Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading med 10 ampere

Startet av pej, mandag 13. januar 2014, klokken 10:45

« forrige - neste »

pej

Hei folkens, noen som har testet ICE i en tesla? Det bør jo fungere supert i og med at bilen tar imot WiFi.  ICE koster ikke så mye pr mnd og da vil jeg tro både Internett radio og kartet mye bedre enn 3G , samt at man har dekning neste overalt. Jeg har hatt det i andre biler for netttilgang for ungene og det er jo helt supert. Da kan jo også barna bruke sine iPads i baksetet på samme netttilgang. Om bilen parkeres ved hytteveggen har man jo også bredbånd inne på hytta om man ønsker det.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Hyperstress

Jeg har ikke satt meg inn i hvordan ICE nett fungerer, men bruker du bare en ruter e.l. som en stapper i 12v uttaket?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Nuvolari

Sitat fra: pej på søndag 05. januar 2014, klokken 17:17
Hei folkens, noen som har testet ICE i en tesla? Det bør jo fungere supert i og med at bilen tar imot WiFi.  ICE koster ikke så mye pr mnd og da vil jeg tro både Internett radio og kartet mye bedre enn 3G , samt at man har dekning neste overalt. Jeg har hatt det i andre biler for netttilgang for ungene og det er jo helt supert. Da kan jo også barna bruke sine iPads i baksetet på samme netttilgang. Om bilen parkeres ved hytteveggen har man jo også bredbånd inne på hytta om man ønsker det.

Det vil fungere fint men hastigheten på 3G er bedre. I områder uten 3G dekning får man ca 1mbit på Ice.

Så dersom du er mye i områder uten 3G dekning er det en god ide.

Jeg bruker en 4G telefon som wifi ruter i bilen. Fungerer veldig bra.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

AndersinOslo

Det funker, men du får ikke noe særlig høyere hastigheter enn 3G. Hvis du har en smarttelefon og 4G kan du lage wifi-sone med den, og henge bilen på sonen.

ICE sier de har så fantastisk dekning, jeg hadde en slik ICE ruter i bilen i et par år men fant ut at der Telenor er dårlige, der er ICE dårlig også.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

valvolainen

ice.net er vårt urgamle NMT nett omgjort til pur datatrafikk.
Det innebærer at det normalt er bedre dekning i grisgrendte strøk, men har et intrykk av at dekningen generelt sett er dårligere enn gsm der begge har dekning. Hjemme i vår bolig på årnes f.eks er det kun edge dekning på gsm, mens ice er så godt som fraværende. Vet de har satt litt pri på kysten slik at båtfolket skal kunne bruke dette på en god måte på sommeren.

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

gbzdoc

Vil bare presisere at ICE ikke har noe mer enn frekvensen 450 Mhz til felles med det gamle NMT 450 nettet. Fordelen med den lave frekvensen er lenger rekkevidde pr. basestasjon. Derfor kan ICE bygge ut bedre dekning med færre basestasjoner. Dessverre betyr det også potensielt flere brukere som deler samme basestasjon... Defor er ytelsene man opplever på ICE svært varierende, og ofte dårligst i tett befolkede områder.

Så vidt jeg vet har de heller ikke bygget ut noe dekning i tunneller, i motsetning til de vanlige teleoperatørene.

Men hverken ICE- eller GSM-nettet er optimalt overalt, så en sjekk av Netcom, Telenor og ICE sin dekning der man ferdes mye er nok lurt. Er det 3G eller 4G dekning de fleste steder, dropp ICE og velg en passende 4G router med tvilling SIM.

schweitzeren

Jeg er passe fornøyd med Ice.... for ikke hørt P3 DR.dk hele veien opp Numedalen.... men med Tesla 3G så gjør jeg  8)

Men på hytten er der veldig dårlig dekning på gsm og jeg "må" ha lidt nett for å kunne jobbe lidt... så det er der jeg er passe fornøyd... i vannlige helger gå det greit men i julen, påsken eller i andre ferier er der ikke mye hull igjennom  :-\

Sååå hvis du kan bruke 4g og dele ville jeg hellere gjøre det?...

Mvh
Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

shb

Har prøvd i bobilen i 12 mnd. Kommer ikke til å gjøre det igjen.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Elmo

ICE hadde i starten bedre dekning og høyere hastighet enn GSM, men er dessverre fullstendig overkjørt av utvikligen på GSM (dvs. 3G, HSPA, 4G).
Behøver forresten ikke engang 4G-dekning for å få god hastighet nå. Flere mobiloperatører leverer nå opptil 42Mbit/s på 3G.
Når nå i tillegg myndighetene endelig har klart å dele ut 800MHz frekvensene som muliggjør svært god 3G/4G dekning over lange avstander så vil ICE snart bli enda mere i bakleksa.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

svingen

Ice er vel mere nett man bruker hvis det ikke finnes noe annet nett,dvs ikke 3g eller adsl osv.
det er maksimalt 6gb i mnd som fort blir brukt opp etter par filmer osv,kjøp eller en mobil bredbånd router til 12v med ekstern antenne og lev eller med de par % du får edge på resten er det raskere og bedre :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Avh

Går man for ICE så prøv å kjøp hele pakka i Sverige. For samme pris får du seks ganger mer data hos søta bror. I Sverige heter de Net1 , med det er søsterselskapet til ICE
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

jorkus

Jeg har hatt ICE på hytta i mange år, og erfaringen er dårlig. Svært ustabilt tross god dekning. Måtte bruke ICE pga. dette var eneste alternativ. Har endelig fått inn fiber, så da gikk ICE i søpla! Tviler på at det er noe bedre alternativ enn det som allerede er i bilen!
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Tusler

Skal man stort sett ha internett på 3G ? ... får ikke internett untatt når jeg har wifi tilgang.... noe jeg kan gjøre ?
S85

Nuvolari

Sitat fra: Tusler på mandag 24. mars 2014, klokken 09:31
Skal man stort sett ha internett på 3G ? ... får ikke internett untatt når jeg har wifi tilgang.... noe jeg kan gjøre ?

Trykk og hold inne begge scrollhjulene på rattet. Da booter du systemet og du vil få tilbake 3G. NB jeg måtte gjøre det 2 ganger før 3G var tilbake.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA