Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av power59, tirsdag 14. januar 2014, klokken 19:52

« forrige - neste »

SE

Sitat fra: Terondo på mandag 13. januar 2014, klokken 14:30
Sweet å høre at det kommer til SmartWatch 2 også, siden den henger på armen her, og bilen er ventet i uke 10.

Så et sted at den foreløpig ikke kom på annet enn Samsung-klokka. Kan du bekrefte noe ang. Sony - klokka?  Tror den er å foretrekke som denne type 'gadget' egentlig...  Men den må jo kunne koble seg til i3'n :-)

bromm

Sitat fra: SE på lørdag 18. januar 2014, klokken 19:49
Sweet å høre at det kommer til SmartWatch 2 også, siden den henger på armen her, og bilen er ventet i uke 10.

Så et sted at den foreløpig ikke kom på annet enn Samsung-klokka. Kan du bekrefte noe ang. Sony - klokka?  Tror den er å foretrekke som denne type 'gadget' egentlig...  Men den må jo kunne koble seg til i3'n :-)

Jeg har ingen konkrete "bevis" på at BMW selv skal lage klokke-app for SW2, men det er 99,99% sikkert, siden sistnevnte kommer til å selge flere titals ganger mer en Samsung Gear (som i realiteten er betraktet som en "kalkun" fordi den ikke viser klokka (!) uten å aktiveres).

Slike klokke-apper er forøvrig svært enkelt å utvikle (i kode er det stort sett det samme som å lage en såkalt widget som kan plasseres på hjemmeskjermen). Så noen vil uansett kunne lage en SW2-app basert på Samsung-koden, slik at den fungerer på SW2.

Hvis det evt. ikke skjer, så kan jeg lage den selv. Så, ja - dette kommer  ;)

TorTeigen

Sitat fra: Vind på fredag 17. januar 2014, klokken 06:30
Nå har jeg brukt i3 appen for iPhone, og den fungerer godt for å se status, sette timer. Den er den beste styrings App for el bil jeg har brukt.  Men for å skuffe klokke brukere - så er tiden fra man velger en funksjon som åpne dør, tute horn eller blinke lys ganske lang fra man velger det til det skjer noe.  Først kontakter telefonen serveren til BMW, så må serveren til BMW få kontakt med bilen, og så skjer det noe.  Jeg skulle demonstrere for en kollega døråpning, og det tok 45 sekunder...

Men - fortsatt en ice breaker på en fest  8)

- og som sagt appen er kjempebra for lading, timer, varmeapperat/ preheating på osv.
Fungerer dette med fjernstyring av klima etc. med bare Remote Services (6AP), eller må man ha andre tilvalg som Connected Drive Services (6AK) og Apps (6NR) etc.? Mulig jeg har dummet meg ut, ser i kontrakten at jeg ikke har de to sistnevnte ?:(
Asker
BMW i3 levert 13.02.2014
C-Zero 13K km 2013

bromm

Både BMW i Remote-appen, og klokke-app vil fungere uten de to siste. Altså det som gjelder fjernstyring/overvåking - altså utenfor bilen.

Men de 2 nevnte (6NR er gratis hvis 6AK er tilstede), er imidlertid nødvendig for alt som kan brukes inni bilen. Dette er en hel mengde av forskjellige Connected Drive Apps som gjør det mulig og få internettbasert innhold på skjermen, som f.eks. RSS nyheter, Facebook, Twitter, Webradio, Glympse, Wiki local (oppslag på wikipedia basert på posisjon) og mange fremtidige tjenester.

Har selv brukt BMW apps i over 2 år på min "gamle" bil, og jeg kan ikke engang tenke meg å være foruten disse mulighetene til å følge med i nyhetsbildet og bruke alle underholdningsmulighetene...

leifm

Bromm, interessant det du sier om bmw apps. Jeg har forsøkt å finne mer informasjon om hvordan dette fungerer i praksis men føler at jeg ikke helt forstår hvordan dette henger sammen. På en video så det ut som om bilen styrte iphone via usb for tilgang til musikk men uklart om dette også fungerer på Android. Jeg finner også ingen komplett oversikt over apps der dette kan fungere, eg. vil det fungere med Spotify evnt. andre streaming-tjenestesr som er en nokså vanlig app for mange etterhvert.
-i3 i mai

ali_ben

Sitat fra: bromm på søndag 19. januar 2014, klokken 19:48
Men de 2 nevnte (6NR er gratis hvis 6AK er tilstede), er imidlertid nødvendig for alt som kan brukes inni bilen. Dette er en hel mengde av forskjellige Connected Drive Apps som gjør det mulig og få internettbasert innhold på skjermen, som f.eks. RSS nyheter, Facebook, Twitter, Webradio, Glympse, Wiki local (oppslag på wikipedia basert på posisjon) og mange fremtidige tjenester.

Hva gir egentlig 6AR Internett i tillegg til apps og connected drive? Surfing?
BMW i3 levert 2. mai 2014

østfolding

Ja, selve nettleseren slik jeg har forstått det.

LMOR

Full web browsing with content displayed in the vehicle Control Display and controlled with the iDrive Touch Controller acting as a mouse. Supports HTML 5 and Adobe Flash content.

Det blir litt som å gå fra å betale for "meldinger", til fullt data-abonnement på SIM kortet i bilen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TorTeigen

Er det noen som har funnet ut hvordan man får BMW i-remote appen på Galaxy Gear ennå? Jeg hentet min i3 idag og har flashet om ROM``en på klokka for å bl.a kunne laste ned appen i Google play, da den ennå ikke er tilgjengelig i Samsung apps. (http://theunlockr.com/2013/11/20/flash-custom-rom-samsung-galaxy-gear-video/)
fungerer fint på telefonen, men skjerm formatet på klokka (Galaxy Gear) gjør at jeg ikke kommer videre etter å ha lagt inn username og password?  umulig å scrolle ned til der det stod "lets go"... eller hva det var?  Kan noen hjelpe meg??? Bromm?
Asker
BMW i3 levert 13.02.2014
C-Zero 13K km 2013

bromm

Kan nok ikke hjelpe deg - har ikke noe fra Samsung (og har ikke noen planer om å skaffe meg noe heller ;) ).

Hvis ikke appen for Gear er lansert, så må du vel ganske enkelt vente til den blir det  :o

SE

Sitat fra: TorTeigen på fredag 14. februar 2014, klokken 01:42
Er det noen som har funnet ut hvordan man får BMW i-remote appen på Galaxy Gear ennå? Jeg hentet min i3 idag og har flashet om ROM``en på klokka for å bl.a kunne laste ned appen i Google play, da den ennå ikke er tilgjengelig i Samsung apps. (http://theunlockr.com/2013/11/20/flash-custom-rom-samsung-galaxy-gear-video/)
fungerer fint på telefonen, men skjerm formatet på klokka (Galaxy Gear) gjør at jeg ikke kommer videre etter å ha lagt inn username og password?  umulig å scrolle ned til der det stod "lets go"... eller hva det var?  Kan noen hjelpe meg??? Bromm?
Hei
Fått til klokka?  Jeg lurer på hvor du får tak i den nødvendige appen til Gear Manager..
SE

TorTeigen

Har gitt opp Galaxy Gear. (Måtte flashe om ROM'en for å kunne laste ned i Remote appen i  Google Play.  Men nå har jeg Gear S og i remote appen ligger nå tilgjengelig i Gear Manager, men funker det? Neida..... Nå har BMW og Samsung skrytt av denne appen med videoer på YouTube etc.veldig lenge. Kanskje på tide at de får til noe som funker snart?
Asker
BMW i3 levert 13.02.2014
C-Zero 13K km 2013

SE

Fungerer greit på GEAR 2 NEO. App. Finnes I Samsung Appstore.

TorTeigen

På 1.generasjon Gear måtte jeg som sagt flashe om ROMèn for å kunne laste ned BMW i-Remote i Google play, (PlayButikk), men appen fungerte ikke.
På Gear S finnes jo appen i Gear Manager, men det fungerer heller ikke, ref. bildet over, får åpnet appen, men får ingen data. Dersom dette fungerer på Gear 2 NEO, kan det kanskje hende at jeg har en Samsung klokke som er for gammel og en som er for ny?  Eller kanskje det bare er brukerfeil.
Asker
BMW i3 levert 13.02.2014
C-Zero 13K km 2013

Leftlaner

Jeg har Galaxy Gear, og har dermed ikke fått i Remote til å fungere på klokken per dags dato. Etter å ha chattet med kundesupport hos Samsung tyder alt på at Gear-varianten av i Remote ikke er blitt gjort tilgjengelig for "nordiske enheter"...

Så i dag sendte jeg en e-post til 'bmwgroup.customerservice@bmwgroup.com' der jeg gjorde dem oppmerksom på dette, og der jeg ba om at de gjorde appen tilgjengelig også for det nordiske markedet. Får håpe det hjelper..

Er jo egentlig bare en gimmick å ha appen på klokka så lenge den fungerer greit på telefonen.
Men det hadde jo vært litt artig lell..  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA