Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Olemann, mandag 13. januar 2014, klokken 22:50

« forrige - neste »

Muffinman

#15
Sitat fra: shb på fredag 24. januar 2014, klokken 08:50
Har du fått gavekort på 2500 og ikke brukt det?. Da ville jeg brukt det som mellomlegg på en ekstra UMC, da slipper du med ca 2600.Det gjorde jeg med Tesla Bergen. Og ikke minst du har en i reserve om den ene går i stykker.
Jeg har gjentatte ganger henvendt meg til blant annet Trondheim for å få kjøpe en ekstra UMC. Jeg bruker bilen i jobb og trenger all forsikring jeg kan få mot å bli stående da det vil få økonomiske konsekvenser for arbeidsgiver (og dårlig reklame for Tesla..).

Alle mine henvendelser er blitt avvist med at det ikke er mulig å få kjøpt ekstra UMC. Dette har vært svaret helt siden før jeg overtok bilen for tre måneder siden. Kjenner tendenser til at jeg går varm når dette lar seg gjøre for enkelte likevel... flyr forresten til Bergen i ettermiddag. Kanskje en telefon dit kan løse problemet?

Griffel

#16
Sitat fra: Elmo på fredag 24. januar 2014, klokken 00:06
Sitat fra: fredag på torsdag 23. januar 2014, klokken 23:58
Skrusikringer...

Jeg vil anbefale deg å snakke litt med en elektriker angående pakkepris på å få byttet innmaten av det sikringsskapet, og få satt inn skinner og nye, moderne automatsikringer med jordfeilbryter på alle kurser.

Enig. Men vi snakker da fort vekk 100.000,- kr
Typisk tilbud: http://www.wiig.no/c-213-Sikringsskap.aspx?gclid=CKiuqeG4lrwCFQhZ3godlRoA9g
Sitat
Vi tilbyr følgende priser:                                                     
Rehabilitering av NEBB skap med renoveringsramme
- 8 kurser, hovedsikring og overspenningsvern 9.800,-
- Kun overspenningsvern ferdig montert 2.000,-
- Tillegg pr. kurs opp til 13 kurser 900,-
Tillegg for ny front og ramme - 2800

Prisene forutsetter at det er plass i sikringsskap. Alle priser gjelder 2-fas komponenter.
Alle priser er inkl.mva.

Og med 2-fas mener wiig egentlig 1-fas IT system.
(Denne feilterminologien har i likhet med hjemmelader dessverre blitt vanlig i installasjons bransjen).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

JWinterburn


Sitat fra: shb på fredag 24. januar 2014, klokken 08:50
Har du fått gavekort på 2500 og ikke brukt det?. Da ville jeg brukt det som mellomlegg på en ekstra UMC, da slipper du med ca 2600.Det gjorde jeg med Tesla Bergen. Og ikke minst du har en i reserve om den ene går i stykker. Da har du kabel som åpner ladeluken i bilen også. Det gjør ikke de andere kablene, samt at de er nå begrensning på ladestrøm via Mode 3 kabler.
Lader med 32A med den blå, bruker jeg Mode 3 kabelen til en saltoboks får jeg "bare" 26A.
det var egentlig utrolig smart.. Kan jo fastmontere denne og..
Får jeg mer ampere med original altså?
Problemet er vel at det ikke finns adaptere..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

shb

#18
Ja prøv i Bergen. Jeg fikk den med ett nytt og fint blått adapter på, det måtte jeg ta av og gjemme adaptere, mens de utførte de siste oppdateringene på bilen. Var mange som ville ha fingrene i det den 9 desember!
Adapter 32A 3 fase til 32A 1 fase får du en elektriker til å lage. Denne MÅ du ha med når du er på tur. Du kommer over mange 32A 3 fase stikk. Alle bensinstasjoner har det, er du i knipe får du nokk låne/kjøpe litt strøm mens du tar noen kopper kaffe. Da får du 7.4kW
Ja ikke noe begrensninger med orginal UMC, den gir 32A. Med siste oppdatering. Mens den hos Sønnico i Fyllingsdalen gir 26A. Men den er vel 3 fase så det er vel 18kW så slik er den jo mye kjappere da men, begrensningen er jo der.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

dotten

Godt å se at andre trenger litt billige løsnigner også :-)

Jeg ska llegge opp 32A 1 fas ut i garasjen, MEN, jeg legger jo opp ledninger til 400v 32A også, så kan jeg evt kjøpe trafo eller hva jeg måtte ønske etterpå. Dette er fordi jeg har litt slunken økonomi ATM. samt at jeg vet trafoer osv blir billigere snart.

Lykke til!
PS. om du har råd til ny innmat i skap, hør med elektrikeren om han kan ta det billig ;-) Lurt!
S85

P85D fra mars 2015

OddB

Sitat fra: Muffinman på fredag 24. januar 2014, klokken 10:21
Sitat fra: shb på fredag 24. januar 2014, klokken 08:50
Har du fått gavekort på 2500 og ikke brukt det?. Da ville jeg brukt det som mellomlegg på en ekstra UMC, da slipper du med ca 2600.Det gjorde jeg med Tesla Bergen. Og ikke minst du har en i reserve om den ene går i stykker.
Jeg har gjentatte ganger henvendt meg til blant annet Trondheim for å få kjøpe en ekstra UMC. Jeg bruker bilen i jobb og trenger all forsikring jeg kan få mot å bli stående da det vil få økonomiske konsekvenser for arbeidsgiver (og dårlig reklame for Tesla..).

Alle mine henvendelser er blitt avvist med at det ikke er mulig å få kjøpt ekstra UMC. Dette har vært svaret helt siden før jeg overtok bilen for tre måneder siden. Kjenner tendenser til at jeg går varm når dette lar seg gjøre for enkelte likevel... flyr forresten til Bergen i ettermiddag. Kanskje en telefon dit kan løse problemet?
Hjemme er det ingen problemer å klare seg med EN UMC og en fast Type 2 løsning, men med det ryktet UMC'ene har fått føles det risikabelt å reise på langtur med kun EN UMC...
Står du i "ødemarka" langt fra superladere og Type2-ladere er du totalt avhengig av at UMC'en virker. Har du to er sjansen for at du blir stående halvert.
Med bakgrunn i ryktene om at det kommer en ny sikrere versjon kan jeg skjønne at de ikke har lyst til å dele ut flere av de gamle enn strengt nødvendig, men jeg forutsetter at jeg får lov til å kjøpe så mange jeg måtte ønske. Det er vel f.eks. ikke rasjonering på gummimatter ??
I denne saken tror jeg Tesla tjener på å være litt ydmyk overfor kundenes ønsker...
I USA ligger ladekabelen til salgs ved siden av T-skjorter og Caps...
http://shop.teslamotors.com/products/model-s-mobile-connector-bundle
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Sitat fra: shb på fredag 24. januar 2014, klokken 12:43
Adapter 32A 3 fase til 32A 1 fase får du en elektriker til å lage. Denne MÅ du ha med når du er på tur. Du kommer over mange 32A 3 fase stikk. Alle bensinstasjoner har det, er du i knipe får du nokk låne/kjøpe litt strøm mens du tar noen kopper kaffe. Da får du 7.4kW.

Disse adapterne har jeg på lager så om noen trenger en er det bare å sende en PM.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

shb

Ikke vent med å skaff dere denne overgangen. Den er nemlig ikke vanlig. Du får den ikke over vanlig disk.
Jeg laget den selv. Skulle ha 2 meter med 6mm kabel. Men de som målte hadde en dårlig dag, den ble 10 meter. Men det kan jo komme godt med om det er langt til 32A stikken :)
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

MyTess

På sidene til tesla kan du be om at de tar kontakt for å gi deg pristilbud på ladeløsninger. Jeg haket av det for lenge siden, og omsider dumpet det ned en epost fra Sønnico, som er deres partner på området.

I vedlegget står det beskrevet hvordan du kan identifisere din strømløsning, samt deres priser på mange ulike fra 1 til 3-fas og 230-400V.

Jeg synes løsningene på trefas var veldig mye dyrere enn de andre løsningene. Noen som vet hvorfor? Hvordan ligger disse prisene i forhold til andre dere har brukt?

Griffel

Sitat fra: MyTess på fredag 24. januar 2014, klokken 15:36
På sidene til tesla kan du be om at de tar kontakt for å gi deg pristilbud på ladeløsninger. Jeg haket av det for lenge siden, og omsider dumpet det ned en epost fra Sønnico, som er deres partner på området.

I vedlegget står det beskrevet hvordan du kan identifisere din strømløsning, samt deres priser på mange ulike fra 1 til 3-fas og 230-400V.

Jeg synes løsningene på trefas var veldig mye dyrere enn de andre løsningene. Noen som vet hvorfor? Hvordan ligger disse prisene i forhold til andre dere har brukt?
For å kunne lade fra 3 fas på 230V IT anlegg krever Transf. til 400V TN system.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

JWinterburn


Sitat fra: shb på fredag 24. januar 2014, klokken 08:50
Har du fått gavekort på 2500 og ikke brukt det?. Da ville jeg brukt det som mellomlegg på en ekstra UMC, da slipper du med ca 2600.Det gjorde jeg med Tesla Bergen. Og ikke minst du har en i reserve om den ene går i stykker. Da har du kabel som åpner ladeluken i bilen også. Det gjør ikke de andere kablene, samt at de er nå begrensning på ladestrøm via Mode 3 kabler.
Lader med 32A med den blå, bruker jeg Mode 3 kabelen til en saltoboks får jeg "bare" 26A.
det var egentlig utrolig smart.. Kan jo fastmontere denne og..
Får jeg mer ampere med original altså?
Problemet er vel at det ikke finns adaptere..
Ringte akkurat tesla, fikk ikke kjøpe lader..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

OddB

Sitat fra: JWinterburn på fredag 24. januar 2014, klokken 18:34

Sitat fra: shb på fredag 24. januar 2014, klokken 08:50
Har du fått gavekort på 2500 og ikke brukt det?. Da ville jeg brukt det som mellomlegg på en ekstra UMC, da slipper du med ca 2600.Det gjorde jeg med Tesla Bergen. Og ikke minst du har en i reserve om den ene går i stykker. Da har du kabel som åpner ladeluken i bilen også. Det gjør ikke de andere kablene, samt at de er nå begrensning på ladestrøm via Mode 3 kabler.
Lader med 32A med den blå, bruker jeg Mode 3 kabelen til en saltoboks får jeg "bare" 26A.
det var egentlig utrolig smart.. Kan jo fastmontere denne og..
Får jeg mer ampere med original altså?
Problemet er vel at det ikke finns adaptere..
Ringte akkurat tesla, fikk ikke kjøpe lader..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Et bedre spørsmål kan være : "NÅR kan jeg få kjøpe ekstra UMC ?".
(
Når det er mulig i USA, må det være mulig i Europa.)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Lille Lance

Jeg har satt opp 32A 1-fas i garasje.
Har lagt opp 3-leder 10mm2 (i tilfelle 3-fas / 230V blir mulig i framtiden).

Når jeg nå skal kjøpe jordfeilautomat, må jeg kjøpe inn 1-fas eller kan jeg bruke en 3-fas, selv om den ene lederen ikke er tilkoblet?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

jkirkebo

Sitat fra: Lille Lance på mandag 03. februar 2014, klokken 09:12
Jeg har satt opp 32A 1-fas i garasje.
Har lagt opp 3-leder 10mm2 (i tilfelle 3-fas / 230V blir mulig i framtiden).

Når jeg nå skal kjøpe jordfeilautomat, må jeg kjøpe inn 1-fas eller kan jeg bruke en 3-fas, selv om den ene lederen ikke er tilkoblet?

Du kan bruke 3-fas.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sigurdi

Sitat fra: Lille Lance på mandag 03. februar 2014, klokken 09:12
Jeg har satt opp 32A 1-fas i garasje.
Har lagt opp 3-leder 10mm2 (i tilfelle 3-fas / 230V blir mulig i framtiden).

Når jeg nå skal kjøpe jordfeilautomat, må jeg kjøpe inn 1-fas eller kan jeg bruke en 3-fas, selv om den ene lederen ikke er tilkoblet?

Håper du har lagt opp 3 leder + jord i 10mm2 = 4 ledere.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA