Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av D.O, tirsdag 14. januar 2014, klokken 22:48

« forrige - neste »

D.O

Sjekk om du har skader i form av rift eller lignende i hjulhus. Du må ha lys og se inni hjulhus. Sett bilen i very high, så ser du dette lett. Hos meg var skaden i topp av innerskjerm, rett over ca senter av hjul. Tesla hadde ikke hørt om dette, men jeg mistenker dette for å være en feil mange har uten å vite det.
I følge enkelte kan det også tyde på at der er forskjellige typer skjermer, enten filtaktig eller plast.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

D.O

Pokker! Hvordan får man krysset av flere alternativer?
Edit fjerner ekstra svarene og så får dere som har skader si om det er filt eller glatt plast i skjermen  :)
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:

jkirkebo

Sitat fra: D.O på tirsdag 07. januar 2014, klokken 18:04
Sjekk om du har skader i form av rift eller lignende i hjulhus. Du må ha lys og se inni hjulhus. Sett bilen i very high, så ser du dette lett. Hos meg var skaden i topp av innerskjerm, rett over ca senter av hjul. Tesla hadde ikke hørt om dette, men jeg mistenker dette for å være en feil mange har uten å vite det.
I følge enkelte kan det også tyde på at der er forskjellige typer skjermer, enten filtaktig eller plast.

Mine er filt og har akkurat samme skaden. Det bekymrer meg ikke veldig, dette vil nok hende på de aller fleste bilene og da må Tesla komme med en oppgradert innerskjerm som fikser problemet og deretter bytte på alle bilene. Enkelt og greit...

Eneste delen av mine som er i plast er fremre del av innerskjermene foran.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

D.O

Grunnen er ikke bekymring annet enn at Tesla aldri hadde hørt om denne feilen og min bil kun er brukt 3 uker. Tesla mente uorginale hjul kunne derfor være årsak. Noe jeg finner umulig, uten at omkrets er endret vesentlig. Jeg har orginal omkrets, men litt bredere felg. Uansett er skaden i toppen og ikke som følge av bredde. Håper flere melder fra slik at de får fikset en annen skjerm, da det er dumt å måtte bytte hver 3 uke...
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:

MrDriveby

TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Muffinman

Det er vel unødvendig å presisere at man må ha sjekket før man svarer på avstemmingen, jeg mistenker nemlig at mange har denne skaden uten å være klar over det. Og man man må ha rene innerskjermer, bilen hevet og helst en lommelykt for å kunne se noe.

Mine bakre skjermer ser mye verre ut enn de andre eksemplene så langt, og har sprekker på flere steder, i flere retninger og rundt innfestingene. Og jeg har kun hatt en eneste tur på skikkelig snøklabbføre, så det skjedde da ved rundt 300 mil. Har ikke skjekket veldig grundig i forskjermene, men bilen skal inn til Tesla i morgen.

For øvrig klaffer det bra siden servicesenteret ligger på ruta på en jobbtur, og gutta der gir meg fulladet lånebil å kjøre videre med. Så bytter vi tilbake når jeg er på retur. Det er greit nok denne gangen siden jeg ikke har fått det røde adapteret enda. Det ville vært nødvendig for å kunne gjennomføre denne turen med kun egen bil. Alternativet ville vært to dager med leiebil mens Tesla``en stod hjemme. Gutta på servicesenteret legger til rette så godt de bare kan, det skal de jammen ha for.

JohanH

Begge mine bakskjermer har denne "riften" kl 12 fra midten og ut lateralt. Oppfatter det som konstruksjon og ikke skade. Skal spørre på Skøyen imorgen da de ettermonterer dobbeltlader.

Havebigfun

Sitat fra: JohanH på tirsdag 07. januar 2014, klokken 20:08
Begge mine bakskjermer har denne "riften" kl 12 fra midten og ut lateralt. Oppfatter det som konstruksjon og ikke skade. Skal spørre på Skøyen imorgen da de ettermonterer dobbeltlader.
Det er vel bare å spørre noen som har ny bil om å ta bilder. Er det noen her?

M.SKEIDE

Har samme spreken er jo ikke noe av betydning... Min ble hentet 19.12.2013 har nå 838 herlige km :)

(plastikk)
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

TesLars

Sjekket dette da bilen var ny og hadde allerede kl.12-riften i alle fire hjulhus, så det er nok en svakhet i konstruksjonen/produksjonen. Riften(e) er hverken større eller mindre nå, men så har ikke jeg parkert ute i kuldegrader noe jeg frykter kan forverre "feilen" i det lange løp.
Oslo
Black Model S

JohanH

Sjekket en helt ny bil nå, i showroomet på Skøyen og det ser akkurat slik ut på den også.

Maartensommer

Sitat fra: JohanH på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:22
Sjekket en helt ny bil nå, i showroomet på Skøyen og det ser akkurat slik ut på den også.

Hvis det er den røde, så skal den være brukt som demobil og ha en del km på telleren.

JohanH

Sitat fra: Maartensommer på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:54
Sitat fra: JohanH på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:22

Hvis det er den røde, så skal den være brukt som demobil og ha en del km på telleren.

Nei svart. Åpenbart sån å si ikke kjørt.  Ikke noe smuss i hjulbuer.

Havebigfun

Det hadde vært fint med bilder av en splitterny- da hadde vi noe å sammenlikne med ;)

D.O

Der skal trolig være spor/reve rett ved der innerskjermen bøyer seg og går inn i/mot selve ytterskjerm. Altså ca 5cm. Denne tror jeg utvidere seg som følge av snø, is eller temperatur og fører til en reve over hele innerskjerm til slutt.
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA