Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Close call

Startet av prophan, onsdag 15. januar 2014, klokken 16:45

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: sondell på fredag 26. september 2014, klokken 13:43
Det jag menade var att de baserar sig väl inte på vad som varit utan vad de kan hedga som valutakurs kommande år. Sen har de det som underlag till pris nästa år, eller vilka perioder de nu jobbar med. Så det intressante är väl då vad kan man hedga NOK för ett år framåt nu kontra för ett år sedan. Men som sagt inte mitt bord heller detta :).

Dette har du helt sikkert rett i, og dette er forsåvidt heller ikke mitt bord ;)  Hovedpoenget mitt var vel heller tendensen til at priser (og derved kurser man valgte å bruke) var satt i (ca.) november 2 år på rad. Men, som vi så med Euro, med en åpning for å justere elles også ved behov.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Thor2014

Det kan jo tenkes at de ser at prisnivået nå er såpass høyt at de ikke tjener mer penger ved å øke prisen ytterligere. Dersom volumet går ned og Tesla taper til andre merker er det ikke sikkert de sitter med gevinst. 

HåkonE

Dollaren styrkes. 6.47 i dag. For nøyaktig 1 år siden, 30.september 2013, var kursen 6,01.

100k$ koster altså 46 000,- mer i dag enn for et år siden. På 1000 solgte biler utgjør det hele 46 millioner kroner. 1000 biler tilsvarer 3 mnd. salg i 2014. Til sammenligning var resultatet for Tesla Norway for 2013 på 9,1 millioner før skatt. Altså en margin på bare 0,7%.

Det setter ting litt i perspektiv. Jeg vet ikke hvem som skal betale for kursøkningen, men bankene er det ikke...  :) 

Indeksregulering og nytt sikkerhetsutstyr kommer i tillegg.

snappy

Sitat fra: Haknys på tirsdag 30. september 2014, klokken 08:00
Til sammenligning var resultatet for Tesla Norway for 2013 på 9,1 millioner før skatt. Altså en margin på bare 0,7%.

Tror du kan regne med at Tesla ikke er mindre kreative når det gjelder skatteplanlegging enn andre Amerikanske selskaper i Norge - de viser nok det overskuddet i Norge som de "må" , slik at Teslas totalmargin på salg i Norge ikke uten videre kan leses ut fra lokalt overskudd.
2014 e-UP
2015 85D

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

timingbeltkiller

Sitat fra: snappy på tirsdag 30. september 2014, klokken 08:21
Tror du kan regne med at Tesla ikke er mindre kreative når det gjelder skatteplanlegging enn andre Amerikanske selskaper i Norge - de viser nok det overskuddet i Norge som de "må" , slik at Teslas totalmargin på salg i Norge ikke uten videre kan leses ut fra lokalt overskudd.
Med andre ord er fargen på vingene til engelen Musk like mørk som hos andre bekengler.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA