Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av buylove, onsdag 15. januar 2014, klokken 12:11

« forrige - neste »

Leaf_2014

Bumper denne. Noen som vet hvem denne karen i Tønsberg er?

Boret i taket for å få på rails på Bimmern da jeg importerte så jeg er ikke nevneverdig bekymret for den delen. Men arbeid med å fjerne innertak + deler kan fort koste like mye som pano-tilvalg. En kollega fikk tilbud på 14000 for å sette på rails på X3'n sin (hade glemt å sjekke dette før han kjøpte import-bil ...)

Jeg kommer ikke til å ha ski på taket ettersom det er god plass til ski med smal del av baksetet slått ned samt to unger i breieste del (størstemann klarer seg snart uten bilstol).
Leaf 2014

rr2000

Flott å høre at det finnes muligheter! men med fastpoppede fester gjennom taket vil jeg frykte lekkasjer og eventuelt korrosjon. Ved skikkelig montasje med tettemidler og forsegling lar det seg kanskje sikre. En annen ting er vel at det ikke ser så vakkert ut med 4 faste braketter på taket når stativet ikke er påmontert.
P85D

finn_roen

Noen som har prøvd seasucker paddle rack
https://www.seasucker.com/shop/paddle-board-rack-white/

Syntes dette er interessant, virker robust med 4 sugekopper i fremme og stativet kan sikkert brukes til å laste litt av hvert.

Muffinman

#48
Sitat fra: rr2000 på lørdag 13. desember 2014, klokken 13:38
Flott å høre at det finnes muligheter! men med fastpoppede fester gjennom taket vil jeg frykte lekkasjer og eventuelt korrosjon. Ved skikkelig montasje med tettemidler og forsegling lar det seg kanskje sikre. En annen ting er vel at det ikke ser så vakkert ut med 4 faste braketter på taket når stativet ikke er påmontert.
Jeg ville heller tatt mine sjanser med fester enn med panotak. Sistnevnte har jo visse issues også - jeg har kjørt noen loanere med pano og alle hadde enten knirk, lekkasje eller luftsus. Eller lot seg ikke lukke helt.

Ville brukt skikkelig tettemasse ved montering av faste fester, og enten lakkert eller foliert dem i bilens farge. Kan neppe bli så ille.

Martinius

Sitat fra: finn_roen på tirsdag 17. februar 2015, klokken 17:38
Noen som har prøvd seasucker paddle rack

Jeg har ikke prøvd seasucker, men det kommer jeg til å gjøre etter at min 85D blir levert. Jeg droppet panotak fordi jeg for det meste kommer til å kjøre bilen, og dermed ikke får benyttet det. Panotaket lekker tidvis og listene må smøres inn med silikon før hver vinter, kulderas og høy vekt er også greit å unngå. Dessuten virker det tungvint å ta av whispbarene så da blir det til at man har det på hele tiden og da er jo bilen støgg! Seasucker er jo lekende lett å ta av. Det eneste minuset jeg ser med seasuck er fare for tyveri.

Jeg tror jeg går for surf rack eller snowboard/ski rack. på surf racken kan man vel feste det meste på gamlemåten, med elastiske stropper...

pej

Jeg droppet pano på forrige Tesla for å unngå lekkasjer. Bilen stod inne 8 uker for lekkasje i taket som ikke var pano så lekkasje kan man få uansett på en såpass ny bilmodell som Tesla.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: Toosleezaay på tirsdag 17. februar 2015, klokken 18:57
Sitat fra: finn_roen på tirsdag 17. februar 2015, klokken 17:38
Noen som har prøvd seasucker paddle rack

Jeg har ikke prøvd seasucker, men det kommer jeg til å gjøre etter at min 85D blir levert. Jeg droppet panotak fordi jeg for det meste kommer til å kjøre bilen, og dermed ikke får benyttet det. Panotaket lekker tidvis og listene må smøres inn med silikon før hver vinter, kulderas og høy vekt er også greit å unngå. Dessuten virker det tungvint å ta av whispbarene så da blir det til at man har det på hele tiden og da er jo bilen støgg! Seasucker er jo lekende lett å ta av. Det eneste minuset jeg ser med seasuck er fare for tyveri.

Silikon på listene til panotaket? Hvorfor det? Jeg har ikke smurt noe på mine. Whispbaren setter jeg bare på når den brukes, tar kanskje 5 minutter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Bushy

De burde lagd til noe metall plate punkter i taket på innsiden. Så solgt med noen slike magnetiske skifester :D
De som skal skifte tautrekking av en grunn. Får benytte muligheten til å snike seg inn med 2 stålplater, og noe x-tack..;p
S75D sept. 17

janosat


hgs

Sitat fra: Toosleezaay på tirsdag 17. februar 2015, klokken 18:57
Sitat fra: finn_roen på tirsdag 17. februar 2015, klokken 17:38
Noen som har prøvd seasucker paddle rack

Jeg har ikke prøvd seasucker, men det kommer jeg til å gjøre etter at min 85D blir levert. Jeg droppet panotak fordi jeg for det meste kommer til å kjøre bilen, og dermed ikke får benyttet det. Panotaket lekker tidvis og listene må smøres inn med silikon før hver vinter, kulderas og høy vekt er også greit å unngå. Dessuten virker det tungvint å ta av whispbarene så da blir det til at man har det på hele tiden og da er jo bilen støgg! Seasucker er jo lekende lett å ta av. Det eneste minuset jeg ser med seasuck er fare for tyveri.

Jeg tror jeg går for surf rack eller snowboard/ski rack. på surf racken kan man vel feste det meste på gamlemåten, med elastiske stropper...

Jeg har lekt med tanken, men har slått det fra meg nettopp pga frykt for ødeleggelse av taket pga vekt slik  janosat påpeker.
Den opprinnelige ideen med å legge ned det ene setet har fungert bra i hele vinter. Familien på 4 var 4 dager på fjellet sist helg med 6 par ski, 3 par brett og pulk + all annen bagasje - og enda var det greit med plass til overs.  Hadde vi hatt 3 unger hadde pano vært uungåelig. En eco-hitch til sykler frister riktignok.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

ihlhaug

Sitat
Silikon på listene til panotaket? Hvorfor det? Jeg har ikke smurt noe på mine. Whispbaren setter jeg bare på når den brukes, tar kanskje 5 minutter.

Jeg har heller aldri smurt mine lister med silikon og aldri hatt lekkasje eller knirkelyder. Har dog kun stått i garasje.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Martinius

Hehe, tenkte bare at alle gummilister bør smøres uanZ. Takk for info om last på alutak. Faren for lekkasje minsker vel ikke akkurat av vekt på alutaket. Jeg bestiller hvertfall ikke Seasucker før jeg får bilen. For sykkel får man jo stativ man kan hekte fast i bakluka, jeg tror og håper det vil fungere på TMS.

Sandvika

Sitat fra: ihlhaug på onsdag 18. februar 2015, klokken 09:50
Sitat
Silikon på listene til panotaket? Hvorfor det? Jeg har ikke smurt noe på mine. Whispbaren setter jeg bare på når den brukes, tar kanskje 5 minutter.

Jeg har heller aldri smurt mine lister med silikon og aldri hatt lekkasje eller knirkelyder. Har dog kun stått i garasje.
Mener å huska at i følge service checklist som sirkulerte på div forum for en tid tilbake så var vel silikon på listene på panotaket omtrent det eneste faste punktet som faktisk er en "handling" og ikke et bare "inspeksjonspunkt" (Hvert 2./4. er det naturligvis flere ting). Mao. sender du bilen på årlig service så har Tesla smørt for deg, dropper du service så bør du bruke stiften rundt kanten...

finn_roen

Sitat fra: hgs på onsdag 18. februar 2015, klokken 00:33
Sitat fra: Toosleezaay på tirsdag 17. februar 2015, klokken 18:57
Sitat fra: finn_roen på tirsdag 17. februar 2015, klokken 17:38
Noen som har prøvd seasucker paddle rack

Jeg har ikke prøvd seasucker, men det kommer jeg til å gjøre etter at min 85D blir levert. Jeg droppet panotak fordi jeg for det meste kommer til å kjøre bilen, og dermed ikke får benyttet det. Panotaket lekker tidvis og listene må smøres inn med silikon før hver vinter, kulderas og høy vekt er også greit å unngå. Dessuten virker det tungvint å ta av whispbarene så da blir det til at man har det på hele tiden og da er jo bilen støgg! Seasucker er jo lekende lett å ta av. Det eneste minuset jeg ser med seasuck er fare for tyveri.

Jeg tror jeg går for surf rack eller snowboard/ski rack. på surf racken kan man vel feste det meste på gamlemåten, med elastiske stropper...

Jeg har lekt med tanken, men har slått det fra meg nettopp pga frykt for ødeleggelse av taket pga vekt slik  janosat påpeker.
Den opprinnelige ideen med å legge ned det ene setet har fungert bra i hele vinter. Familien på 4 var 4 dager på fjellet sist helg med 6 par ski, 3 par brett og pulk + all annen bagasje - og enda var det greit med plass til overs.  Hadde vi hatt 3 unger hadde pano vært uungåelig. En eco-hitch til sykler frister riktignok.

Jeg så en tesla model S med seasucker stativ ved Myrkdalen skisenter forige helg. Kjørte selv min egen bil, så jeg fikk ikke anledning å se om det var kommet noe bulker i taket..

bjodnes

Må vel kunne gå an å feste seasucker-stativet på bakruten? Ingen fare for bulker ihvertfall.
iOn 2012 modell
2013 model S 85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA