Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: UMC Modding. For den som ikke har vett nok til å la være, på eget ansvar!

Startet av Cries, mandag 13. januar 2014, klokken 16:40

« forrige - neste »

Cries

Jeg har nå hatt min model S i litt i overkant av tre uker, og stoppet for en rutinevask der jeg også skulle gå over viskerene. Satte viskerene i service mode, og vasket over bilen med høytrykkspyler.

Da jeg skulle dra av dritt fra selve viskerbladene, vippet jeg viskeren på førersiden opp og så at det kom noe metallspon fra leddet. Tenkte at det var rart, men kanksje noe rester fra fabrikasjon e.l. Deretter sto viskeren på passasjersiden for tur, og vippet denne opp på samme måte, men da spratt fjæren ut, da festet hadde knekt av. Det spratt metallbiter.

Armen i seg selv er fremdeles festet til bilen, men viskeren har ingen funksjon lengre, da fjærbelastningen er borte.
Tok kontakt med Tesla ca 20 minutter etter hendelsen, og de sender deler fra Bergen som etter planen skal være fremme i Trondheim på Mandag, da jeg har time. Veldig god service fra Tesla, men de kunne ikke svare på om dette hadde skjedd før hos noen andre.

Noen av dere som har merket noe galt med viskerarmene?

PS: Fikk bilen levert medio Desember for de som evt skulle være del av samme parti.

19quiz76

Har også reagert på sprø konstruksjon av disse - kam nesten virke s om det ikke er meningen at de skal kunne bøyes ut fra glasset og låses i den posisjonen. Metallspon og lakk skrelte av hos meg også - føles litt billig..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Stighl

Ja det har nok skjedd med flere.
På min knakk en del under panseret når den visket. Tror det var en festebrakett. Den venstre viskeren gikk da ikke helt opp eller helt ned igjen. Den mistet trykket mot ruten og det var selvfølgelig en dag med søle og slaps.
Tesla fikset dette samme dag og de bekreftet at det har skjedd med flere.

Stig
Nes på Romerike.
Tesla Model S

Eopheim

Sitat fra: Stighl på mandag 06. januar 2014, klokken 09:29
Ja det har nok skjedd med flere.
På min knakk en del under panseret når den visket. Tror det var en festebrakett. Den venstre viskeren gikk da ikke helt opp eller helt ned igjen. Den mistet trykket mot ruten og det var selvfølgelig en dag med søle og slaps.
Tesla fikset dette samme dag og de bekreftet at det har skjedd med flere.

Stig
+1
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

Olauten

Samme her, en del av festebraketten til venstre visker knakk tvert av ved første "visk" en dag her. Ingen unormal belastning som var årsak, kom rett fra varm garasje og ut i regnværet så hørte man et klonk i det viskerene satte i gang.
Ble en liten skade oppunder panseret ettersom viskeren stoppet i lakken der.

Som vanlig, super service fra Tesla Skøyen, særskilt en som heter Kenneth - lånebil med et smil og min egen bil fiksa samme dag, enda delene måtte hentes i Drammen. :)
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

Cobos

Når jeg fikk software oppdatert fikk jeg også inntrykk av at teknikeren jeg snakket med mente at det nok ikke var så god konsktruksjon på viskerne og at Tesla så på en oppgradering. Fikk også inntrykk av at de ville da rulle det ut gratis til alle. Ta dette likevel med en god dose salt, men kan høres ut som dette er en kjent svakhet.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

rakriste

og pang, der knakk min venstre viskerarm fra festet sitt under panseret   :o

Forsøker å få bilen ned på skøyen selv i morgen, bare det ikke snør for mye.
servicemannen på tlf la inn saken så de kunne se på dette tidligst mulig i morgen tidlig.

æsj :p

Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Grom

er det mulig...... der knakk min venstre visker også. Dette må være en konstruksjonsfeil som Tesla må fikse.....
X90D
Mod 3 i bestilling

Cato76

Da jeg setter viskeren i service posisjon kan jeg kun løfte viskeren ca 10 cm fra vinduet. De blir ikke låst i stillingen, men må holde de opp fra vinduet når jeg rengjør viskerene. De ville nok ha knukket om jeg hadde løftet dem mer... 

Uansett så merker jeg at det er utrolig dårlig trykk på viskerene, må "myke opp" viskerbladene med hendene for at de skal få et jevnt trykk på ruten.

Her bør Tesla komme med en kraftigere konstruksjon på viskerene  :( - og når de går i gang med den jobben så bør de også gi litt mer power til spylerene!
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

rakriste

Sitat fra: Grom på torsdag 16. januar 2014, klokken 12:24
er det mulig...... der knakk min venstre visker også. Dette må være en konstruksjonsfeil som Tesla må fikse.....

bare å levere inn, skøyen var meget klar over problemet skjønte jeg for det var førersiden? spm med engang
leverte bilen idag, men får den ikke før i morra.  honda civic lånebil   ???
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Grom

Leverte bilen på Skøyen i går. De var klar over problemet, og jeg var ikke den eneste som stod der med det samme problemet. De fikset bilen på et par timer, byttet hele innfestingen til viskerarmen til en oppdatert forsterket del. Tipper dette må gjøres på samtlige biler. Uansett, UTROLIG bra service - fikk bilen tilbake nyvasket ut og innvendig, oppladet og med ny software :-)
X90D
Mod 3 i bestilling

Nuvolari

Sitat fra: Grom på fredag 17. januar 2014, klokken 09:56
Uansett, UTROLIG bra service - fikk bilen tilbake nyvasket ut og innvendig, oppladet og med ny software :-)

6.0?

:)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Grom

X90D
Mod 3 i bestilling

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA