Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i vinterland.

Startet av petersv, onsdag 15. januar 2014, klokken 17:46

« forrige - neste »

Trustno1

Jeg syntes dette er ett kjempetiltak. Meldte meg på med signatur kombinasjonsmedlemskap selv om jeg ikke har fått bilen enda :)

Hyperstress

Håper ikke Elbilforeningen bevisst eller ubevisst reduserer "Teslatrykket" nå som TOCN er opprettet.  Får håpe TOCN blir en ytterligere pådriver for vår sak, i tillegg til den jobben Elbilforeningen ville gjort uten TOCN. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

laumb

Sitat fra: Hyperstress på søndag 02. februar 2014, klokken 18:47
Håper ikke Elbilforeningen bevisst eller ubevisst reduserer "Teslatrykket" nå som TOCN er opprettet.  Får håpe TOCN blir en ytterligere pådriver for vår sak, i tillegg til den jobben Elbilforeningen ville gjort uten TOCN. :)

Elbilforeningen og TOCN er gjensidig enig om å stå sammen i de fleste saker.
De områdene TOCN eventuelt vil stå alene er der det er hensiktsmessig.

Vi har et godt forhold til Elbilforeningen, som gjør en særdles god jobb. Enn så lenge er Tesla utelukkende positiv til å inntre i et tettere samarbeid med oss da vi ikke har påvirkning fra andre fabrikanter/merker.

Kallagtunet

Har dere ikke ett eget helt eget område på Tesla delen av forumet for denne foreningen? Kanskje holde diskusjonen der?

Regner med at moderator tar ansvar og flytter tråden dit den hører hjemme!

OddB

Hva er problemet ? Joda det finnes et eget område, men i praksis er det lite besøkt. Det bør da være mulig å ha en enkelt tråd om TOCN i "TeslaS" delen ? Det er da haugevis av tråder som er mer på kanten ..f.eks om elektriske sigaretter....
Som med alle andre tråder er det valgfritt om man leser dem eller ikke.
Det kommer stadig nye medlemmer til dette forumet, og det er dette området de først leser.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Teslaguten

Enig med OddB.

Ser ingen grunn til å vera meir katolsk enn paven sjøl om det eksisterer ein tråd på meir "korrekt" plassering..

TOCN er eit flott tiltak, og vi treng fleire medlemmer der!
Model X #1094
P85D RN6614200

Kallagtunet

Helt uenig. Klubb diskusjoner bør holdes i klubb seksjonen her hva er ellers poenget med den seksjonen, eventuelt kan en jo ha denne type diskusjon på klubbens helt egne forum. Dvs en har dedikerte områder både for diskusjon og markedsføring.

Regner med at moderator rydder opp.

OddB

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 02. februar 2014, klokken 20:14
Helt uenig. Klubb diskusjoner bør holdes i klubb seksjonen her hva er ellers poenget med den seksjonen, eventuelt kan en jo ha denne type diskusjon på klubbens helt egne forum. Dvs en har dedikerte områder både for diskusjon og markedsføring.

Regner med at moderator rydder opp.
Da er vi enig om at vi er uenige  :D
Hvis du ikke vet det så har klubben egne nettsider og et eget forum som det faktisk foregår litt på. Hvis det ikke skal være mulig å markedsføre denne klubben her så er det rimelig mye annen "markedsføring" her som burde jages ut (Dekk, felger, voks, kabler etc)
Regner med at du ikke har tenkt å melde deg inn i denne foreningen :P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

19quiz76

Helt ok å være uenig i det, men også helt greit å la tråden være. Synes TOCN har holdt forbilledlig avstand til elbilforum.no, men at de popper opp og minner om sin eksistens fra tid til annen mener jeg det bør være takhøyde for.
Vil tro moderatorer (flertall) er enige. 
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

NilsG

"Enig med siste taler"
Jeg har bestilt bil (85S) for levering i juni. Regner med at når den tid kommer så melder jeg med inn med kombimedlemsskap i TOCN og Elbilforeningen. Dersom denne tråden skulle fjernes bommer man grovt etter min mening!
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

paalv

Sitat fra: OddB på søndag 02. februar 2014, klokken 19:57
Hva er problemet ? Joda det finnes et eget område, men i praksis er det lite besøkt. Det bør da være mulig å ha en enkelt tråd om TOCN i "TeslaS" delen ? Det er da haugevis av tråder som er mer på kanten ..f.eks om elektriske sigaretter....
Som med alle andre tråder er det valgfritt om man leser dem eller ikke.
Det kommer stadig nye medlemmer til dette forumet, og det er dette området de først leser.

+1
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

krister461

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 02. februar 2014, klokken 20:14
Jeg er, som de fleste (alle?) andre, enig i at denne tråden har langt mer effekt for å nå ut til potensielle nye medlemmer om den forblir i dette underforumet.

Når det er sagt så er det et godt spørsmål om vi fortsatt trenger et TOCN-underforum her nå når TOCN har sitt eget medlemsforum. :)

Kallagtunet

Hcis det ikke er noe poeng med egne seksjoner for innhold foreslår jeg at en fjerner klubb seksjonene på forumet og kjører all prat om klubben her i denne seksjonen. Det kan da vel ikke være poeng å ha begge deler. Klubb seksjonen er det jo som andre sier ikke noe spesielt liv i uansett.

Kallagtunet

Sitat fra: Teslaguten på søndag 02. februar 2014, klokken 20:12
TOCN er eit flott tiltak, og vi treng fleire medlemmer der!

Flott med entusiasme men å dele opp interressegruppen for elbilisme på flere foreninger og diskusjoner på flere flater, elbilforum, flere grupper på FB, TOCN sitt forum i ett lite land som Norge har jeg ingen tro på at styrker noen. Det er bare med på å splitte og gjennom det marginalisere hele gruppen. Men jeg skjønner at andre Tesla eiere har ett behov for å distansere seg fra resten av elbilistene jeg skjønner på ingen måte poenget med det.

19quiz76

Mangler det en "Kontakt Oss"-knapp på sidene til TOCN eller har jeg oversett den?
Ville bare høre hva man skal betale når man allerede er medlem av Elbilforeningen og hadde krysset av for "ønsker medlemsskap i TOCN" ved innmelding. Ser det er en besparelse ved å tegne i begge foreninger samtidig..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA