jeg har bare sett videoen, men det var en frustrerende opplevelse. Noen spørsmål var interessante, men det var mange interessante spørsmål som ikke ble stilt.

Og det som irriterte mest var at mange selvsentrerte Teslaeiere var så opptatt av å presentere seg selv og sin virksomhet. Misbruk av dyrebar Teslasjeftid!
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Tai

Var det noen i TOCN eller elbilforeningen som strakte seg ut til Tesla om lov til å spørre disse spørsmålene før seansen? Det hadde jo vært et godt tiltak og hadde man spurt på forhånd ville de nok satt av 5-10 minutter til det.  Klart at man har litt tyngde når man kommer med en slik forespørsel på vegne av 2000+ tesla eiere...

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

OddB

nå har ikke medlemstallet passert 200 enda...

Olemann

Den sikreste veien til å ikke å klare forlenge våre dyrebare elbilgoder er om det oppstår splid og interessekonflikt mellom grupper av elbil-eiere.  Dette vil motstandere, som allerede er godt i gang med sin lobbying, bruke for alt det er verdt.

Støtter derfor tiltak om undergrupper under Elbilforeningen, og skjønner ikke at også det som er spesifikt for Tesla, Reva eller hvilken enda av skalaen vi snakker om, ikke kan gjøres i en slik undergruppe.  Både teknikk og politikk kan håndteres i slike undergrupper, MEN det store pluss med en slik organisering er at politikk kan tas opp også på toppnivå, og at man lettere får moderert utspill som kan skape interessekonflikt før det bringes ut.

Skulle det skje at vi elbiliister begynner å krangle om f.eks. prioritering av type 1, type 2 stasjoner, bort med de bilene som lader for tregt osv. så er mye tapt.  For oss alle.

Men; kan hende er jeg naiv, ser jo at etterhvert som nye eiere kommer til så er det ikke lenger den opprinnelige "batteri-bil-entusiasmen", og dermed kanskje en må godta interesse-kamp mellom ulike brukergrupper.  Men håper likevel jeg tar feil der.

Mvh Ole

OddB

Jeg skjønner ikke hvor påstanden om interessekamp kommer fra ?
Når jeg får rabatt på medlemskapet i Elbilforeningen ved å melde meg inn i TOCN, og ledelsen i begge foreninger har funnet at dette er en god måte å organisere seg på ser jeg ikke problemet.

Tai

Sitat fra: OddB på mandag 03. februar 2014, klokken 12:50
nå har ikke medlemstallet passert 200 enda...

Nei, men med over 2000 solgte biler og hvor spørsmålene gjelder for alle må det være lov å si man representerer 2000. Uansett hadde det sikkert holdt plenty å si at man representerer 200 bileier og. Man hadde nok fått noen minutter helt i starten.

Poenget mitt er at vi kunne nok fått til noe under seansen med Mr Musk men siden det ikke ble tatt et initiativ så ble det tilfeldige og til dels uinteressante innlegg. Sånn er det bare og istedet for å irritere seg over de spørsmålene som ble stilt får vi lære og ta affære neste gang Elon Musk kommer til Norge.
For øvrig synes jeg ikke spørsmålene var så gale, litt unødvendig egenreklame og kleine historier men det er vel det man får når du plasserer 1000 personer i en sal og lar tilfeldige folk stille tilfeldige spørsmål til en person.

Tai

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Kallagtunet

Sitat fra: OddB på mandag 03. februar 2014, klokken 13:10
Jeg skjønner ikke hvor påstanden om interessekamp kommer fra ?
Når jeg får rabatt på medlemskapet i Elbilforeningen ved å melde meg inn i TOCN, og ledelsen i begge foreninger har funnet at dette er en god måte å organisere seg på ser jeg ikke problemet.

Det er mulig at begge ledelsen i begge foreningene er enige men jeg har så langt ikke sett ett vettug argument for å splitte ut i egen forening. Siden elbilforeningen allerede har undergrupper så vil jeg tro at en slik løsning ville vært akseptabelt for dem også for de Tesla eierne som opplever at de har spesielle behov.

laumb

Noen som har mailadressen til Stoltenberg? Han burde jo bli signatur + NEF medlem...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA