Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladedrit

Startet av Arnt Helge, mandag 13. januar 2014, klokken 18:57

« forrige - neste »

Arnt Helge

Hei

Skal en tur fra Bergen til Stavanger i helga. Tenkte å kjøre Leafen, men er usikker på
om det blir dyrere enn sist i og med at Lyse raskt nærmer seg en betalingsløsning på sine hurtigladere. Er det noen som vet om de fortsatt er gratis, og evt om det er kommet ut informasjon om når de kun blir tilgjengelig mot betaling.?
Bergen: Blå Nissan Leaf siden 22.6.2012, kjøpt ny hos Nissan i Åsane, 63500 km (Pr 25.1.2016)

Hans Håvard Kvisle

Dobbelposting av spørsmål og dobbelposting av svar....

Var visst ikke så greit å innføre betaling, likevel. Tror de sliter med SMS-løsninga. Det kommer helt sikkert nytt om dette på elbil.no når Lyse sier at de er klare. Nå er tidspunkt uvisst.
St.Hanshaugen

Kim Amlien

Grønn kontakt har overtatt laderen på Leirvik hurtigladestasjon, men er uvisst om de har skrudd på betalingen enda, de har klistra opp lapper om at du må ha abonnement for å bruke den. Så jeg ville ladet godt opp på Halhjem og hoppe over Leirvik hvis dette er tilfelle. Men tunnelen tar en god del strøm så vet ikke om det går å kjøre fra Halhjem til Aksdal uten å lade imellom, siden jeg ikke har prøvd dette selv.

Helt idiotisk at de innfører abonnement på en lader mellom Bergen og Stavanger mens resten er gratis. Tviler på at de får så mange abonnenter på den i første omgang.
Stord
Svart Nissan Leaf 2012

Arnt Helge

Hei

Takk for svar i forkant av turen. :-)

Lyse sine ladere var fortsatt åpne og gratis i helgen.

Når det gjelder Grønn kontakt som tok over laderen i Leirvik 2.januar, kom jeg torsdag kveld til en hurtiglader som trengte ladekort fra GK, og ingen svar på servicetelefon på første forsøk. Etter litt frem og tilbake fikk jeg kontakt, og informasjon om at bensinstasjonen hadde et ladekort som de foreløpig lånte ut gratis til kunder som ennå ikke var abonnenter. Veldig bra at Grønn kontakt gjør dette i en overgangsperiode.! På bensinstasjonen kunne hun fortelle om forholdsvis mange som var innom og lånte dette kortet. Det manglet informasjon om denne muligheten på laderen. På tilbakeveien søndag var laderen åpen og gratis for bruk uten ladekort. Mulig det ble for mange elbilkunder løpende inn og ut fra bensinstasjonen. :-) Sto ingen videre informasjon om når man forventet stenging av gratis lademulighet.
Bergen: Blå Nissan Leaf siden 22.6.2012, kjøpt ny hos Nissan i Åsane, 63500 km (Pr 25.1.2016)

svingen

har vært i kontakt med grønn kontakt selv,og virker som alle bensinstasjoner har en slik kort liggende hadde hverfall deti kongsberg når jeg ringte og spurte (ble ikke noe tur alikavel så fikk ikke sjekket)
har og vært i dialog med Grønn kontakt og dem jobber veldig hardt med og få på plass sms/app og dem håper det skal være på plass i løp av Januar,har uansett et kort liggende i bilen jeg (kostet bare 50 kr får et kort som man få faktura hvis man bruker) tror det er mer stabilt enn sms/app ut fra tidliger erfaringer med sms/app.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA