Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CO2-kalkyle TMS vs fossil - Excel

Startet av kjonix, tirsdag 14. januar 2014, klokken 22:00

« forrige - neste »

garfield2000

Tak for svar. Som jeg skrev skal jeg ikke sidde i bilen men handle imens... Så vidt jeg ved er der mange inklusiv Bjørn som primært lader på SC.

Øyvind.h

Sitat fra: Gustavsfar1 på torsdag 15. januar 2015, klokken 14:13
Tak for svar. Som jeg skrev skal jeg ikke sidde i bilen men handle imens... Så vidt jeg ved er der mange inklusiv Bjørn som primært lader på SC.
Da har du noe å bruke tiden på :)

Jeg hverken tror eller håper det er mange som primært lader på SC. Iht Teslas tall er noe sånt som 5-10% av all kjøring ladet med SC..... Hadde mange basert seg på SC som primærkilde for strøm hadde nettverket raskt kollapset. Alternativt må supercharger-gebyret skrus kraftig opp.

Bjørn får selv svare, men han lader nok bare på SC på langtur. Og man kan jo nevne at hans batteri måtte byttes nylig, selv om det ikke var pga slitasje.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

boppus

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 15. januar 2015, klokken 14:23
Jeg hverken tror eller håper det er mange som primært lader på SC. Iht Teslas tall er noe sånt som 5-10% av all kjøring ladet med SC..... Hadde mange basert seg på SC som primærkilde for strøm hadde nettverket raskt kollapset. Alternativt må supercharger-gebyret skrus kraftig opp.

Det brukes ikke mer energi om det lades raskt.

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 15. januar 2015, klokken 14:23
Og man kan jo nevne at hans batteri måtte byttes nylig, selv om det ikke var pga slitasje.

Så ditt poeng er ...?
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Ebbe

Veldig synd at noen ødelegger en så viktig tråd ved å ta opp og svare på helt andre ting! >:(
P39240

boppus

Sitat fra: Ebbe på torsdag 15. januar 2015, klokken 15:27
Veldig synd at noen ødelegger en så viktig tråd ved å ta opp og svare på helt andre ting! >:(

Ser den. Beklager ...
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

garfield2000

Hold da fast man skal godt nok passe på her i forum. Man kan let komme galt afsted må jeg konstatere. Jeg så bare overskriften som hedder Tesla Preheat og det er netop Preheat (af batteriet) som mit spørgsmål drejer sig om men undskyld undskyld jeg beklager meget. Det skal ikke ske igen. Ikke flere indlæg herfra!

ctr46

Venter fortsatt på svar opp mot støtte til Mac...
85D

Bjoris

Fungerte fint denne appen, iallefall startet varmingen nå, fruen som har bilens å KAN jo være tilfeldig at hun startet den akkurt når jeg hadde satt på preheat:)??
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA