Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av Griffel, tirsdag 14. januar 2014, klokken 21:46

« forrige - neste »

timingbeltkiller

#30
Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 17:43
Ja, og da er jo en Leaf midt i blinken ;)
Når en fossilbilfabrikant med frynsete rykte utvider modellutvalget med en elbil, er sannsynligheten stor for at nissen flytter med på lasset.

Hvilken driftsikkerhet og slitestyrke som bor i Tesla vet vi først om et år eller to når Autoindex får inn et statistisk signifikant svarantall fra S-eiere.

Eventuelt etter en 100 000 km test i AutoMotorSport eller annet seriøst biltidskrift.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 11. april 2014, klokken 16:51
Sitat fra: MagnusT på lørdag 05. april 2014, klokken 09:49
De offisielle uttalelsene til Toyota i USA har gitt en pris på mellom 300 000 og 600 000 NOK. Hva prisen blir i Norge blir jo spekulasjoner, men hvis den blir 600 000 blir det vanskelig å få solgt så mange siden kokurransen fra Tesla er stor. Kanskje vi kan se en pris på rundt 450 000?
Jeg tror ikke konkurransen fra Tesla er så stor, ikke alle vil ha en Tesla nemlig.
Mange inkludert meg er ute etter biler med mye høyere kvalitet enn det Tesla kan prestere.
Bra du bruker alle anledninger du finner til å snakke om bilens kvalitet, uten å eie en. Imponerende....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kjell Leaf

#32
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 11. april 2014, klokken 19:53
Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 11. april 2014, klokken 16:51
Sitat fra: MagnusT på lørdag 05. april 2014, klokken 09:49
De offisielle uttalelsene til Toyota i USA har gitt en pris på mellom 300 000 og 600 000 NOK. Hva prisen blir i Norge blir jo spekulasjoner, men hvis den blir 600 000 blir det vanskelig å få solgt så mange siden kokurransen fra Tesla er stor. Kanskje vi kan se en pris på rundt 450 000?
Jeg tror ikke konkurransen fra Tesla er så stor, ikke alle vil ha en Tesla nemlig.
Mange inkludert meg er ute etter biler med mye høyere kvalitet enn det Tesla kan prestere.
Bra du bruker alle anledninger du finner til å snakke om bilens kvalitet, uten å eie en. Imponerende....
Man må jo ikke eie en bil for å finne ut om den har mer feil enn andre, det skjønner vel du også ?
Det spiller ingen rolle hva en person mener om bilen sin, det er helheten man regner feil etter. Selv om en hevder at Fiat Panda er en fantastisk og feilfri bil og at han aldri har hatt problemer med den og at det er den beste bilen han har hatt, viser alle statistikker at den er en dårlig bil.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Kjell Leaf

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 11. april 2014, klokken 19:49
Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 17:43
Ja, og da er jo en Leaf midt i blinken ;)
Når en fossilbilfabrikant med frynsete rykte utvider modellutvalget med en elbil, er sannsynligheten stor for at nissen flytter med på lasset.

Hvilken driftsikkerhet og slitestyrke som bor i Tesla vet vi først om et år eller to når Autoindex får inn et statistisk signifikant svarantall fra S-eiere.

Eventuelt etter en 100 000 km test i AutoMotorSport eller annet seriøst biltidskrift.
Det er vanskelig å basere dette på svar fra eierne fordi her er det så mye fans som vil at merket skal ta seg godt ut at de ikke vil svare ærlig.
Tesla eiere er de eneste bileierne som syns det å ha lekkasje i takluker, bil som ikke starter opp osv bare er små bagateller...
Dersom et av spørmålene man må svare på er om man har opplevd store feil på bilen vil svare fra de fleste Tesla eiere være nei fordi alt uansett er bagateller. Dette er vel og merke hvis forumbrukerne her er representative for eierne, det håper jeg virkelig ikke. Elon Musk her og Elon Musk der Elon Musk midt i ræva... Det er Tesla det er snakk om ikke Elon Musk., Noen er totalt hjernevasket og kanskje sliter de litt i snabben også bare de hører navnet Elon Musk..
For noen er det blitt som en religion.. Tesla best uansett..
Jeg vet også det finnes folk på forumet som er forbanna på alle feilene,og som ikke ser på alt som bagateller og finer på unnskyldninger på hvorfor bilen har feil, :) håper det er flere av dem enn det ser ut som.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

sigurdi

#34
Får sitere en kamerat som kjører  Falck redningsbil i flere år og Viking i mange år før det.

Glad for nyere tyske biler, gir de jevnt med jobb hele året. :-)

Han var med og testet Tesls for å se på slepepunkt, kutting av strøm osv, har ikke plukket opp noen ennå.

Ganske mange Leaf, men mest pga tom for strøm, men det han har reagert på i senere år er at nå er det stor over representasjon av nye tyske biler og da Audi, BMW, Pasat, MB, men ikke skoda og japanske biler.

Når ham prater med andre kollegaer så ser de samme tendenser.

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Kjell Leaf

Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 17:43
Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 11. april 2014, klokken 16:51
Jeg tror ikke konkurransen fra Tesla er så stor, ikke alle vil ha en Tesla nemlig.
Mange inkludert meg er ute etter biler med mye høyere kvalitet enn det Tesla kan prestere.

Ja, og da er jo en Leaf midt i blinken ;)
Gulvteppet i Leafen vår er slitt i stykker på flere steder etter 2,5 år. De valgte virkelig en kremkvalitet på den interiørdelen der ja...

Felgene var også superkvalitet, fikk nye vinterfelger på garanti etter 2 års bruk da de gamle alt var hardt angrepet av korrosjon.
Nå er Leaf langt fra min drømmebil bare så det er klart. Men jeg ville ha en elbil, den skulle være av normal størrelse og være 100% til å stole på. For meg var da Leaf eneste alternativet. Og driftsikker, det er den virkelig, og den har overrasket meg positivt på alle måter.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Porsgrunn

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 13. april 2014, klokken 20:54
Men jeg ville ha en elbil, den skulle være av normal størrelse og være 100% til å stole på. For meg var da Leaf eneste alternativet. Og driftsikker, det er den virkelig, og den har overrasket meg positivt på alle måter.

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 13. april 2014, klokken 13:09

Det spiller ingen rolle hva en person mener om bilen sin, det er helheten man regner feil etter. Selv om en hevder at ..... han aldri har hatt problemer med den.

Gliderman

Hvor ble det av brenselcellebilene i denne tråden? Forsvant vist helt sporløst. Kanskje et tegn......
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

sigurdi

Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

timingbeltkiller

Sitat fra: Gliderman på søndag 13. april 2014, klokken 23:30
Hvor ble det av brenselcellebilene i denne tråden? Forsvant vist helt sporløst. Kanskje et tegn......
En god latter forlenger livet.
En god avsporing forlenger debatten.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Gliderman

Sant nok. Uansett er det gode og friske utspill i denne tråden.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA