Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: UMC Modding. For den som ikke har vett nok til å la være, på eget ansvar!

Startet av Cries, mandag 13. januar 2014, klokken 16:40

« forrige - neste »

TesLars

Oslo
Black Model S

Bugge

Fjæren til viskeren på førersiden løsnet for meg for et par uker siden. Tesla service er vist så presset på kapasitet at jeg får ikke fikset dette før 18 juli. Jeg har alle delene, men klarer ikke å feste de. Har prøvd å feste en stram strikk der som midlertidig løsning, men klarer ikke å få nok spenn til at viskeren legger seg mot vinduet. Noen som har tips til hvordan en kan lage en midlertidig løsning som kan fungere? Slik det er nå er bilen ubrukelig i regnvær. Heldigvis har det stort sett vært sol..

Leif1

Kjære vene? Har de ikke tid til å sette fast ei fjær på vindusviskeren din før om en måned???
Om noen kom med et sånt svar hadde jeg, med all respekt å melde, tatt fyr i butikken.
De må ha noen drømmekunder, som finner seg i sånt. Noe plukk er det på min, og det haster
ikke så veldig. Derfor stresser jeg de ikke med det heller. Dette tror jeg derimot hadde kokt pølsa
på rekordtid. 
Konvertitt fra S til X

cairnz

Sitat fra: Bugge på onsdag 25. juni 2014, klokken 21:30
Fjæren til viskeren på førersiden løsnet for meg for et par uker siden. Tesla service er vist så presset på kapasitet at jeg får ikke fikset dette før 18 juli. Jeg har alle delene, men klarer ikke å feste de. Har prøvd å feste en stram strikk der som midlertidig løsning, men klarer ikke å få nok spenn til at viskeren legger seg mot vinduet. Noen som har tips til hvordan en kan lage en midlertidig løsning som kan fungere? Slik det er nå er bilen ubrukelig i regnvær. Heldigvis har det stort sett vært sol..

Hvis du dukker opp i butikken og ber om å få en tekniker til å se på det, så vil de mest sannsynlig fikse det på stedet. Burde ikke ta mer enn et par minutter. Det tjener alle på. Hvis du har mulighet så kan du sjekke Drammen (hvis du er i Oslo-området), ser ikke for meg at Stavanger eller Trondheim er så belastet.
Elbilist

Asarin

Hadde også satset på å dukke opp, si at du gjerne venter litt - men gjerne vil at de tar en titt på det. Dette er noe som går veldig ut over bruken av bilen, men som sikkert er fikset på 10 minutter eller mindre..
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Tuxedo

Bugge: Legg inn VIN nummeret i signaturen din.  Noen oppegående Tesla-ansatte følger dette forumet og tar kontakt av eget initiativ når de leser historier som dette.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

NordicMaster

Sitat fra: cairnz på onsdag 25. juni 2014, klokken 21:41

Hvis du dukker opp i butikken og ber om å få en tekniker til å se på det, så vil de mest sannsynlig fikse det på stedet. Burde ikke ta mer enn et par minutter. Det tjener alle på. Hvis du har mulighet så kan du sjekke Drammen (hvis du er i Oslo-området), ser ikke for meg at Stavanger eller Trondheim er så belastet.

Jeg bare dukket opp en mandag og fikk dette ordnet i løpet av 40 minutter. Bare nikke, smile og være tålmodig.

Bugge

Takk for innspill! Mulig noen Tesla-ansatte har sett innlegget, for i dag fikk jeg en hyggelig telefon med spørsmål om jeg hadde anledning til å komme innom for en fiks i dag (dette etter at jeg i går fikk endelig beskjed om at drop-in absolutt ikke lot seg gjøre). Veldig god service av den hyggelige Tesla-ansatte som hadde forståelse for at fungerende vindusviskere er svært viktig for sikkerheten i bilen og ønsket å ta grep med en gang! tommel opp!

petersv

Sitat fra: Bugge på torsdag 26. juni 2014, klokken 11:57
Takk for innspill! Mulig noen Tesla-ansatte har sett innlegget, for i dag fikk jeg en hyggelig telefon med spørsmål om jeg hadde anledning til å komme innom for en fiks i dag (dette etter at jeg i går fikk endelig beskjed om at drop-in absolutt ikke lot seg gjøre). Veldig god service av den hyggelige Tesla-ansatte som hadde forståelse for at fungerende vindusviskere er svært viktig for sikkerheten i bilen og ønsket å ta grep med en gang! tommel opp!

Veldig bra. Man må (dessverre) ikke ta alt for god fisk av hva som blir sagt av resepsjonistene, de har bare sine retningslinjer å forholde seg til.

Jeg hadde problemer med luftfjæringen og fikk samme beskjed som deg (time om to mnd.) og jeg sa jo at dette var uaktuelt da det ikke går å kjøre normalt med bilen. Det hadde de ikke noen forståelse for. Jeg kjørte innom og det fikset på stedet.

Litt "sunn fornuft" hadde de i resepsjonen hatt godt av, men det er helt normalt at 1.linje support er av denne karakter, og det kan vi sikkert være glad for siden de helt sikkert får menge henvendelser som er "viktige".

ELbilist1

I dag ble det slapse vær på Sørlandet..
Etter en dag på kurs, satte jeg meg inn i bilen. som det lå litt tung snø på.
"Knekk" hørte jeg, da viskeren starta automatisk.
Hmmmm.
Nå har jeg stått i garasjen og demontert hele viskerarmen, som er knekt 2 plasser.
Føler at her skulle det vært et vern, som sa fra at motoren skulle stanse, og ikke bare gi på?!
Får håpe di kan sende en over, temmelig vanskelig å bruke bilen på denne årstia uten visker...
:) Ren nytelse, hvær dag!

Muffinman

Får da håpe de ikke har glemt å implementere et vern, for da er det jo kun et spørsmål om tid før dette skjer med de fleste. Selv er jeg påpasselig med å slå av viskerene før jeg forlater bilen og maser støtt på samboeren om det samme. Forhåpentligvis blir ikke effekten av det å utsette et ubønnhørlig havari til etter garantitiden.

AlexM5

Sitat fra: ELbilist1 på fredag 09. januar 2015, klokken 17:47
I dag ble det slapse vær på Sørlandet..
Etter en dag på kurs, satte jeg meg inn i bilen. som det lå litt tung snø på.
"Knekk" hørte jeg, da viskeren starta automatisk.
Hmmmm.
Nå har jeg stått i garasjen og demontert hele viskerarmen, som er knekt 2 plasser.
Føler at her skulle det vært et vern, som sa fra at motoren skulle stanse, og ikke bare gi på?!
Får håpe di kan sende en over, temmelig vanskelig å bruke bilen på denne årstia uten visker...
Det samme skjedde med meg 3. juledag. Det har tatt en stund å få inn deler til dette, men nå har de kommet til Bergen. Viskerene skal fikses på mandag når bilen skal inn for skifte av DU.
P85 Finalised 03.10.2014 Levering 18.03.2014 mørkblå,mellombrunt,karbon,tech,pano,lyd,lys;park,sikkerhet,vinter,hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA