Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladedrit

Startet av Tore Wold, søndag 12. januar 2014, klokken 19:04

« forrige - neste »

ali_ben

Sitat fra: østfolding på tirsdag 14. januar 2014, klokken 21:59
Finnes det en i3 i Moss allerede? Stamsaas?

Ja Stamsaas har en bil inne. Var innom der i dag, og i følge de som jobbet der var den kontinuerlig ute på prøvekjøring...
BMW i3 levert 2. mai 2014

Joakim Sveli

Sitat fra: østfolding på tirsdag 14. januar 2014, klokken 21:59
Finnes det en i3 i Moss allerede? Stamsaas?


Sent from my iPad using Tapatalk

Ja den jeg brukte kom fra Stamsaas. De fikk den torsdag forrige uke
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Mikmik

Hei alle sammen!
Dette er min første post på dette forumet. Så jeg får prøve å gjøre den til noe fornuftig.  ;)
Jeg vil rette en STOR takk til alle som legger inn poster. For hvis dere venter som det jeg gjør er det fort å utvikle en stor avhengighet av dette forumet. Jeg tror jeg logger inn 6-8 ganger pr dag og har lest alt her inne. Heldigvis fikk jeg en hyggelig telefon fra Bilia Skøyen hvor de forteller at min i3 kommer i produksjonen uke 13 og levering uke 15.  ;D ;D ;D (Lagt inn i skjema)
Hvorfor var i3 riktig valg for oss.
- Vår nr2 bil er virkelig på tide å bytte ut.
- i3 ser kul ut.
- i3 har gode spesifikasjoner og er innovativ.
- Gode økonomiske betingelser for elbil.

Vi bor i Grenland hvor vi ikke har kollektivfelt. Derfor blir det argumentet ikke aktuelt.
Men det er jo så mange andre gode grunner i dag for å velge elbil. (Dere kjenner de alle)
Jeg vil påstå at 80% av norske husholdninger som har 2 biler kan velge elbil som nr 1,5.
Den skal være den foretrukne bilen så fort den er tilgjengelig. Derfor bil nr 1,5.
Å med de elbiler som er tilgjengelig i dag blir jo valget enkelt på BMW i3. Min første BMW.
Nevnte jeg forresten at jeg gleder meg......? ::)
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

Coachen

Gratulerer med godt valg!
Nok en I3 til Grenland  :D Er hvertfall 2 i Skien og en i Porsgrunn nå + din.
Får håpe vi har valgt litt forskjellige farger da :-)
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

leifm

Gratulerer så mye! :) Vi venter spent selv her på Torshov, men blir da å bytte ut vår 5 år gamle i10 :) Enig at det logges inn her mer enn en gang i uka :)
-i3 i mai

Terondo

Jeg vil jo hevde at for alle som kjøper elbil, blir det ikke bil nummer 2, men bil nummer 1. Bil nummer 2, blir jo den som går på bensin/diesel, som bare må frem de gangene det skal kjøres langt. Det er jo den bilen som blir brukt mest som må være bil nummer 1.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Mikmik

Sitat fra: Terondo på fredag 17. januar 2014, klokken 17:47
Jeg vil jo hevde at for alle som kjøper elbil, blir det ikke bil nummer 2, men bil nummer 1. Bil nummer 2, blir jo den som går på bensin/diesel, som bare må frem de gangene det skal kjøres langt. Det er jo den bilen som blir brukt mest som må være bil nummer 1.

Helt enig. Heretter skal fosilbilen brukes så lite som mulig.

Som en evig optimist tror jeg det vil skje noe med batterialternativer om noen år.
Etter som det blir flere og flere EV ute på markedet, og markedskreftene rår, vil utvikling av batterier komme fra mange leverandører. Varta, Borsh og mange fler kommer med range til vår i3 på 500km og vekt på 60kg. Dette til ca 12.000kr.:-) Ikke sant.
Bor i Porsgrunn. Kjørt i3 fra april 2014. :-)

i3_X5_730

Sitat fra: Terondo på fredag 17. januar 2014, klokken 17:47
Jeg vil jo hevde at for alle som kjøper elbil, blir det ikke bil nummer 2, men bil nummer 1. Bil nummer 2, blir jo den som går på bensin/diesel, som bare må frem de gangene det skal kjøres langt. Det er jo den bilen som blir brukt mest som må være bil nummer 1.

Ja, slik blir det hjemme hos oss også!  8)

jgilberg

i3 blir bil nr 2 hos oss, men det er kun fordi Tesla´en er bil nr 1 :-)))))

Avtalte overlevering av i3 kl 14 d 31 jan, da er det KUN el-biler som gjelder for oss (fikk Tesla 11 des). Er jeg helt alene om å gå "all-inn"??
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Coachen

Sitat fra: jgilberg på lørdag 18. januar 2014, klokken 09:10
i3 blir bil nr 2 hos oss, men det er kun fordi Tesla´en er bil nr 1 :-)))))

Avtalte overlevering av i3 kl 14 d 31 jan, da er det KUN el-biler som gjelder for oss (fikk Tesla 11 des). Er jeg helt alene om å gå "all-inn"??

Det er min drøm også men økonomien tillot kun I3``en i første omgang så får vi se om en Tesla eller kommende I bil bytter ut dagens Dieseldyr (som snart blir bil nr.2)
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

Herwitz

Vi bytter ut dieseldyret med i3 og skal ha den som eneste bil. Satser på rask utbygging av hurtigladere kombinert med muligheten for å byttelåne bil de få gangene vi trenger en bil som er større/trenger å kjøre langt på kort tid. Tror dette skal gå bra og gleder meg!
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

jkirkebo

Sitat fra: jgilberg på lørdag 18. januar 2014, klokken 09:10
i3 blir bil nr 2 hos oss, men det er kun fordi Tesla´en er bil nr 1 :-)))))

Avtalte overlevering av i3 kl 14 d 31 jan, da er det KUN el-biler som gjelder for oss (fikk Tesla 11 des). Er jeg helt alene om å gå "all-inn"??

Nei, vi har hatt kun elbiler i 4 måneder nå. En Leaf (2 år og 3 mnd. gammel) og en Tesla Model S.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jgilberg

Kuult :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Vind

Støtter at i3 blir bil nr 1.  Diseldyret  blir kun brukt på langtur, og blir nok byttet i noe mere miljøvennlig en senere gang.  For meg er ikke Tesla S ett alternativ.  Har reservert en X, men er ekstremt usikker (litt for stor, og de dørene passer desverre ikke i min garasje).  Håper på en i5, Mercedes B klasse eller noe annet hel eletrisk med 250-300 km rekkevidde, romslig plass til hundebur og hengereste, men det er desverre ett stykke frem - og usikre spesifikasjoner.

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

i3_X5_730

ser at i5 mer eller mindre blir bekreftet i media av BMW ... på tide å sette seg opp på liste?  8)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA