Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Sex" (6) i El-bil

Startet av Focus, mandag 29. september 2008, klokken 17:23

« forrige - neste »

Focus

Noen som har hatt problemer med at varme app ikke virker.
Jeg får bare ERR i displayet.
når jeg henter frem feilkoder får jeg kode 33 som er at vifta ikke har rett hastighet, men det starter ikke i det hele tatt.
Den går helt fint dersom jeg kjører vifta med friskluft bryteren. men varme app starter ikke for det.
senere så får jeg selfølgelig og feil 12 at det er for varmt i kammeret. fordi vifta ikke går.
Håper noen har et tips.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

El rayo

Det er to vifter,  en "sneglehus"-vifte som sitter foran Eber'n og kan startes uavhengig av Eber'n med bryter på dashbordet. Blåser da friskluft gjennom Eber'n og ut ventilasjonsdysene.

Eber'n har også en innebygget 2-kammers vifte til forbrenningsluft og friskluft som varmes opp i Eber'n. Det er den siste som har stoppet.

Vet ikke hvor i verden du befinner deg, men i Osloområdet er det enklest å dra til Buddy-fabrikken på Økern. Rundt i landet er det mange som kan Eber; lastebilverksteder, båtmarinaer f.eks. De bør kunne fikse det på garanti. Det er enkelt å ta ut Eber'n i Buddy for reparasjon.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Focus

hei igjen el rayo.
Vi har da snakket sammen før, eller har du ikke fått svaret på pm
jeg holder på med ombygg av mx og.
jeg har tatt ut varmeapp nå men har ikke begynt å ta det ifrahverandre enda.
fint at jeg fikk vite om den innvendige vifta så slipper jeg å taa opp sneglehuset.

gi meg beskjed hvis du ikke fikk svar på den pm du sendte meg.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Focus

Har nå tatt varmeapp fra hverandre og ganske riktig intern vifte starter å gå, men oppnår ikke rett hastighet og stopper igjen.
regner med at jeg får svar fra elbilNorge i morgen. Jeg trenger nok noen deler for å fikse den for det var ikke noe åpenbart feil med den.

Jeg har funnet ut at den PM jeg svarte EL rayo på ikke ble sendt PGA verifikasjons bokstavene som må skrives inn. Av en eller annen grund ikke kan se dem.Jeg hadde samme problemet når jeg skulle registrere meg på forumet. Har sent en beskjed om det men ikke fått noe svar.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

ilmarw

Polestar i bestilling

Focus

Takker for svaret.

Nei jeg bruker IE men har og prøvd med med firefox med samme resultat.
Dersom dette bare er et problem som jeg har så må jeg gå igjennom IE oppsettet mitt for å finne det ut.

Det er vel iallefall ikke noe som hører hjemme på denne tråden. nevnte det bare for å forklare hvorfor jeg ikke hadde svart på en PM.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Focus

Nå er varmeapp oppe og går igjen. Jeg fikk ny vifte fra elbilnorge på onsdag og skifta den.
Idag satt jeg eben tilbake i bilen og alt virker som det skal kjempefornøyd med resultatet.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA