Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av buylove, onsdag 15. januar 2014, klokken 12:11

« forrige - neste »

sn0le

@stiantveitofficial:
Som jeg skrev lengre opp, er fullt mulig så lenge man er villig til å borre i taket.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

stiantveitofficial

Er klar over at du skrev det, men her, som mange andre steder i Tesla-forumet, så må det inn med te-skje for enkelte  ;)
I linken jeg la ut kan en til og med se hvordan det skal gjøres.
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Ipadjove

Jeg spurte Amelia i Tesla om dette og fikk i dag til svar at ja, en MÅ ha panoramatak i bestillingen for å bruke skiboks osv.
(orginalt)


stiantveitofficial

Sitat fra: Ipadjove på onsdag 19. februar 2014, klokken 16:39
Jeg spurte Amelia i Tesla om dette og fikk i dag til svar at ja, en MÅ ha panoramatak i bestillingen for å bruke skiboks osv.
(orginalt)

Ja, det er vel alle klar over, men det finnes alternative løsninger uten panoramatak http://www.autoload.no/produkt/finn-ditt-takstativ/tesla/tesla-s/whispbar-flush-takstativ-til-tesla-s-uten-panoramatak
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Ipadjove

Jepp, men hørte "rykter" om at det skulle bli mulig på vanlig tak også..

stiantveitofficial

Da må det i tilfelle bli på biler som ikke er produsert enda.
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

pej

http://www.seasucker.com

Nå har de kommet med skistativ:) Fikk mail fra dem idag. Fint for oss som vil ha med skiene uten panoramatak.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Muffinman

Om jeg hadde behov for takstativ ville jeg faktisk foretrukket å borre i taket foran å kjøpe bilen med panotak...men det er selvfølgelig min personlige preferanse.

hgs

Hmm..lett å være skeptisk med en gang, men etter å ha browset og lest litt på bla denne tråden:

http://forums.mtbr.com/car-biker/seasucker-587996.html

virker det jo som folk stort sett er svært fornøyd. Om jeg kjøper vil jeg nok ta noen prøveturer med den gamle fossilen før jeg setter de på Teslaen. Fint om du kan poste en review om du har tenkt å kjøpe dem pej.

Noen andre som har erfaring med dette?
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Leaf_2014

Det er fullstendig irrasjonelt å tilby takstativ kun til pano. Med skiboks har men jo begrenset glede av glasstaket og man blir (tror jeg) mer utsatt for ekstra vindstøy fra boksen. Hadde vært mer logisk med motsatt variant.

Når det gjelder popnaglene som er avbildet hos Autoload synes jeg det ser ut som de er ment å gripe over langt mer enn kun en tynn blikkplate. Noen med peil på popnagler her inne? Tipper disse naglene holder en hel del - tviler på at Whispbar lanserer et takstativ som ikke sitter skikkelig.

Og som nevnt tidligere: Borring i tak er helt vanlig på andre biler ifbm rails men gjør selvfølgelig vondt i hjerterota på ny bil.
Leaf 2014

hma

Fravær av feste for lasteholdere på standardtak er idiotisk, men det setter nok fart i salg av panoramatak. Jeg har i alle fall (nok en gang) endret min bestilling og lagt til pano, i hovedsak for å kunne frakte ski/sykkel.

Om man tar utgangspunkt i at man maksimalt skal ha 80kg last på taket og hvert festepunkt har to popnagler, så blir det 10kg belastning per nagl. Det tror jeg er grei skuring. Tror det greier å holde sammenføyninger som påføres langt mer kraft enn det. Så om noe vil bore/poppe i taket mener jeg det er trygt.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Olatho

Det blir _ganske_  mye større belastning ved en bråstopp enn de kiloene der, ja.

Zneip

Skjønner ikke at folk er så redde for å borre hull i taket....når de setter inn panotak på fabrikken lager de jo en KJEMPEHULL først!!!  ;D  ::)
Nord Trøndelag | X90D

Muffinman

Tror egentlig det hullet er der på alle biler. Det virker som om biler uten panotak kun har fått slengt inn et alutak istedet for glass.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA