Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Supercharger-nettverk Europa 2014

Startet av Geirr, tirsdag 14. januar 2014, klokken 20:07

« forrige - neste »

Tai

Jeg skal være rimelig desperat før jeg parkerer min Model S i et parkeringshus.

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

AndersinOslo

Oslo City er malt om, der det før var 3 trange plasser mellom søylene er det nå 2 skråstilte flotte plasser. Anbefales.

Tjuvholmen, Galleri Oslo og enhver hotellgarasje i sentrum bør unngås.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Birger

Sitat fra: Tai på onsdag 08. januar 2014, klokken 18:50
Jeg skal være rimelig desperat før jeg parkerer min Model S i et parkeringshus.

Tai
Det kommer da ann på parkeringshuset....
I 3 av de fire som er i Arendal er det langt å foretrekke å stå i parkeringshuset fremfor på gaten.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

jkirkebo

Sitat fra: Tai på onsdag 08. januar 2014, klokken 18:50
Jeg skal være rimelig desperat før jeg parkerer min Model S i et parkeringshus.

Jeg parkerer heller i parkeringshus enn langs gata. Det er alt for mange som ikke kan beregne avstand ved lukeparkering.

Alle parkeringshus er heller ikke designet like. Apenesfjellet i Fredrikstad har f.eks svært god plass. Kan ikke tenke meg noe bedre sted å parkere om man skal dit. Bra med lading er det også; 4xschuko, 1xrød 16A, 2xType 2 22kW.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tai

Sitat fra: Birger på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:37
Det kommer da ann på parkeringshuset....

Nå er det nok forskjellig fra landsdel til landsdel men uten å ha fått bilen enda finnes der ikke et parkeringshus her i bergen jeg ønsker å parkere bilen min i.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

laumb

Prøvde meg på parkeringshuset i kirkegata på Lillehammer... Gikk greit nok å komme inn, sonderte meg litt og fant ut at plassene var så små at jeg ikke gadd dette... Utgangen... Tipper 5cm mellom felg og betongkant på begge sider og faretruende nærme metallstolper. Tok inn begge speil. Vet ikke om det hadde gått med dem ute..


cairnz

på kontoret er det en stolpe og en container før ganske bratt nedkjøring til liten parkeringshus-ting. det føles allerede trangt når jeg drar a4-en dit.. lurer på om model s-en i det hele tatt kommer seg mellom ... :-/


Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

OleT

Sitat fra: Tai på onsdag 08. januar 2014, klokken 20:15
Sitat fra: Birger på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:37
Det kommer da ann på parkeringshuset....

Nå er det nok forskjellig fra landsdel til landsdel men uten å ha fått bilen enda finnes der ikke et parkeringshus her i bergen jeg ønsker å parkere bilen min i.

Tai

Vel er bilen svær, men hittil er det bare Rosenkranz jeg feiget ut på uten engang å prøve. Der er det to plasser i hver etasje som er plausible, og de er de første som blir opptatt.
I Bygarasjen er det jo gratis parkering, og rimelig god plass også.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

valvolainen

Jeg må komme tidligere på jobb en før. Gamlebilen er akkurat like bred som teslaen, og når bare de tre kjiipeste plassene var igjen på jobb så rygget jeg bilen på plass slik at bilen stod nøyaktig riktig. Deretter kjørte jeg rett frem, gikk ut av bilen, lukket og låste for så å dytte bilen tilbake på plass.
Dette tror jeg ikke går lenger, da bilen vel går i park hvis man forlater setet når bilen ikke står i park :(
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA