Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av buylove, onsdag 15. januar 2014, klokken 14:16

« forrige - neste »

buylove

Hei!
Jeg får ikke kontakt med bilen via Tesla app'en. Jeg får kontakt når bilen står til ladning. Dersom jeg setter bilen til ladning kan jeg gå inn på app'en og slå av ladningen. Dersom jeg forsøker å slå på ladningen med en gang etter at jeg har slått den av så fungerer det. Venter jeg derimot litt så får jeg ikke kontakt med bilen, app'en forsøker å vekke bilen men får det ikke til. Det er gode 3G forhold der bilen står og det er gode forhold på telefonen.
Andre som har opplevd dette?
2013 Model S 85
Citroen CX Prestige Turbo - Citroen CX GTI Turbo
Citroen Dsuper5 -  Citroen AMI Super etc.

petersv

Sitat fra: buylove på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:59
Hei!
Jeg får ikke kontakt med bilen via Tesla app'en. Jeg får kontakt når bilen står til ladning. Dersom jeg setter bilen til ladning kan jeg gå inn på app'en og slå av ladningen. Dersom jeg forsøker å slå på ladningen med en gang etter at jeg har slått den av så fungerer det. Venter jeg derimot litt så får jeg ikke kontakt med bilen, app'en forsøker å vekke bilen men får det ikke til. Det er gode 3G forhold der bilen står og det er gode forhold på telefonen.
Andre som har opplevd dette?

Får du kontakt med Caps Lock-knappen heller da? ;)

ebbrey

Har opplevd at gammel "session" på appen ikke klarer å få kontakt med bilen. Hvis du prøver å trykke back helt til programmet er avsluttet og du starter det opp igjen slik at du ser den røde Tesla skjermen. Da pleier det fungere for meg hvertfall etter ca 2 minutter når bilen sover.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Øyvind.h

Bruker du energy save modus, dvs at bilen går i dvale? Jeg synes bilen har respondert tregere i appen den siste uken (etter at den har vært svært rask etter publisering av oppdatert app i Europeisk appstore).

Har du forsøkt å resette den store skjermen?

Om bilen faller ut etter litt tid høres det ut som den går i hvilemodus og ikke lar seg vekke. Jeg når alltid bilen raskt og problemfritt, men har deaktivert energy saving.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

buylove

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:07
Bruker du energy save modus, dvs at bilen går i dvale? Jeg synes bilen har respondert tregere i appen den siste uken (etter at den har vært svært rask etter publisering av oppdatert app i Europeisk appstore).

Om bilen faller ut etter litt tid høres det ut som den går i hvilemodus og ikke lar seg vekke. Jeg når alltid bilen raskt og problemfritt, men har deaktivert energy saving.

Hvor finner jeg 'energy saving', er det det samme som range mode? Range mode er slått av og jeg har resatt skjermen.
Har lest litt i bruksanvisningen men har ikke funnet energy saving.
2013 Model S 85
Citroen CX Prestige Turbo - Citroen CX GTI Turbo
Citroen Dsuper5 -  Citroen AMI Super etc.

D.O

Står under "skjermer". Les instruksjons boka på skjermen i bilen ;) er mye som står der, selv om det er en hel del å oppdage som ikke står der
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Gusse

Gjorde en aldri så liten discovery i dag. Inne i huset røk en sikkring, ingenting med Tesla å gjøre....2 forskjellig skap, 2 forskjellig ladere. Dette gjorde at ruteren min slo ut. Før dette skjedde prøvde jeg å få kontakt med Tms gjennom app uten hell. Når ruteren slo ut endte iphone min, og nødvendigvis Tms automatisk på 3G nett....vips kontakt.
Dette må sjekkes ut. Flere alternativer her:
1. Wifi+3G=krøll?
2. Wifi+litt dårlig Wifi dekning i Tms=krøll?
3. Wifi+Wifi, men at det er noe med sikkerhetsprotokoller el i router som skaper.....krøll( har vært borti lignende med andre devicer, men da har det vært mere enten drift eller ikke drift, ikke av og til drift).?
4. 3G+3G=må forskes litt på. Får skru av i bilen, sånn at jeg kan bare skru av wifi på iphone når jeg skal kontakte bilen.

Øyvind.h

Sitat fra: buylove på onsdag 08. januar 2014, klokken 23:11

Hvor finner jeg 'energy saving', er det det samme som range mode? Range mode er slått av og jeg har resatt skjermen.
Husker ikke helt. Tror du må gå på "controls" og deretter "settings". Er en skyvebryter som heter Energy saving som avgjør om bilen går i dvale eller ei.

Jeg vil nok bruke energy saving om jeg skal reise bort lenge, men i det daglige vil jeg ha best mulig brukeropplevelse :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tuxedo

Sitat fra: buylove på onsdag 08. januar 2014, klokken 23:11

Under Controls -> Displays.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

gbzdoc

Sitat fra: Gusse på torsdag 09. januar 2014, klokken 08:28
Gjorde en aldri så liten discovery i dag. Inne i huset røk en sikkring, ingenting med Tesla å gjøre....2 forskjellig skap, 2 forskjellig ladere. Dette gjorde at ruteren min slo ut. Før dette skjedde prøvde jeg å få kontakt med Tms gjennom app uten hell. Når ruteren slo ut endte iphone min, og nødvendigvis Tms automatisk på 3G nett....vips kontakt.
1. Wifi+3G=krøll?
3. Wifi+Wifi, men at det er noe med sikkerhetsprotokoller el i router som skaper.....krøll( har vært borti lignende med andre devicer, men da har det vært mere enten drift eller ikke drift, ikke av og til drift).?
4. 3G+3G=må forskes litt på. Får skru av i bilen, sånn at jeg kan bare skru av wifi på iphone når jeg skal kontakte bilen.

Jeg har koblet min bil fra WIFI nettopp pga. slike problemer. Fikk alltid kontakt når bilen ikke stod hjemme, men når den stod hjemme var det i beste fall ustabilt.

Skal sies at det er svært dårlig WIFI signal der bilen står, så regner med det er årsaken.

Gusse

Sitat fra: gbzdoc på torsdag 09. januar 2014, klokken 13:53

1. Wifi+3G=krøll?

Jeg har koblet min bil fra WIFI nettopp pga. slike problemer. Fikk alltid kontakt når bilen ikke stod hjemme, men når den stod hjemme var det i beste fall ustabilt.

Skal sies at det er svært dårlig WIFI signal der bilen står, så regner med det er årsaken.
Etter litt testing har jeg kommet fram til lignende konklusjon.
Tms står parkert her hjemme et sted der det er dårlig Wifi dekning, bare sånn akkurat. Ser for meg at den er akkurat på tippen på å slå over til 3G, derfor så ustabilt. Har nå skrudd av Wifi i bilen, siden har app fungert utmerket, uansett om iphone er tilkoblet Wifi eller 3G.
Konklusjon: Skal du ha kontakt med bilen, så skru av wifi, om du ikke parkerer steder med god dekning. Er selvfølgelig ikke noe problem å ha Wifi på, om du likevel ikke er i range til et Wifi nett med tilgang. Med andre ord, unngå vippe nett!

xprez

Enkelte routere kan ha en sikkerhetsmekanisme som blokkerer krysstrafikk mellom wifi klienter. Normalt sett på proffere løsninger, men har også sett det som default på en hjemmerouter en gang.
VIN: 24188 - Levering 18.03.2014 - Ålesund - Confirmed 14.09.13
S85 - Rød Multi,tech,luft,pano,park,lyd,SC,dobbel,19"

Spinner

1. Wifi+3G=krøll?
Har du internett fra Get?

Gusse

Sitat fra: Sbr på fredag 10. januar 2014, klokken 07:24
1. Wifi+3G=krøll?
Har du internett fra Get?
Telenor

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA