Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Garantibestemmelser og uoriginale felger

Startet av sondell, mandag 13. januar 2014, klokken 16:43

« forrige - neste »

sondell

Har noen her hatt problemer med ryggekamera. Hadde först problemer med flimmer på skjermen når jeg la i reverse og kamera ble aktivert, når det var kaldt ute i tillegg. Trodde först det var skjerm problemer, men var jo bare ved rygging insåg jeg seinere. I dag ble det helt svart på ryggekamera, og da fungerer skjermen uten flimmer. Dårlig kontakt til kamera? Noen som opplevd noe liknende?

Postman pat

Hei sondell.
på en annen bil fikk jeg samme problem. der måtte kameraet bytte pga vann og frost som disse kameraene er vare for.  da forhandler byttet den, tok de å fylte hele braketten som kameraet skal inn i + alle ledningsføringer for kameret, med flytende silikon, slik at det ikke var luft eller mulighet til vannintrengning der kameraet bor. ingen oroblemer i flere vintre siden.

VH PP
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

sondell

Sitat fra: Postman pat på mandag 06. januar 2014, klokken 21:02
Hei sondell.
på en annen bil fikk jeg samme problem. der måtte kameraet bytte pga vann og frost som disse kameraene er vare for.  da forhandler byttet den, tok de å fylte hele braketten som kameraet skal inn i + alle ledningsføringer for kameret, med flytende silikon, slik at det ikke var luft eller mulighet til vannintrengning der kameraet bor. ingen oroblemer i flere vintre siden.

VH PP
Aha, takk for svar. Ringte Tesla i dag og de skulle ringe opp fra service i löpet av uka så får de se på det.

kjonix

Flere som opplever at ryggekamera ikke slår seg på. Skjermen går i "ryggemodus", men kameradelen er svart.

Skjer bare noen ganger...

Er interessert i å høre om dette kan være en softwarebug eller fysisk feil på min bil.

VigdisA

Har skjedd en sjelden gang. Skjer typisk om jeg har startet bilen akkurat, skjermen har gått i dyp dvale virker det som, og det første jeg skal er å rygge. Den kommer etterhvert, men har enkelte ganger blitt ferdig å rygge før den våknet til. Typisk og veldig ubeleielig når man skal forte seg å rekke et sted.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Øyvind.h

Bruker dere energisparings-modus? Kan være derfor det tar tid før systemene starter opp? Jeg har aldri brukt den modusen, og har aldri hatt problemer med treg oppstart (død skjerm derimot, men det er en helt annen sak :) )
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Det er en bug, hvis et vindu overlapper kameravinduet blir det svart. F.eks. Homelink location, førerprofil etc.

Enkleste måten å unngå det på er å ha kameravinduet nederst. Er vist fikset i 5.9 så jeg noen skrev.

rene

Sitat fra: petersv på torsdag 03. april 2014, klokken 07:30
Det er en bug, hvis et vindu overlapper kameravinduet blir det svart. F.eks. Homelink location, førerprofil etc.

Enkleste måten å unngå det på er å ha kameravinduet nederst. Er vist fikset i 5.9 så jeg noen skrev.
Yeah, det var meg. Men i ettertid har jeg opplevd bugen igjen, så det er ikke fikset. Var bare den ene gangen jeg hadde Homelink-menyen oppe og fikk se ryggekamera samtidig.

dundun

Stemmer det, jeg har 5.9 og kameravisningen er fortsatt blank når man har homelink oppe.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA