Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oversikt over utstyrspakker etc.

Startet av Mr.Zero, tirsdag 14. januar 2014, klokken 09:51

« forrige - neste »

Mr.Zero

Halloisen!

Har hatt zero-purka inne på verksted for 'nte gang for utbedring av trøbbel med blåtann. Denne gangen ble det skiftet en kommunikasjonsboks under fremre del av dashbordet.

Før rep mener jeg det lyste konstant grønt i sos-knapp når tenning/bil var på. Det som nå skjer er at det lyser grønt når tenning skrus på - så slukker lyset etter et par sekunder. Skal det være slik..? Husker nemlig ikke helt.
Til tider hører jeg også svært svake "morsesignaler" fra dashbordet. Noen andre med sensitive ører som har hørt de samme lydene? Kom etter skifte av boksen.
Uff - ikke den letteste verkstedkunde, jeg... ::)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

TB

Er det ikkje slik at det lyser ei stund, så slår lyset seg av? Meinar det høyres kjent ut....
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Mr.Zero

Sitat fra: TB på mandag 06. januar 2014, klokken 23:44
Er det ikkje slik at det lyser ei stund, så slår lyset seg av? Meinar det høyres kjent ut....

Kunne du tatt en kikk..?  :)
Ski

www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

cs erlend

BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

svingen

får ikke søkte opp blåtan på min en gang,den er bare "grå" eller striper over det inne på radioen.
finner peugot når jeg søker opp men får bare "ikke tilgang" får vel levere min til service og ville vært kjekt med spotify fra tlf.

det koster ingen ting det her siden det er garanti på bilen min enda?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Mr.Zero

Sitat fra: cs erlend på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:40
Ble stabiliteten på blåtann noe bedre ?

Nei.. Problemet er at jeg faller ut, mens jeg hører de jeg snakker med. Utrolig irriterende.. Nå er alle bokser, radioen, mikrofon, software...ja alt skiftet ut bortsett fra ledningsnettet. Periodisk feil. Alt er så langt dekket av Citroen - som for øvrig river seg i håret over problemet. :-\
Ski

TB

Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 08. januar 2014, klokken 07:26

Hei
Sjekka i kveld. Når nøkkel bli snudd på - bilen blir "ready" - så lyser SOS knappen grønt ei kort stund, så slår den seg av. Dvs, slik du opplever.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Mr.Zero

Sitat fra: TB på onsdag 08. januar 2014, klokken 23:14
Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 08. januar 2014, klokken 07:26

Hei
Sjekka i kveld. Når nøkkel bli snudd på - bilen blir "ready" - så lyser SOS knappen grønt ei kort stund, så slår den seg av. Dvs, slik du opplever.

Takker!  :D
Ski

edyrli

SOS lyset er likt på min også. Lyser grønt et kort  øyeblikk.

Kan det være problemer med telefonen? Var borti en Sony Xperia som var helt håpløs mot en UP. Vedkommende byttet ut telefonen med en iphone og siden har det ikke vært et eneste hikk.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA