Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladedrit

Startet av JWinterburn, onsdag 15. januar 2014, klokken 10:29

« forrige - neste »

JWinterburn

Begynner og bli temmelig lei av sleive kommentarer fra folk som hører jeg har handlet Tesla vedrørende branner. MEN nå er det jo faktisk slik at andre biler brenner også ... Ser for meg at jeg hadde tatt bena fatt dersom fosilen hadde begynt å gnistre.
http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article8917677.ece
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Orcuz

Merkelig, står ingenting om hvilken bil som tok fyr...

Oreo

Bra iniativ, da kan vi bare bombardere disse menneskene med linker vi poster her.
Denne så jeg i VG i dag. Hender vel ikke på en SC statsjon håper jeg:
http://www.vgtv.no/#!/video/76331/traakket-paa-feil-pedal-endte-med-eksplosjon
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

MrDriveby

Hadde det vært en tesla så hadde vel overskriften vært noe liknende: Tesla, et rullende krematorie  :o
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

tony@lunatech.no

Tatt helt av. Nesten 50% av de jeg prater med ang. at jeg har sagt at jeg har kjøpt meg Tesla fleiper med "pass på at den ikke brenner opp, husk å kjøpe brannslukkingsapparat" etc.. Har sluttet å trekke på smilebåndet..

En kompis av meg ble vekket av politiet klokken 6 på morgenen nå sist søndag. Han kjører en ny Nissan Leaf og hele garasjen med 6 biler hadde brent til grunnen. Hva som startet brannen etterforskes enda. Ingen ting som tyder på at det er Leaf'en som har skyld i det, men om bildet han tok hadde vist en Tesla kontra en Leaf kan jeg se for meg førsteside på VG og Dagbladet.no med overskriften "Tesla brant til grunnen i garasjebrann"

... Irriterende...

Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Hyperstress

Et kjapt google søk fra nyheter siste uke viser minst 20 norske bilbranner. Og det skal da være 50 branner til som ikke er omtalt i avisene, for å komme opp på snittet med 3600 bilbranner i året.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Harlex

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 08. januar 2014, klokken 07:25
Et kjapt google søk fra nyheter siste uke viser minst 20 norske bilbranner. Og det skal da være 50 branner til som ikke er omtalt i avisene, for å komme opp på snittet med 3600 bilbranner i året.
Det er nok betydelig mer (mørketall...) Jeg antar at det er bortimot like mange branner i Bergen HVER DAG som det har brent Teslaer på VERDENSBASIS (3?, 4?) SIDEN BILEN KOM på markedet.
Jeg innrømmer gjerne at jeg blir irritert over dette fokuset. Med YTTERST få unntak er det den første kommentaren hvis jeg kommer i snakk med noen ang. bilen. JÆVLIG irriterende ettersom det i mine øyne er et typisk "IKKEPROBLEM."
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Cowboystrekk

Det fine med TMS er at den ikke eksploderer i et flammehav, men sier ifra før den begynner å brenne, har beskyttelse i cupeen og at så langt ingen har dødd i en Tesla, verken pga kollisjon eller brann. Mange bensinbiler spontanantenner uten noen som helst logisk grunn og eksploderer i et flammehav, ikke lenge siden dette skjedde med en golf som hadde stått parkert utenfor en av butikkene der jeg bor et par timer. Ingen ante hvorfor det skjedde.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

laumb

Finnes det noen annen bil ingen har dødd i?

Spinner

Sitat fra: laumb på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:48
Finnes det noen annen bil ingen har dødd i?
Fikk opp denne listen etter et søk, den sier noe de med høyest dødlighet (døde pr. millioner miles). Hvor mye hadde TMS'er rundt om i verden rullet totalt nå?

Epleskreller

#11
Sitat fra: Sbr på onsdag 08. januar 2014, klokken 20:21
Sitat fra: laumb på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:48
Finnes det noen annen bil ingen har dødd i?
Fikk opp denne listen etter et søk, den sier noe de med høyest dødlighet (døde pr. millioner miles). Hvor mye hadde TMS'er rundt om i verden rullet totalt nå?
Her står det følgende:
It is worth noting that a Tesla vehicle is over five times less likely to experience a fire than the average gasoline car and that there have been zero serious injuries or deaths for any reason ever, fire or otherwise, in a Model S. Over the course of more than 100 million miles driven in almost every possible terrain, weather and crash conditions, the Tesla Model S has consistently protected its driver and passengers, achieving the best safety track record of any car on the road.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Tuxedo

Sitat fra: laumb på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:48
Finnes det noen annen bil ingen har dødd i?

Koenigsegg?  Og det er vel en del flere sære biler som produseres i så få eksemplarer at det blir mindre sannsynlig.  Men nå skal det også sies at det bare er et tidsspørsmål før en Teslafører eller passasjer omkommer, garantert.  De store talls lov.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Spinner

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 08. januar 2014, klokken 20:29
Sitat fra: Sbr på onsdag 08. januar 2014, klokken 20:21
Sitat fra: laumb på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:48
Finnes det noen annen bil ingen har dødd i?
Fikk opp denne listen etter et søk, den sier noe de med høyest dødlighet (døde pr. millioner miles). Hvor mye hadde TMS'er rundt om i verden rullet totalt nå?
Her står det følgende:
It is worth noting that a Tesla vehicle is over five times less likely to experience a fire than the average gasoline car and that there have been zero serious injuries or deaths for any reason ever, fire or otherwise, in a Model S. Over the course of more than 100 million miles driven in almost every possible terrain, weather and crash conditions, the Tesla Model S has consistently protected its driver and passengers, achieving the best safety track record of any car on the road.
Scrollet ikke skikkelig ned i tabellen selv, står de sikreste bilene der, dog bare av eldre årgang. Men TMS kunne altså hatt over 600 døde og fortsatt toppet denne tabellen :o

Epleskreller

Sitat fra: Sbr på onsdag 08. januar 2014, klokken 20:40
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 08. januar 2014, klokken 20:29
Sitat fra: Sbr på onsdag 08. januar 2014, klokken 20:21
Sitat fra: laumb på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:48
Finnes det noen annen bil ingen har dødd i?
Fikk opp denne listen etter et søk, den sier noe de med høyest dødlighet (døde pr. millioner miles). Hvor mye hadde TMS'er rundt om i verden rullet totalt nå?
Her står det følgende:
It is worth noting that a Tesla vehicle is over five times less likely to experience a fire than the average gasoline car and that there have been zero serious injuries or deaths for any reason ever, fire or otherwise, in a Model S. Over the course of more than 100 million miles driven in almost every possible terrain, weather and crash conditions, the Tesla Model S has consistently protected its driver and passengers, achieving the best safety track record of any car on the road.
Scrollet ikke skikkelig ned i tabellen selv, står de sikreste bilene der, dog bare av eldre årgang. Men TMS kunne altså hatt over 600 døde og fortsatt toppet denne tabellen :o

Det står "Rates per Million", mulig det er "Rates per Million cars.." og ikke "Rates per Million miles"... ikke vet jeg
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA