Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er dere fornøyd med Pirellidekkene på vinterføre?

Startet av trisa, onsdag 15. januar 2014, klokken 11:24

« forrige - neste »

trisa

Heisann!
Første post ???

Får min i begynnelsen av februar så må nå bestemme meg for blant annet dekk..

Har bestilt performance, sølv met. med alt unntatt barneseter.

Ble ganske overrasket når jeg gjennom DS blir informert om at den kommer med helårsdekk. Er ikke det nærmest ubrukelig både om vinter og sommer? Ikke nettopp hva jeg hadde forventet.. Er dette vanlig og går det an å bytte?

Lønner det seg å kjøpe vinterdekk gjennom Tesla eller annen forhandler?

Roger Kolbu

Ja. Opptil tre varianter - med 19" felg. Be om tilbud.
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

trisa

Har fått tilbud og anbefalt Nokian R2 piggfritt til kr 23100,- 

Men hva med helårsdekk.. Hva gjør andre med dette?

Birger

Sitat fra: trisa på tirsdag 07. januar 2014, klokken 23:19

De standard dekkene som følger med fungerer godt som sommerdekk for min del.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Roger Kolbu

Sitat fra: Birger på tirsdag 07. januar 2014, klokken 23:32
Sitat fra: trisa på tirsdag 07. januar 2014, klokken 23:19

De standard dekkene som følger med fungerer godt som sommerdekk for min del.
Helårsdekk ville jeg ikke benyttet til verken sommer- eller vinterbruk... Ærlig talt!

Det blir som å drikke rosévin til all mat,,, ;-)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Li-Ion

Sitat fra: trisa på tirsdag 07. januar 2014, klokken 22:58
Heisann!
Første post ???

Får min i begynnelsen av februar så må nå bestemme meg for blant annet dekk..

Har bestilt performance, sølv met. med alt unntatt barneseter.

Ble ganske overrasket når jeg gjennom DS blir informert om at den kommer med helårsdekk. Er ikke det nærmest ubrukelig både om vinter og sommer? Ikke nettopp hva jeg hadde forventet.. Er dette vanlig og går det an å bytte?

Lønner det seg å kjøpe vinterdekk gjennom Tesla eller annen forhandler?

Har du bestilt med ALT har du vel 21" dekkpakken også da vel.... her er det skikkelige sommerdekk - ikke helårsdekk som følger med...
Be afraid...

MyTess

Hvordan er vurderingen av pirelli-dekkene som kan fås for 15k for de som bestilte før prisoppgang?

Sent from my iPad using Tapatalk

trisa

Nei, ikke 21".. 

Men er det ikke merkelig at de bruker så dårlige dekk som standard på en TMS?

Li-Ion

Sitat fra: trisa på tirsdag 07. januar 2014, klokken 23:49
Nei, ikke 21".. 

Men er det ikke merkelig at de bruker så dårlige dekk som standard på en TMS?
Har hørt mye positivt også om helårsdekkene, til sommer/vår/høst - men for norske vinterforhold er de nok ikke gode nok... Vil nok sikkert fungere hel fint som sommerdekk - om du ikke skal kjøre som Martin Schanke ;)
Be afraid...

Balrog

Goodyeardekkene er glimrende vår/sommer/høst. Elendige på is.
Ellers velger de fleste vinterdekkene etter hva de prioriterer:
Pirelli Sottozero for vått føre/bar asfalt/bykjøring
Michelin x-ice allround
Nokia R2 is/snø
Nokia Hakkapellita for å harve opp asfalt.

Skulle jeg kjøpt nye vinterdekk i morgen hadde jeg forsøkt Michelin (har i dag Pirelli som er mindre ille enn fryktet, men så har jeg til gode å panikkbremse med bilen)

Uansett vinterdekkvalg tror jeg ingen gir deg veigrep tilsvarende kraften i en Performance. Men samtidig er de null problem å komme seg fram med en Tesla MS. Savner ikke 4wd ennå. Jeg gleder meg til å få på Goodyeardekkene ("helårs") igjen.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Tuxedo

Sitat fra: MyTess på tirsdag 07. januar 2014, klokken 23:48
Hvordan er vurderingen av pirelli-dekkene som kan fås for 15k for de som bestilte før prisoppgang?

Sent from my iPad using Tapatalk

Bestilte (og betalte) Pirelli Sottozero til 15k (på felg), men fikk bilen levert på Nokian R2.  Tipper de hadde et midlertidig problem med sourcing av Pirellidekk.  Det ble i hvertfall billige Nokiandekk, siden det fra Tesla sin side aldri var snakk om at jeg skulle betale noe mellomlegg.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Cowboystrekk

Goodyear eagle rs-a2 som følger med er dårlige dekk. De er svært billige, skårer dårlig i tester og har uvanlig høy rullemotstand. Jeg synes det er trist at Tesla ikke heller sender med goodyear asymmetric 2, et dek som ligner mye men skårer svært bra i tester og har svært lav rullemotstand, men koster over 1k mer pr dekk.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA