Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i vinterland.

Startet av petersv, onsdag 15. januar 2014, klokken 17:46

« forrige - neste »

Jens

Jeg skal melde meg inn. Men er allerede medlem i Elbilforeningen.

Hvordan får jeg medlemskapet over på kombi til senere år? Må jeg da melde meg ut av elbilforeningen og så melde meg inn igjen som kombi?
Tesla Model S 85
Tesla Roadster 2.5 Sport

testO

Sitat fra: Jens på onsdag 08. januar 2014, klokken 15:10
Jeg skal melde meg inn. Men er allerede medlem i Elbilforeningen.

Hvordan får jeg medlemskapet over på kombi til senere år? Må jeg da melde meg ut av elbilforeningen og så melde meg inn igjen som kombi?
Er i samme situasjon. Ønsker dette avklart før innmelding i TOCN.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

el-snorre

Til de som er medlem i Elbilforeningen og ønsker kombimedlemskap i TOCN:
1. meld dere inn i TOCN og velg kombimedlemskap
2 send epost til elbil@elbil.no med opplysning om "gruppemedlemskap via TOCN". De som gjør dette vil da settes i en egen gruppe og betaler da kontingent via TOCN.

TOCN rapporterer til NEF hvem som har denne kategorien, i henhold til samarbeidsavtale.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

petersv

Sitat fra: el-snorre på onsdag 08. januar 2014, klokken 15:08

Er det ellers noen grunn til å vente til at man får bilen med å bli medlem/kombimedlem?

Tvert imot, vi jobber med noen fine rabattavtaler, slik at du kan få "alt" du trenger til bilen leveres for litt mindre penger ;)

Detaljer følger snart!

I tillegg, er det ikke hyggelig å bli med på treff ol. for å korte ned på ventetiden? :D

OddB

Har du bestilt bil er det bare å melde seg inn med en gang. Jo flere medlemmer jo fortere kan vi komme i gang med å få satt ut ladere :D
http://tocn.no/index.php/medlem
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Harlex

Ikke meldt meg inn og kommer nok til å sitte på gjerdet. Min skepsis til ressursbruk til det såkalte ladefondet er eneste grunn.... Jeg skal IKKE TA opp igjen den debatten i denne tråden ettersom div. problemstillinger rundt dette er tatt opp i andre tråder.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Tai

Da har jeg meldt meg inn så nå kan bilen bare komme ;D. Skulle kunnet endre avstemmingen min.....

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

TS

Det er ingen grunn til å vente om man har bestillt Tesla.

Jo flere medlemmer, jo mer penger og makt får vi til å gjennomføre rEVolusjonen sammen. Dette gjelder vel også Elbilforeningen, så vi oppfordrer til dobbelt medlemskap og velge signatur medlemskap hos TOCN.

Det er et skrikende behov for hurtigladere rundt i landet.
tocn.no er det en demokratisk tråd for Tocn medlemmer om hvor de første skal opp.

Personlig tror jeg at gode lademuligheter og påvirkning av Tesla sine valg vil være de viktigste oppgavene til klubben.

Dette vil også kunne gi oss best mulig markedsverdi på våre brukte biler den dagen de skal selges.

Dette ble kanskje litt mye reklame, men det er en forening  ::)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Nuvolari

Blir ladepunktene som finansieres gjennom tocn kun tilgjengelig for medlemmer av tocn og dermed også kun for de med Tesla?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

jkirkebo

Sitat fra: Harlex på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:01
Ikke meldt meg inn og kommer nok til å sitte på gjerdet. Min skepsis til ressursbruk til det såkalte ladefondet er eneste grunn....

Om du velger vanlig medlemskap er det da fint lite som går til ladefondet. 80-90% av midlene der vil vel komme fra sig-medlemmene tenker jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TS

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:39
Blir ladepunktene som finansieres gjennom tocn kun tilgjengelig for medlemmer av tocn og dermed også kun for de med Tesla?

Det er ikke vedtatt og slikt vil kunne variere. Type2 Mode3 er det som et mest aktuelt og det er en standard.
Dette vil nok avhenge av hva slags avtale vi gjør med grunneier og belligenhet. Dersom belligenheten er ved en veikro mellom to byer med minimum 15mils avstand, så blir det i første omgang Model S vi som kommer til å lade der. I byer kan det fort bli kø.
Men, det er andre aktører som prioriterer byer og nedprioriterer perifere  distrikter og riksveier
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
VIN 186XX

Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 

Postman pat

er selvfô lgelig positiv til at noen av de tunge brukerne og driverne i TMS miljøet tar initiativ til TOCN. vil gjerne melde meg inn, men fikk liksom ikke tak i hva TOCN skal drive med, sammenlignet med tesla på elbilforumet etc.

Ta dette som fra en som både er glad for den  TMS utdannelsen og debatt dere har vært drivere av her på forumet.  Etpar observasjoner og  "requests":

1) foreløpig ser TOCN sidene veldig "ikke Teslaete" ut. Er  dette midlertidig og satser dere på å komme nærmere look and feel pa Tesla owners club i USA som jo  har mye gode tråder. bare en tanke. hva med et av de initiativene som poppet opp på på elbilforum og egen webside, som jeg nå ikke finner (sanjeev) her i høst.  er det initiativet kokt bort eller innlemmet i TOCN?

2) lette med lys og lykte etter ett sted på TOCN for å sende dere en email med spørsmål, men fant det ikke og fôlte at det ikke var optimalt.

3) kan dere gi oss litt kjøtt på beinet om hvilke medlemsfordeler og gruppeordninger dere ser for dere, så vi får en følelse av hva vi har i vente om vi melder oss inn.

4) vet at laumb og andre er bigshots i forumverden på elbilforum Telsa, og vil forôvrig takke flere av dere for god og ryddig synsing og råd , og litt disiplin nár ting sporer av. Kan dere si litt om det påtenkte forholdet til  elbilforum og til elbilforeningen?

5) skal hele det norske forumet og chatten for TMS flyttes til TOCN?
  En av de frustrerende greiene er at  de amerikanske debattene foregår på så mange steder, slik som Teslamorors, teslamotorsclub , teslatap og endel andre steder. noen tanker fra dere om hvordan vi kan unngå fragmentering i norge sånn at det ikke blir som amerikanerne.  unngå "TMS info schizofreni" på en måte. det er nå vi har sjansen!!!!

6)ta et eksempel. trenger nå en type 2 kabel som jeg venter på at elbilforeningen skal få inn igjen fra Salto.  Bør jeg vente i tro at TOCN vil få til en gunstigere deal for  kabel enn elbilforeningen ( føler at jeg trenger å vite litt mer om TOCN). eller vil elbilforeningen og TOCN samarbeide for å få bedre kombinerte dealer?

Så.  kan vi få litt mer info fra dere som gidder å sette igang med alle disse bra tingene dere har holdt på med, bl.a TOCN.  trenger bare litt mere kjøtt på beinet for å komme meg over streken og gjøre påmeldingen til TOCN.

ser frem til litt info, f.e. hvordan eksisterende medlemmer i elbilforeningen kan fornye sitt medlemskap for 2014 ( fikk akkurat email om dette fra de).
Føler en viss lojalitet til de, samtidig som jeg vil være med på mye  av det som er TMS relatert.   Ja takk begge deler.

Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

TerjeV

Har også meldt meg inn med kombi medlemskap i desember, men savner sårt ladenøkkel og veeeeeeenter på velkomstpakken fra Elbilforeningen!
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Milzit

Savner også info om hvorfor man skal betale for tilgang til et lukket forum og så er det noe ladestøtte i tilegg? Det begynner å bli for mange steder for meg.. Det er mye bra info her. Tesla Motor Club forumet har mye også og på Face er det Tesla Owner club og Tesl Owner Club Norway...

TS

Sitat fra: Postman pat på onsdag 08. januar 2014, klokken 23:14
er selvfô lgelig positiv til at noen av de tunge brukerne og driverne i TMS miljøet tar initiativ til TOCN. vil gjerne melde meg inn, men fikk liksom ikke tak i hva TOCN skal drive med, sammenlignet med tesla på elbilforumet etc.

Ta dette som fra en som både er glad for den  TMS utdannelsen og debatt dere har vært drivere av her på forumet.  Etpar observasjoner og  "requests":

1) foreløpig ser TOCN sidene veldig "ikke Teslaete" ut. Er  dette midlertidig og satser dere på å komme nærmere look and feel pa Tesla owners club i USA som jo  har mye gode tråder. bare en tanke. hva med et av de initiativene som poppet opp på på elbilforum og egen webside, som jeg nå ikke finner (sanjeev) her i høst.  er det initiativet kokt bort eller innlemmet i TOCN?

2) lette med lys og lykte etter ett sted på TOCN for å sende dere en email med spørsmål, men fant det ikke og fôlte at det ikke var optimalt.

3) kan dere gi oss litt kjøtt på beinet om hvilke medlemsfordeler og gruppeordninger dere ser for dere, så vi får en følelse av hva vi har i vente om vi melder oss inn.

4) vet at laumb og andre er bigshots i forumverden på elbilforum Telsa, og vil forôvrig takke flere av dere for god og ryddig synsing og råd , og litt disiplin nár ting sporer av. Kan dere si litt om det påtenkte forholdet til  elbilforum og til elbilforeningen?

5) skal hele det norske forumet og chatten for TMS flyttes til TOCN?
  En av de frustrerende greiene er at  de amerikanske debattene foregår på så mange steder, slik som Teslamorors, teslamotorsclub , teslatap og endel andre steder. noen tanker fra dere om hvordan vi kan unngå fragmentering i norge sånn at det ikke blir som amerikanerne.  unngå "TMS info schizofreni" på en måte. det er nå vi har sjansen!!!!

6)ta et eksempel. trenger nå en type 2 kabel som jeg venter på at elbilforeningen skal få inn igjen fra Salto.  Bør jeg vente i tro at TOCN vil få til en gunstigere deal for  kabel enn elbilforeningen ( føler at jeg trenger å vite litt mer om TOCN). eller vil elbilforeningen og TOCN samarbeide for å få bedre kombinerte dealer?

Så.  kan vi få litt mer info fra dere som gidder å sette igang med alle disse bra tingene dere har holdt på med, bl.a TOCN.  trenger bare litt mere kjøtt på beinet for å komme meg over streken og gjøre påmeldingen til TOCN.

ser frem til litt info, f.e. hvordan eksisterende medlemmer i elbilforeningen kan fornye sitt medlemskap for 2014 ( fikk akkurat email om dette fra de).
Føler en viss lojalitet til de, samtidig som jeg vil være med på mye  av det som er TMS relatert.   Ja takk begge deler.

Dette er veldig relevante spørsmål. Jeg må svare litt kort fordi jeg skulle sovet for to timer siden..  :o

1.  Ja, sidene er ikke optimale, men det er mange hensyn som måtte tas ved oppstart. Både tekniske og økonomiske.
Når det gjelder Tesla look, har vi vært forsiktige i motsetning til andre klubber og forum som sannsynligvis har brukt TM logo uautorisert eller laget etterligning slik at de fremstår som offisielle. Slik den siden du kanskje henviste til. Her går vi mer varsomt frem. 

Det som er sikkert, er at alt blir forbedret med tiden, men forumet på tocn.no skal ikke erstatte Elbilforum. Det er et alternativt forum hvor medlemmer kan diskutere alt uten at hvermannsen leser det. I tillegg til en åpen del for de som er besøkende.
Vi er åpne for kryssposting av relevante tråder.
Aktiviteten vil nok øke med medlemstallet.

2) Dette bør absolutt forbedres - kontaktinfo

3) Vi har et utkast til samarbeidsavtale og jobber pr dd med rabatter på detailingprodukter , glassrep, dekk og det vil komme mer elbilrelevante og spesifikke Tesla tilpassede produkter . Når vi blir mange nok, kanskje også Gruppekjøp som det du har prøvd på, noe som har vært gode tiltak .
Dette blir kanskje letter å gjennomføre i regi av en klubb.
Vi er ikke bare ute etter medlemmer, men også ildsjeler som deg  ;)
Ingen av oss har egentlig tid, men vi må bare ...

4) Tocn skal være uavhengig av Elbiforeningen, men har et mål om et tett samarbeid på de sakene vi har felles i interesse for. Forumene blir slik brukerne former de.
Laumb må svare for seg, men han gjør fortsatt en god jobb her og tocn.no tillegg til alle de andre jernene han har i ilden, privat og på jobb.

5) Enig i at det ikke bør bli fragementering, men dette kan vi ikke kontrollere. Som selvstendig forening må ha vårt eget lforum som vi har alle rettigheter til.
Det er den lukkede delen som vil gjøre en forskjell på tocn.no
Forum er ikke en inntektskilde for noen av foreningene.

6) Selv kjøpte jeg den Type2 kabelen av Salto for 1500+ mva i sommer.
Dette skulle da være ca kostpris, så noe billigere enn det er nok ikke mulig pr dd. (Sjekket i Tyskland og den kostet mye mer der.) 
NB! Den fungerer dessverre ikke på endel Ensto Stolper som ChargeNdrive bruker. Blant annet i Sverige og på Storo senter i Oslo. Man må ha en med vinkel slik at man får lukket luken på stolpen.
Jeg fikk presset den igjen, men lading stoppet hver gang.
Nå må jeg få tak i en annen type.

Et samarbeid på med Elbilforingen om innkjøp og salg av utstyr kan være aktuelt og har vært diskutert.

Ellers er det tenkt at klubben også skal bidra med juridiske vurderinger av utfordringer vi eiere kan komme over og ønsker løst i felleskap .
Resten av styret må gjerne komme med påfyll her:
Des 14 SOLGT med sorg:
VIN 186XX

Konebil
Juli 2015:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA