Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla gjør recall på umc ene ...

Startet av fws, mandag 13. januar 2014, klokken 19:02

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Belloq på fredag 10. januar 2014, klokken 14:44
Sitat fra: Knotten på fredag 10. januar 2014, klokken 14:16
Så var det dette med TORDENVÆR, da..? :P

Sjekk linken:) Jammen har de ikke tenkt på det også ;D

http://www.nissan-zeroemission.com/EN/QUALITY/quality02.html

Skulle gjerne sett lynet treffe først før de kobler bort ladekabel og kjører avgårde

BE

Sitat fra: emil på fredag 10. januar 2014, klokken 15:09
Sitat fra: Belloq på fredag 10. januar 2014, klokken 14:44
Sitat fra: Knotten på fredag 10. januar 2014, klokken 14:16
Så var det dette med TORDENVÆR, da..? :P

Sjekk linken:) Jammen har de ikke tenkt på det også ;D

http://www.nissan-zeroemission.com/EN/QUALITY/quality02.html

Skulle gjerne sett lynet treffe først før de kobler bort ladekabel og kjører avgårde
I dette tilfellet var det bilen som ble truffet av utladningen, og det er neppe noe problem. La lynet treffe ladekabelen for så å kjøre bort, DET hadde vært imponerende  ;)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Thomas Parsli

Sitat fra: Griffel på onsdag 08. januar 2014, klokken 11:26
Helt uvanlig er det vel ikke at 12V batterier svekkes med alder, og kanskje til og med bør skiftes etter noen år.

Min forrige elbil (P106) var en 99-modell og hadde orginalbatteri når jeg byttet det for å være "føre var" i 2007, da hadde bilen gått rundt 70.000km og åtte år gammel...

Fossilbilen vår (Toyota Avensis) er en 2004-modell som har gått 130.000km, den har orginalbatteri og starter selv i -25. (Vi bruker den så sjelden at jeg har begynnt å lade 12V et par ganger om vinteren)

Jeg synes Nissan burde får et par år og noen titall tusen km ut av 12V batteriet på Leaf? ;)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Griffel

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 10. januar 2014, klokken 16:40
Sitat fra: Griffel på onsdag 08. januar 2014, klokken 11:26
Helt uvanlig er det vel ikke at 12V batterier svekkes med alder, og kanskje til og med bør skiftes etter noen år.

Min forrige elbil (P106) var en 99-modell og hadde orginalbatteri når jeg byttet det for å være "føre var" i 2007, da hadde bilen gått rundt 70.000km og åtte år gammel...

Fossilbilen vår (Toyota Avensis) er en 2004-modell som har gått 130.000km, den har orginalbatteri og starter selv i -25. (Vi bruker den så sjelden at jeg har begynnt å lade 12V et par ganger om vinteren)

Jeg synes Nissan burde får et par år og noen titall tusen km ut av 12V batteriet på Leaf? ;)

Thomas
Nå var jo dette en kommentar til "dette virket sist år, men ikke i år" og som en forklaring på det fenomenet.
Ikke vet jeg hvor mye et 12V batteri i en Leaf tappes i løpet av et lenger fravær, men noe er det jo i alle biler.
For en bil i daglig bruk har du selvfølgelig helt rett, men i forbindelse med et lenger fravær har alder og tilstand en betydning, og på et eller annet tidspunkt vil det være nødvendig å "etterfylle".
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA